خبرگزاری کار ایران

مدیر ارشد بازاریابی شرکت ایرانی بایولوئنس:

بایولوئنس (Bioluence)، بزرگ‌ترین شرکت ساخت آنزیم و پروبیوتیک در خاورمیانه است

بایولوئنس (Bioluence)، بزرگ‌ترین شرکت ساخت آنزیم و پروبیوتیک در خاورمیانه است
کد خبر : ۱۴۹۹۹۳۴

مدیر ارشد بازاریابی شرکت بایولوئنس با بیان اینکه این شرکت تنها تولید کننده آنزیم‌ و پروبیوتیک در ایران و بزرگترین شرکت تولید کننده این فرآورده‌ها در خاورمیانه محسوب می‌شود، گفت: محصولات این شرکت در صنایع مختلف کاربرد دارند.

 علیرضا اشکان، مدیر ارشد بازاریابی شرکت ایرانی بایولوئنس در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: آنزیم‌ها در صنایع مختلف ازجمله صنایع لبنی، گوشت، خوراک دام، طیور و آبزیان، مواد شوینده و بهداشتی، آرد و نان، شیرینی و شکلات، نشاسته و... کاربرد دارد و برای تمامی این صنایع آنزیم‌های مورد نیازشان را تامین می‌کنیم؛ تولید آنزیم کاربردهای متفاوتی در صنایع مختلف دارد و متخصصان هر صنعت می‎‌دانند که چگونه از آنزیم‌ها استفاده کنند و ما طیف گسترده‌ای از آنزیم‌ها را تولید می‌کنیم که در صنایع مختلف کاربرد دارد.

وی اضافه کرد: این شرکت به بازارهای بین‌المللی از جمله کشورهای روسیه، ترکیه و دیگر کشورهای هم‌جوار محصولات خود را صادر می کند و در برنامه‌های این شرکت است که به یکی از قطب‌های تولید آنزیم در دنیا تبدیل شود.

اشکان شرح داد: تولید آنزیم جزء فعالیت‌های بیوتکنولوژیک پیشرفته محسوب می‌شود که نیازمند وجود دانشمندان متخصص در این زمینه است و ما از متخصصان داخلی و برخی مشاوران خارجی در این شرکت استفاده می‌کنیم.

بایولوئنس (Bioluence)، بزرگ‌ترین شرکت ساخت آنزیم و پروبیوتیک در خاورمیانه است

مدیر ارشد بازاریابی شرکت بایولوئنس ادامه داد: این شرکت همچنین تولید کننده مواد پروبیوتیک است که این پروبیوتیک‌ها را به‌صورت قراردادی تولید و در اختیار شرکت‌های دارویی، آرایشی و بهداشتی و دیگر شرکت ها قرار می‌دهد. همچنین برخی محصولات پروبیوتیک نهایی مانند پروبیوتیک‌هایی که در دامپزشکی کاربرد دارند نیز در این شرکت تولید و به بازارهای مصرف عرضه می‌شوند.

اشکان با بیان اینکه محصولات این شرکت از سال 1398 به بازار عرضه می‌شوند، گفت: قبل از آن مواد آنزیمی و پروبیوتیک کشور از طریق واردات تامین می‌شد. تولید آنزیم‌ها هم از ارزبری برای واردات آن جلوگیری می‌کند و هم در برخی صنایع می‌تواند کارایی و راندمان را بالا ببرد؛ مثلا در صنعت نان، استفاده از آنزیم‌ها می‌تواند تا حد زیادی از دورریز و ضایعات نان جلوگیری کند و برای سلامتی جامعه هم تاثیرگذار است. به همین دلیل طرحی را با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در منطقه 10 تهران در حال اجرا داریم تا در نانوایی‌های سنتی از این مواد  استفاده شود و امیدواریم که در دیگر نانوایی‌ها نیز این کار ترویج شود.

وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین چالشی که شرکت با آن مواجه است فرهنگ‌سازی در جهت استفاده از محصولات این شرکت برای صنایع مختلف است افزود: به عنوان مثال، اگر در صنعت نان به استفاده از آنزیم‌ها ترغیب شوند، مزایای زیادی برای کشور به ارمغان خواهد آورد و در چنین شرایطی لازم است نهادهای ذیربط کمک کنند تا این مواد به‌خوبی ترویج داده شوند.

اشکان گفت: موضوع دیگر وجود نیروی انسانی و دانشمندان ایرانی هستند که باید پرورش پیدا کنند تا برای کار در ایران انگیزه لازم داشته باشند و ضرورت دارد تا بستر را برای فعالیت این دانشمندان فراهم کنیم تا در ایران ماندگار شوند تا از مهاجرت آنها جلوگیری شود.

انتهای پیام/
حسین کاظمی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز