خبرگزاری کار ایران

آیا شارژر فست شارژ برای گوشی خطرناک است؟

آیا شارژر فست شارژ برای گوشی خطرناک است؟
کد خبر : ۱۵۰۰۰۵۸

شارژرهای دارای تکنولوژی فست شارژ به شارژرهایی گفته می‌شود که می‌توانند با افزایش وات (W) ورودی به باتری گوشی، سریع‌تر از استاندارد شارژ فعلی (۵ وات) گوشی شما را شارژ کنند. به طور معمول هر چه وات بالاتر باشد، سرعت شارژ سریع‌تر خواهد بود.

 

شارژ سریع یا فست شارژ چیست؟

شارژرهای دارای تکنولوژی فست شارژ به شارژرهایی گفته می‌شود که می‌توانند با افزایش وات (W) ورودی به باتری گوشی، سریع‌تر از استاندارد شارژ فعلی (۵ وات) گوشی شما را شارژ کنند. به طور معمول هر چه وات بالاتر باشد، سرعت شارژ سریع‌تر خواهد بود. تلفن‌های هوشمند امروزی با شارژ سریع از ۱۸ وات تا ۱۲۰ وات با زمان شارژ از ۲۰ دقیقه تا بیش از یک ساعت در دسترس هستند. شارژ سریع فقط برای شارژرهای سیمی تعریف نشده است بلکه در حال حاضر بسیاری از شارژرهای وایرلس نیز دارای این قابلیت هستند. به عنوان مثال انواع مختلفی از شارژر یوگرین (سیمی و بدون سیم) با قابلیت فست شارژ عرضه می‌شوند که می‌توانند انتخاب مطمئن و مقرون بصرفه‌ای برای کاربران باشند.

شما می‌توانید انواع شارژر فست شارژ برند یوگرین را از نمایندگی رسمی این برند از سایت irugreen با گارانتی معتبر و بهترین قیمت خریداری کنید.

شارژر فست شارژ چگونه عمل می‌کند؟

سیستم شارژ در شارژرهای سریع یا فست شارژ با شارژرهای معمولی متفاوت است. شارژ سریع به دو فاز تقسیم می‌شود. در مرحله اول زمانی که باتری گوشی شما تقریباً تمام شده است، یک «شارژ انفجاری» دریافت می‌کند. بسته به نوع دستگاه، در این مرحله تا نیم یا سه چهارم ظرفیت باتری شارژ می‌شود (در اکثر گوشی‌ها ۷۰ تا ۸۰ درصد).

پس از آن، قدرت شارژ کاهش می‌یابد و روند شارژ کُند می‌شود. توجه داشته باشید که باتریِ تقریباً خالی، شارژ را به سرعت جذب می‌کند اما باتری تقریباً پر، اینطور نیست. بنابراین در مقایسه با مرحله اول شارژ، مدت بیشتری طول می‌کشد که ۱۵ تا ۲۰ درصد آخر باتری گوشی شارژ شود.

آیا شارژر فست شارژ برای گوشی خطرناک است؟

آیا فست شارژ ضرر دارد؟

شارژ سریع به خودی خود خطری برای گوشی شما ایجاد نمی‌کند بلکه می‌تواند واقعا کارآمد باشند. اما توجه داشته باشید که شارژ سریع باید در یک بستر مطمئن و ایمن انجام شود. خرید یک شارژر فست شارژ استاندارد و استفاده صحیح از آن می‌تواند به شما کمک کند تا از این فناوری حداکثر بهره را ببرید و در عین حال خطرات احتمالی آن را به حداقل برسانید.

در شرایط مناسب، شارژر فست شارژ برای گوشی خطرناک نخواهد بود. هنگام استفاده از یک شارژر اورجینال یا تأیید شده توسط سازنده گوشی یا یک شارژر معتبر شخص ثالث، شارژ سریع می‌تواند ایمن و موثر باشد. سازندگان، این شارژرها را طوری طراحی می‌کنند که با دستگاه شما هماهنگ باشد تا بدین ترتیب مطمئن شوند که انتقال انرژی برای مدل خاص تلفن هوشمند شما بهینه شده است.

از سوی دیگر، استفاده از شارژرهای فست شارژ بی کیفیت یا تقلبی می‌تواند خطراتی را برای دستگاه شما ایجاد کند. این شارژرها ممکن است با استانداردهای ایمنی مورد نیاز ساخته نشوند و فاقد پروتکل‌های ارتباطی مناسب و ویژگی‌های حفاظتی باشند که این موارد می‌تواند به گرم شدن بیش از حد، شارژ بیش از حد، آسیب رساندن به باتری گوشی و حتی خطر آتش سوزی منجر شود. در چنین مواردی، شارژ سریع می‌تواند برای دستگاه شما مضر و خطرناک باشد.

مورد دیگری که باید در نظر بگیرید، منبع برق شارژر است. تهیه یک محافظ برق مطمئن می‌تواند به محافظت از دستگاه شما در برابر نوسانات احتمالی برق که ممکن است در سیستم الکتریکی رخ دهد کمک کند. این نوسانات می‌توانند به گوشی هوشمند و شارژر شما آسیب برسانند؛ صرف نظر از اینکه از شارژر سریع استفاده می‌کنید یا شارژر استاندارد!

شارژرهای یوگرین؛ بهترین شارژر فست شارژ برای گوشی شما

یوگرین به عنوان یک برند محبوب و شناخته شده، طیف وسیعی از شارژرها (دیواری، رومیزی، وایرلس، فندکی و...) را با قابلیت فست شارژ به بازار عرضه کرده است. لازم به ذکر است که اکثر شارژهای یوگرین از تکنولوژی گان بهره می‌برند. نیترید گالیم که به طور اختصار GaN نامیده می‌شود، یک نوع نیمه هادی است که می‌تواند میدان‌های الکتریکی قوی‌تر را با سرعت بالاتر و صرفه جویی انرژی بیشتری نسبت به تراشه‌های سیلیکونی انتقال دهد.

به عبارت دیگر استفاده از تکنولوژی گان در شارژرهای یوگرین در عین حال که سرعت شارژ را افزایش می‌دهد و به شارژ سریع گوشی کمک می‌کند، باعث کاهش اتلاف گرما و افزایش ایمنی دستگاه در هنگام شارژ نیز خواهد شد.

علاوه بر این تمامی شارژرهای یوگرین دارای گواهی MFI هستند. این گواهی معتبر توسط شرکت اپل به لوازم جانبی ارائه می‌شود که توسط سایر شرکت‌ها و با رعایت استانداردهای مورد نظر اپل ساخته شده‌اند. این بدان معناست که کمپانی اپل، استفاده از این شارژرها را برای گوشی‌های آیفون تأیید کرده است. بنابراین حتی صاحبان گوشی‌های آیفون نیز می‌توانند با خیال راحت از انواع شارژر یوگرین با قابلیت فست شارژ استفاده نمایند.

شارژر دیواری یوگرین

شارژر دیواری یوگرین، یک گزینه پرطرفدار برای شارژ سریع گوشی شما در مواقعی است که به پریزهای دیواری برق دسترسی دارید. شارژرهای دیواری فست شارژ یوگرین برای گوشی‌های هوشمند جدید که از QC 3.0  و PD 3.0پشتیبانی می‌کنند، مناسب هستند.

جریان خروجی شارژرهای دیواری فست شارژ یوگرین ۲ آمپر یا بالاتر از ۲ آمپر است که این امر به کاهش قابل توجه زمان شارژ گوشی منجر خواهد شد. انواع شارژر دیواری یوگرین دارای پورت‌های متعدد و طراحی شیک و جمع و جور هستند. همچنین بدنه بادوامی دارند که در برابر گرما و ضربه مقاوم است.

شارژر فندکی یوگرین

انواع شارژر فندکی یوگرین از فناوری‌های مختلف شارژ سریع مانند: PD، QC، Super Fast Charge و … پشتیبانی می‌کنند و یک گزینه کارآمد برای شارژ گوشی درون ماشین هستند. آن‌ها با طیف وسیعی از گوشی‌ها و دستگاه‌های الکترونیکی سازگار هستند. سیستم حفاظت چند گانه، وزن سبک، بدنه آلومینیومی مقاوم و امکان شارژ چندین دستگاه به صورت همزمان از سایر ویژگی‌ها قابل توجه انواع شارژر فندکی یوگرین هستند.

آیا شارژر فست شارژ برای گوشی خطرناک است؟

حرف آخر

شارژر با تکنولوژی شارژ سریع، درست همانند شارژ استاندارد می‌تواند گوشی شما را کمی گرم کند اما اگر از یک شارژر فست شارژ معتبر استفاده کنید، اتلاف گرما به حداقل میزان ممکن خواهد رسید و گوشی شما در معرض هیچ گونه خطری قرار نمی‌گیرد. انواع شارژر یوگرین جزء بهترین و مطمئن‌ترین شارژرهای فست شارژ برای شارژر سریع گوشی‌ها و سایر لوزام الکترونیکی محسوب می‌شوند. حتی لاین شارژرهای نکسود پرو یوگرین انقلابی در شارژرهای فست شارژ هستند.

مهم‌ترین مزیت شارژرهای یوگرین بهره گیری از فناوری گان است که علاوه بر بالا بردن قابل توجه سرعت شارژ به کاهش تولید گرما و افزایش ایمنی در حین شارژ کمک خواهد کرد و بنابراین گوشی شما در طول پروسه شارژ سریع کاملا ایمن و سالم خواهد بود.

برای خرید شارژرهای فست شارژ یوگرین به نمایندگی‌ رسمی برند یوگرین irugreen مراجعه نمایید تا محصولات اورجینال این برند را با بهترین قیمت بازار و همراه با گارانتی معتبر (آسان پیشرو) دریافت کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز