خبرگزاری کار ایران

معاون حقوقی وزیر ارشاد:

عدالت فرهنگی ویژگی شاخص دولت شهید جمهور بود

عدالت فرهنگی ویژگی شاخص دولت شهید جمهور بود
کد خبر : ۱۴۹۰۴۷۹

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه عدالت فرهنگی ویژگی شاخص دولت «شهید جمهور» بود، گفت: در دولت شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی چند محور از ابتدا مورد توجه قرار گرفت که نخستین و اصلی‌ترین آن «عدالت فرهنگی» بود.

به گزارش ایلنا از همدان، سید محمد هاشمی شامگاه پنجشنبه در آیین «پاسداشت هنر خدمت» و ادای احترام اصحاب فرهنگ و هنر، رسانه، قرآن و عترت استان همدان به شهید خدمت و همراهان وی اظهار کرد: شهید جمهور در مدت ۴۰ سال در جاهای مختلف آماده خدمت به مردم بود و آن را با همه وجود نشان داد.

وی با اشاره به اینکه انسان‌های بزرگی در نهضت امام خمینی(ره) پرورش یافتند، افزود: در تمدن نوین اسلامی که از ابتدای مسیر مورد توجه امام راحل و رهبر انقلاب اسلامی بوده است، ستارگانی بعنوان انسان‌های گرانمایه در آسمان انقلاب نقش بستند که شهید جمهور، خادم‌الرضا سیدابراهیم رئیسی یکی از آنها بود.

هاشمی تصریح کرد: سجایای اخلاقی شهید آیت‌الله رئیسی بسیار پسندیده بود و این شهید بزرگوار بعنوان یک مدیر تحول‌گرا، هر کجا که وارد شد، با نگاه تحولی و انقلابی کار کرد.

وی تاکید کرد: آستان قدس رضوی که یک نهاد خاص بود، پس از مدیریت شهید آیت الله سید ابراهیم رییسی بعنوان یک نهاد عمومی شبکه‌دار تبدیل شد.

جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تحقیقات و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که محبوبیت قوه قصاییه پس از سه سال مدیریت آیت‌الله رئیسی، از ۳۰ درصد به ۷۰ درصد رسید.

وی تصریح کرد: «شهید جمهور» در دولت سیزدهم، کارهایی بی‌منت و آینده‌نگرانه را طراحی و بنا کرد.

هاشمی با اشاره به اینکه اجتماعات میلیونی مردم در شهرهای تبریز، تهران، قم و مشهد برخاسته از ذات طیب شهید عزیز ما بود، خاطرنشان کرد: این شهید گرانقدر پس از حیات خود نیز بانی خیر شد و باطل‌السحر ادعای دروغین انزوای نظام جمهوری اسلامی بود.

وی ادامه داد: در آیین تشییع پیکر این شهید بزرگوار، نمایندگان بیش از ۶۰ کشور شرکت کردند و بیش از یکصد کشور نیز پیام تسلیت ارسال کردند.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بخش فرهنگی دولت بواسطه راهبری شهید آیت‌الله سید ابراهیم رییسی شاهد تغییرات شگرفی بود.

وی افزود: آیت‌الله رئیسی برخاسته از حوزه فرهنگ بود و علاقه شدیدی به فرهنگ و هنر و رابطه قوی با محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داشت.

هاشمی با اشاره به اینکه در ذهن و ضمیر شهید رئیسی، عدالت محوری وجود داشت، خاطرنشان کرد: در دولت شهید رئیسی چند محور از ابتدا مورد توجه بود که نخستین و اصلی‌ترین آن رعایت عدالت فرهنگی بود.

وی با بیان اینکه تکمیل زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم افزاری یکی از کارهای ویژه دولت سیزدهم بود، اضافه کرد: به کمک مجلس شورای اسلامی در سال ۱۴۰۱ بودجه‌های فرهنگی افزایش یافت و همه دستگاه‌های اجرایی مجاز شدند تا ۲ درصد از بودجه‌های خود را در حوزه فرهنگی هزینه کنند.

جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در سال ۱۴۰۲ مصوب شد که همه بانک‌ها و موسسات انتفاعی یک درصد بودجه خود را صرف کارهای فرهنگی کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز