خبرگزاری کار ایران

شهردار شیراز :

جلب رضایت مردم مهم‌ترین هدف مدیریت شهری است

جلب رضایت مردم مهم‌ترین هدف مدیریت شهری است
کد خبر : ۱۶۲۸۱۷۴

نشست هم‌اندیشی مدیریت شهری با یاوران شورای اسلامی شهر در محله‌های منطقه ۷ شهرداری شیراز برگزار شد‌.

به گزارش ایلنا، شهردار شیراز در این نشست گفت: جلب رضایت مردم مهم‌ترین هدف مدیریت شهری است.

محمدحسن اسدی با تأکید بر رفع دغدغه‌های شهروندان و ارتقای کیفیت زندگی آنها در محله‌ها، خاطرنشان کرد: جلب رضایت مردم، مهم‌ترین هدف مدیریت شهری شیراز است.

وی توجه به محله‌محوری و ارتباطات مردمی را از برنامه‌های مهم مدیریت شهری دانست و گفت: با این رویکرد سعی کرده‌ایم تا با برگزاری جلسات با یاوران شورا و یا معتمدین محلی و همچنین حضور در محله‌ها، علاوه بر رصد نیازها و مسائل و مشکلات مردم، از پیشنهادها و همکاری مردم در محله‌ها خصوصاً یاوران شورا بهره‌مند شویم و از نقطه‌نظرات این عزیزان در جهت ارائه خدمات هرچه بیشتر و رفع نیازهای محله‌ها استفاده کنیم.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه در بحث رفاه عمومی شهروندان سعی کرده‌ایم تا علاوه بر پروژه‌های کلانی که برای عمران و آبادانی و توسعه و پیشرفت شهر اجرا می‌شوند، در محله‌ها نیز اقدامات و پروژه‌های زیربنایی خوبی انجام شود، تصریح کرد: در این راستا ۳ درصد از بودجه عمرانی شهرداری صرف محرومیت‌زدایی و ۳ درصد به محله‌محوری و مسجد محوری تعلق می‌گیرد که نشان می‌دهد یکی از اهداف شورای اسلامی شهر و شهرداری، توجه به خواسته‌های مردم و تلاش برای به ثمر رساندن امور زیربنایی در محله‌ها است.

این مقام ارشد مدیریت شهری اجرای پروژه‌های مختلف و متعدد در شهر شیراز را تجلی عزم جدی مدیریت شهری برای توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر کلان‌شهر شیراز دانست و ادامه داد: در شهرداری شیراز چیزی به‌عنوان تعطیلی وجود ندارد و مجموعه شهرداری برای ارائه خدمات به شهر و شهروندان، شبانه‌روز در تلاش هستند.

وی افزود: شهرداری شیراز در بدو شروع سال، چندین پروژه عمرانی ترافیکی و خدمات شهری را به بهره‌برداری رسانده و این در حالی است که در روزهای پایانی سال گذشته نیز ابرپروژه ارزشمند زیرگذر گویم به بهره‌برداری و افتتاح رسید.

اسدی با بیان این مطلب که فعالیت‌های جهادی و شبانه‌روزی مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر باعث شده است تا پروژه‌ها نه‌تنها در موعد مقرر بلکه زودتر از موعد به افتتاح و بهره‌برداری برسند، اظهار داشت: این موضوع از ویژگی‌های بارز مدیریت شهری شیراز است که نشست گرفته از روحیه جهادی و مردمی است که در شورای اسلامی شهر و شهرداری وجود دارد.

شهردار شیراز با بیان اینکه نگاه مدیریت شهری به شهر مبتنی بر عدالت و توازن است، اظهار کرد: شهروندان عزیز شهر شیراز این را بدانند که برای ما شمال و یا جنوب شهر تفاوتی ندارد و خدمات شهرداری برای همه مردم در همه نقاط شهر است، البته به نقاطی که کم‌برخوردارتر و یا محرومیت بیشتر است، باید توجه بیشتری داشته باشیم.

وی بر مشارکت فعال شهروندان و یاوران شورا در احصاء نیازهای محله‌ها تأکید و بیان کرد: عقیده دارم برنامه‌ریزی‌ها باید از محلات آغاز شود چرا که توسعه واحدهای یک شهر یعنی همان محلات، می‌تواند زمینه‌ساز توسعه شهر باشد.

اسدی افزود: در این راستا همکاری و مشارکت هرچه بیشتر شهروندان می‌تواند روند پیشرفت شهر را سرعت بیشتری بخشد.

شهردار شیراز به گستردگی وظایف شهرداری اشاره کرد و گفت: عملکرد شهرداری هرچند سال اخیر باعث شده است تا مردم از شهرداری انتظاراتی داشته باشند؛ اما برآورده‌کردن همه انتظارات، نیازمند تعامل و همکاری دیگر دستگاه‌ها نیزهاست.

وی گفت: برای رفع دغدغه‌های مردم جلساتی را با دیگر دستگاه‌ها و سازمان‌ها برگزار خواهیم کرد.

یاوران شورای شهر طلایه‌داران مردمی‌سازی خدمات هستند

رئیس شورای شهر شیراز نیز با تقدیر از نقش بی‌بدیل این قشر در پیگیری مستمر مطالبات شهروندان و تبدیل چالش‌های محلی به فرصت‌های توسعه‌ای، گفت: یاوران شورا، طلایه‌داران مردمی‌سازی خدمات هستند.

سید ابراهیم حسینی اظهار کرد: هرجا هستیم، باید به‌گونه‌ای رفتار کنیم که مایه افتخار امام صادق (ع) باشیم، نه زشتی و ننگ برای مکتب اهل‌بیت(ع).

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) خطاب به شیعیان، بیان کرد: زینت ما باشید، نه مایه ننگ؛ این جمله باید سرمشق همه ما در عمل و رفتار باشد.

رئیس شورای شهر شیراز یاوران شوراها و فعالان محلی را الگوی افتخارآفرینی برای مکتب اهل‌بیت(ع) دانست و گفت: شما با پیگیری مشکلات مردم، تلاش برای پیشرفت محلات و تعامل با مسئولان، نمونه‌های عملی این توصیه‌ها هستید.

وی با تقدیر از نقش بی‌بدیل این قشر در پیگیری مستمر مطالبات شهروندان و تبدیل چالش‌های محلی به فرصت‌های توسعه‌ای، خاطرنشان کرد: امروز شیراز به برکت این مدل مدیریت جهادی و عالمانه، به الگویی ملموس از تلفیق حکمت اهل‌بیت (ع) با کارآمدی مدیریت شهری تبدیل شده است که می‌تواند برای سایر کلانشهرهای کشور نیز راهگشا باشد.

اجرای بالغ بر ۹.۵ کیلومتر لوله‌گذاری آب‌های سطحی در سطح منطقه ۷

شهردار منطقه ۷ شیراز نیز از اجرای بیش از ۹.۵ کیلومتر لوله‌گذاری آب‌های سطحی در سطح این منطقه خبر داد.

علی امینی اظهار کرد: ایجاد رفاه و آسایش برای شهروندان و دفع و هدایت آب‌های سطحی از اهداف اجرای لوله‌گذاری هدایت آب‌های سطحی در سطح این منطقه است.

وی افزود: اجرای این طول از لوله‌گذاری باعث شد تا شهروندان عزیز شاهد آب‌گرفتگی معابر در زمان بارندگی نباشند 

شهردار منطقه ۷ شیراز گفت: در سال جاری نیز در محلات مورد نیاز عملیات لوله‌گذاری هدایت آب‌های سطحی انجام خواهد شد.

امینی در تشریح دیگر پروژه‌های عمرانی شهرداری منطقه ۷ گفت: در سال گذشته پروژه‌های عمرانی و اجرایی متعددی اعم از احداث سالن ورزشی، احداث بوستان، لوله‌گذاری آب‌های سطحی و... در سطح منطقه به مرحله اجرا رسید و تلاش خواهیم کرد در سال جاری در کمترین زمان افتتاح و تقدیم شهروندان عزیز شود.

وی تصریح کرد: در حوزه معاونت خدمات شهری باتوجه‌به اقدامات انجام‌گرفته در این حوزه در نهضت خدمات شهری در بین مناطق یازده‌گانه با همکاری و همراهی همه نیروها، شهرداری منطقه ۷ توانست مقام اول را کسب کند.

شهردار منطقه ۷ شیراز با بیان این مطلب که بالغ بر ۱۰۲ درصد از بودجه سال گذشته جذب شده است، ادامه داد: در سال جاری اجرای پروژه‌های مسجد محوری و فرهنگی مورد نیاز محلات و همچنین پروژه‌های سرمایه‌گذاری در دستور کار قرار گرفته است و باتوجه‌به برنامه‌ریزی‌های انجام شده این پروژه‌ها را به مرحله اجرا خواهیم رساند.

امینی ابراز امیدواری کرد: با اجرای این پروژه‌ها و همچنین افتتاح پروژه‌های در حال اجرا شهروندان عزیز این منطقه شاهد تحول خوبی در سطح منطقه هفت شهرداری خواهند بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز