خبرگزاری کار ایران

گروه اتحاد موتور؛ صادرات به شرکت رنو بدون تسهیلات و حمایت ارزی دولت

گروه اتحاد موتور؛ صادرات به شرکت رنو بدون تسهیلات و حمایت ارزی دولت
کد خبر : ۱۴۹۹۳۳۱

دولت‌ها باید ریل‌گذاری و سیاست‌گذاری درستی در صنعت انجام دهند در غیر اینصورت آنها برای تولید، با مشکلات و چالشهایی مواجه می‌شوند. به هر طریق بسترهای سیاست‌های دولت در خصوص رفع موانع تولید باید انجام شود. اگر سیاست‌ها ومحدودیت‌های دولتی برای ما مانع ایجاد نکنند، بدون شک روند توسعه‌ی شرکت بیشتر خواهد شد.

به گزارش ایلنا، " هرگاه تمامی سیاست‌گذاری‌ها، حمایت‌ها و برنامه‌های اجرایی دولت‌ها در رابطه با  صنایع تولیدی بصورت مناسب و مستمر در جهت رفع موانع تولید قرار گیرد روند توسعه‌ی واحدهای صنعتی سرعت بیشتری خواهد داشت." این بخشی از سخنان مهندس مجید اسدی مدیر عامل "شرکت اتحاد لنت پیشرو صنعت"، با  "خبرگزاری ایلنا" است. اسدی که به مناسبت روز صنعت و معدن دعوت "خبرگزاری ایلنا" را پذیرفته بود، در سخنانی کوتاه روند توسعه‌ای "شرکت اتحاد لنت پیشرو صنعت" را مناسب ارزیابی کرد و وعده داد که در سال‌های آتی اتفاقات بسیار خوبی برای این واحد تولیدی  رخ خواهد داد.

وی گفت: گروه صنعتی اتحاد موتور بالغ بر ۱۶شرکت فعال در بخش‌های قطعه‌سازی و خودروسازی دارد که بر اساس استراتژی عمق تولیدِ داخل و همچنین انتقال تکنولوژی به کشور و افزایش سطح کیفی طبق استانداردهای خودروسازهای جهانی، فعالیت دارد. این شرکت بالغ بر ۷ تاییدیه لیسانس از کشورهای اروپایی و کره جنوبی در تولید محصولات مختلف دارد.

او در خصوص شرکت اتحاد لنت پیشرو صنعت به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های اتحاد موتور گفت: شرکت اتحاد لنت پیشرو صنعت، در سال  ۱۳۹۰ بر اساس نیاز کشور به توسعه قطعه‌سازی در صنعت خودرو‌ بخصوص محصولات جدید، فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت تحت لیسانس "Sangsin brake" کره جنوبی است. این شرکت کره‌ای تولید کننده OEM برای هیوندا و کیا در کره جنوبی است. اتحاد لنت، از این شرکت توانست دانش مربوطه را کسب کرده و در نهایت تولید خود را در استان مرکزی آغاز کند. کاری که انجام شد بر اساس تولید بالغ بر یک میلیون دست لنت ترمز بود که البته در آن برهه از زمان صرفا تولیدات خودروسازان از قبیل ایران‌خودرو و سایپا را مد نظر داشتیم.

وی ابراز داشت: در موازات با این کار، توافقی را با شرکت کره جنوبی انجام دادیم که دانش را نیز به داخل کشور انتقال دهیم. ضمن این توافق، طی ۱۰ سال اخیر، هر ساله توانستیم قدمی به سمت جلو پیش ببریم. خوشبختانه اکنون با نگاه به افزایش عمق تولید، بالغ بر سه میلیون دست و همچنین انوع لنت خودرو های سواری داخلی و خارجی در کلاس دیسکی تولید می‌شود.

وی در خصوص صادرات اتحاد لنت پیشرو صنعت گفت: در حال حاضر و بعد از گذشت ۱۰ سال از فعالیت شرکت، ما می‌توانیم محصولات‌ شرکت را صادر کنیم؛ از جمله به کره جنوبی و امارات که این محصولات در حال صادرات هستند. همچنین برای صادرات به روسیه در حال نهایی کردن توافقات لازم هستیم. صادرات ما به کره جنوبی حدودا ۳۰ هزار دست است که رقم قابل قبولی ارزیابی می‌شود. هر چند که در قراردادی که پیش‌رو داریم، ماهیانه صادرات ۲۰ هزارتایی مد نظر قرار دارد که اگر این توافق در ماه آینده نهایی شود می‌توانیم درصد بزرگی(حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد) از تولیدات خود را به صادرات اختصاص دهیم.

 اسدی در خصوص اهمیت امکانات آزمایشگاهی که در شرکت اتحاد لنت پیشرو صنعت راه‌اندازی شده ابراز داشت: ما آزمایشگاه‌های شرکت را بر اساس امکانات روز دنیا طراحی کرده‌ایم که بتوانیم استانداردهای لازم را کسب نمائیم و برای صادرات مشکلی نداشته باشیم. به همین جهت در زمینه امکانات آزمایشگاهی، سرمایه‌گذاری‌های کلانی صورت گرفته است. کیفیت امکانات آزمایشگاهی موضوع بسیاری مهمی تلقی می‌شود؛ چراکه باید بتوانیم در زمینه D&R کارهای تحقیقاتی خود را به فرجام برسانیم. ما امروز می‌توانیم ادعا کنیم که دستگاه ویژه‌ای که نیاز به شبیه‌سازی بررسی شرایط کیفی و عمر لنت خودرو برای ترمزگیری است را در ایران سرمایه گذاری کرده‌ایم؛ طوری که حتی خودروسازان داخلی در حال سرویس‌گیری از ما هستند. بر اساس این شبیه‌ساز حتی می‌توانیم محصول جدید خودمان را طراحی و آزمایش کنیم تا بتوانیم در خودروهای آنها را به کار بگیریم.

وی ادامه داد: جدیدا سرمایه‌گذاری کلان دیگری نیز در حال انجام است که طی چند ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. طی این سرمایه‌گذاری تولید فرمولاسیون به روش اتوماتیک مد نظر است. در همین رابطه، در شهرک صنعتی مامونیه ضمن شراکت با شرکت کره‌ای همکاری خود را طی ۲ الی ۳ ماه آینده آغاز خواهیم کرد. این عملکرد اخیر شرکت، یک موضوع دانش بنیانی و بومی سازی محسوب می‌شود که برای عملیاتی شدن  و اعتباربخشی به آن، چندین مقاله‌ی علمی در سطح کشور و بین المللی از طریق شرکت ارائه کرده‌ایم. در حقیقت واحد D&R خود را برای این بستر کاملا آماده کردیم و خوشبختانه نتایج خوبی را نیز کسب کردیم.

اسدی در مورد رویکردهای پیش‌روی شرکت گفتند: ما سه رویکرد استراتژیک  مهم را در نظر داریم؛ اول توسعه و تنوع محصولات که اکنون بالغ بر ۷۰محصول مختلف را تولید کرده‌ و توسعه بخشیده‌ایم. دوم عمق خوکفایی و سوم انتقال دانش بومی که اکنون به شرکت‌هایی مانند مدیران‌خودرو، سایپا و ایران خودرو، ایرتویا محصولات خود را تحویل می‌دهیم که بدون تردید نشان از مرغوبیت تولیدات ما دارد. با شرکت‌های ایساکو و سایپا یدک هم همکاری نزدیکی داریم. با رویکردی که داریم می‌توانیم چشم انداز خوبی در خصوص صادرات در منطقه غرب آسیا(خاورمیانه) را پیش‌روی خود ببینیم. البته اگر فضای تراکنش‌های خارج از کشور اصلاح شود، می‌توانیم سهم خوبی را نیز به سمت خود سوق دهیم.

وی ادامه داد: البته در مجموع رویکردهایی که بدان اشاره شد، در تمامی کارخانجات گروهِ صنعتیِ اتحاد موتور (با برند IREMCO) حاکم است. این شرکت نگاه ویژه‌ای به عمق تولید، انتقال دانش و همچنین R&D و توسعه‌ی محصولات دارد. همچنین سرمایه‌گذاریِ ویژه‌ای در مورد خطوط تولید در ایجاد سطوح اتوماسیونِ فرایندهای تولیدی در حال انجام است تا از این مسیر بتوانیم فرصت‌های رقابتی را با شرکتهای خارجی که در بازار داخلی حضور دارند، برای خود فراهم سازیم؛ بخصوص برای رقابت با شرکت‌های چینی در حال آماده‌سازی شرکت می باشیم. در حال حاضر در تولید چند قطعه فرصت‌های خوبی برای صادرات داریم که در حال انجام و افزایش است.

 اسدی در مورد روند صادرات محصولات شرکت اتحاد لنت پیشرو صنعت و سایر شرکت‌های دیگر مجموعه‌ی اتحاد موتور به کشورهای مختلف گفت: در حال حاضر در قطعه‌ی ستون فرمان به شرکت رنو در فرانسه، رومانی و برزیل صادرات داریم. در مورد لنت ترمز، برف پاک کن و شمع نیز بسترهایی برای صادرات مهیا است که امیدوارم در سال‌های آتی بتوانیم سهم خوبی از صادرات به کشورها به دست آوریم.

ایشان در مورد میزان اشتغال‌زایی گروه اتحاد موتور ابراز داشت: در حال حاضر گروه صنعتی اتحاد موتورر بالغ بر ۴۵۰۰ نیروی مستقیم دارد. همچنین بالغ بر ۵۰۰ نفر از این نیروها، جزو نیروهای تحصیل کرده (از کارشناسی تا دکتری) می‌باشند که در بخش‌های مختلف حضور دارند. از طرفی یک مجموعه‌ی ۲۵ هزار نفری اشتغال‌زایی غیر مستقیم را نیز در اختیار داریم. از نظر ارزبَری نیز سیاست‌های خود را بر اساس نگاه به تولید داخلی تدوین کرده‌ایم، به طوری‌که ۹۰ درصد از متوسط عمقِ خودکفایی تمام محصولات، بومی‌سازی شده است.

وی در مورد سیاست‌های بانک مرکزی و دولت‌ها در خصوص قطعه‌سازان و خودروسازان داخلی از جمله اتحاد موتور و سایر شرکت‌های وابسته ابراز داشت: علی رغم کم بودن میزان ارزبری ما، یکی از چالش‌هایی پیش‌رو، بحث خریدهای خارجی است. واقعیت این است که در حال حاضر بخش عظیمی از انرژی و زمان سازمان‌ها معطوف به بحث تامین ارز و تامین زنجیره‌ی تولید است. مساله تامین ارز چالش مهمی است که برای مرتفع نمودن آن، نیاز به هماهنگی ویژه‌ای داریم؛ تا با هماهنگی با وزارت صمت و بانک مرکزی و گمرک بتوانیم مقداری از این چالش‌ها حل و رفع شود. این روند به هیچ وجه مورد پسند تولید کننده نیست و باید مورد بازخوانی قرار بگیرند. به خصوص باید سیاست‌هایی که مقام معظم رهبری بدان‌ها اشاره داشته‌اند اجرایی شوند.

وی در خصوص انتظار صنعتگران از دولت بعدی گفت: دولت‌ها باید ریل‌گذاری و سیاست‌گذاری درستی در صنعت انجام دهند در غیر اینصورت آنها برای تولید، با مشکلات و چالشهایی مواجه می‌شوند. به هر طریق بسترهای سیاست‌های دولت در خصوص رفع موانع تولید باید انجام شود. اگر سیاست‌ها ومحدودیت‌های دولتی برای ما مانع ایجاد نکنند، بدون شک روند توسعه‌ی شرکت بیشتر خواهد شد. در گروه صنعتی اتحاد موتور هیچ حمایت ارزی خاص و تسهیلات بانکی از دولت تقاضا نشده است. مجموعه زحماتی که در سال‌های قبل در این شرکت انجام شده، منجر به افزایش تولید و توسعه گردیده است.

اسدی گفت: بحث محدودیت آب و برق در شهرکهای صنعتی از جمله مسائلی هستند که بطور جدی می‌توانند برای ما مشکل ساز شوند. اگر این مسائل را حل و فصل نمایند بدون تردید وضعیت ما بهتر خواهد شد. یک تولیدکننده نباید به دلیل فقدان سیاستِ یکپارچه و همسو بین  محیط زیست و صنایع (صمت)، به مشکل برخورد نماید. همچنین برخی قوانین مالیاتی و بیمه‌ای نیاز به بازنگری دارند. رفع این مسائل می‌تواند ما را از حواشی دور کند و بیشتر به موضوعات اصلی بپردازیم.

 

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز