خبرگزاری کار ایران

در طرح جوانی جمعیت انجام گرفت؛

واگذاری ۱۰هزار قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن فارس

واگذاری ۱۰هزار قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن فارس
کد خبر : ۱۴۹۸۴۴۵

آیین بزرگترین واگذاری زمین در طرح جوانی جمعیت با واگذاری ۱۰ هزار قطعه زمین به واجدین شرایط این طرح با حضور مسئولان کشوری و استانی در شیراز برگزار شد.

به گزارش ایلنا، استاندار فارس با بیان اینکه 10هزار قطعه زمین در قالب قانون جوانی جمعیت در استان در آستانه واگذاری است، عنوان کرد: از این تعداد قرارداد 5500قطعه زمین منعقد شده و قرارداد 4500قطعه دیگر نیز در چند هفته آینده انجام خواهد شد.

محمدهادی ایمانیه در آیین واگذاری زمین در طرح جوانی جمعیت که به شکل ویدئو کنفرانس و با حضور سرپرست ریاست جمهوری و وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، گفت: 110 هزار واحد مسکونی در فارس تعیین تکلیف شده است.

وی ادامه داد: تخصیص زمین 40 هزار واحد مسکونی در روستا‌ها نهایی شده و ایجاد 6 شهرک جدید ویژه طرح ملی مسکن که بالاترین میزان در سطح کشور است، نیز در شورای عالی شهرسازی تایید و نهایی شده است.

استاندار فارس با اشاره به اینکه 10 هزار قطعه زمین در قالب قانون جوانی جمعیت در استان در آستانه واگذاری است، عنوان کرد: از این تعداد قرارداد 5500 قطعه زمین منعقد شده و 4500 قطعه دیگر نیز تخصیص زمین طی چند هفته آینده انجام خواهد شد.

واگذاری ۱۰هزار قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن فارس

ایمانیه همچنین اعلام کرد: 2500 واحد روستایی امروز تحویل متقاضیان خواهد شد که با 7500 واحد روستایی که در آخرین سفر رئیس جمهور شهید واگذار شده، این عدد به 10 هزار واحد روستایی خواهد رسید.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه بارگذاری روی 40 هزار واحد مسکن روستایی آغاز شده است، از سرپرست ریاست جمهوری و وزیر راه و شهرسازی و اعضای شورای عالی مسکن خواست شرایطی فراهم کنند تا مسئله تسهیلات بانکی تعیین تکلیف یک سوم هزینه اجرای زیرساخت‌ها در طرح ملی نهضت مسکن از طریق مولدسازی حل شود.

ایمانیه در پایان یادآور شد: 98 درصد مسکن مهر تحویل داده شده و بحث مسکن ایثارگران، پرستاران، نخبگان، مهندسان و اساتید نیز در دست پیگیری است.

کمبود ۳۰ هزار قطعه زمین برای اجرای واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در فارس

مدیر کل راه و شهرسازی فارس  گفت: با توجه به بحث قانون نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت، دولت سیزدهم از ابتدای روی کار آمدن در بحث تامین زمین و تکمیل واحدها برای اقشاری که در طرح جوانی جمعیت و طرح نهضت ملی مسکن حائز شرایط بودند با جدیت ورود کرد.

ناصر رضایی افزود: استان فارس حدود 200هزار واجد شرایط بهره‌مندی از نهضت ملی مسکن را داشت که بعد از آخرین سفر رییس جمهور شهید به استان در مهرماه 1402تلاش شد که فعالیت‌ها در این زمینه شتاب بیشتری گیرد.

وی ادامه داد: در همین راستا تصمیم گرفته شد که 110هزار قطعه زمین و واحد مسکونی به نام نامی امیر المومنین (ع) در مرحله تامین زمین، تخصیص و واگذاری و افتتاح داشته باشیم که در مجموعه‌های مختلف شامل نهضت ملی مسکن، مسکن مهر، اراضی جوانی جمعیت و عملیات اجرایی 6شهرک دولتی با استعداد 52هزار واحد مسکونی عملیاتی خواهد شد.

واگذاری ۱۰هزار قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن فارس

رضایی اظهار کرد: علاوه بر این، می‌کوشیم که باقیمانده اراضی نیز تا انتهای سال واگذار و عملیات اجرایی آنها را یا به اتمام برسانیم یا آغاز کنیم تا هدیه خوبی از جانب نظام و دولت به مردم باشد.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: حدود 30هزار قطعه زمین در استان برای اجرای واحدهای طرح نهضت ملی مسکن کمبود داریم که بیشترین عدم تامین زمین مربوط به شهر صدرا است چرا که در مجموعه کلان شهرها بنا بوده که زمین‌ها در مجموعه شهرهای جدید دیده شود.

رضایی افزود: با توجه به کسری زمینی که در صدرا داشتیم، 2قطعه زمین در شرق و غرب صدرا تامین شد که امیدواریم در روزهای آینده بتوانیم آنها را به مرحله اجرا برسانیم و به عنوان نخستین استان به بتوانیم به تعهدات خود در این زمینه به طور کامل عمل کنیم.

وی ادامه داد: متوسط عملیات فیزیکی نهضت ملی مسکن تا پایان سال گذشته حدود 20درصد بود و به رغم اینکه تامین زمین زمان‌بر شد و تسهیلات بانکی را نیز از اسفندماه نداشتیم، توانستیم در طرح نهضت ملی مسکن حدود 100واحد و در مسکن مهر حدود 352واحد را آماده واگذاری کنیم.

رضایی اظهار کرد: در فارس 98درصد تعهدات در طرح مسکن مهر انجام شده و این استان در این زمینه جزو استان‌های اول کشور است و 2درصد باقیمانده نیز تعاونی‌هایی بوده که اغلب مشکلاتی داشتند.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: در بحث جوانی جمعیت نیز با واگذاری 10هزار قطعه زمین مذکور بالاترین میزان واگذاری زمین را در کشور داشته‌ایم و امیدواریم در آینده بتوانیم 3هزار و 400قطعه زمین دیگر مربوط به طرح جوانی جمعیت شهر شیراز را نیز تامین کنیم.

رضایی افزود: از مجموع حدود 200هزار واجد شرایط طرح نهضت مسکن و جوانی جمعیت، تاکنون برای 180هزار متقاضی واحد تامین شده و امیدواریم مابقی را نیز به سرعت و پس از تامین زمین وارد فاز اجرایی کنیم.

وی گفت: مشکل اصلی عدم تامین تسهیلات مسکن بود و از مجموع 26بانکی که موظف به تامین تسهیلات هستند فقط هشت بانک تامین کردند که در فارس این تعداد توسط 2بانک ملی و مسکن تامین شد.

رضایی ادامه داد: تمام تلاش خود را می‌کنیم که یا از طریق تامین تسهیلات از محل دیگر بانک‌ها یا از طریق مولد سازی بتوانیم پروژه‌ها را در اسرع وقت به اتمام برسانیم.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس اظهار کرد: آنچه که از تعهدات ما در حوزه راه و شهرسازی بوده تامین شده و بحث اصلی تامین منابع مالی برای پروژه‌ها است که حتی ما برای جبران عقب ماندگی‌ها، پروژه‌ها را به سمتی بردیم که به شکل سه شیفت فعال باشند.

وی گفت: همه این ها نیازمند تامین منابع مالی است و در صورت نبود منابع مالی، پروژه‌ها متوقف می‌شود و امیدواریم از سوی بانک مرکزی و دیگر بانک‌ها به تامین تسهیلات کمک شود چرا که با تامین تسهیلات و استفاده از مصالح پیش ساخته، می‌تواند سرعت اجرای پروژه‌ها را شتاب بخشید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز