خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

مردم آذربایجان با حضور در صندوق های رای جمهوریت را نجات دهند

مردم آذربایجان با حضور در صندوق های رای جمهوریت را نجات دهند
کد خبر : ۱۴۹۷۳۰۴

عضو شورای سیاست گذاری ستاد مرکزی پزشکیان گفت: آذربایجان یک بار در مشروعیت، ایران را از استبداد نجات داده و حالا باید جمهوریت را نجات دهد.

رحمت الله بیگدلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: ما در ایام سرنوشت ساز و خطیری واقع شده‌ایم و تا چند روز دیگر یک انتخاب بزرگ توسط ملت ایران صورت می گیرد. ملت ایران دست به انتخابی خواهد زد که به جرات می توانم بگویم یکی از حساس ترین انتخاب‌های این ملت شریف و بزرگ خواهد بود.

وی افزود: ملت بزرگ ایران در تاریخ معاصر خود از بحران هایی مانند استبداد، استعمار و استثمار رنج برده است و برای رهایی از این سه عامل فساد دست به انقلاب های بزرگی زده است.

بیگدلی ادامه داد: انقلاب اسلامی آرمان های بلندی مانند استقلال، آزادی، جمهوریت یعنی حاکمیت اراده ملی از صدر تا ذیل حکومت، برقراری عدالت علوی، فقرزدایی، رفع شکاف های اجتماعی و برقراری عدالت در جامعه، رفع تبعیض و دیگر آرمان های بلند دنبال می کرد.

عضو شورای سیاستگذاری ستاد مرکزی پزشکیان تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بنا به یک سری دلایل داخلی و خارجی و از جمله جنگ تحمیلی، برخی از این آرمان های بزرگ ما به محاق رفتند و روزی دیدیم که ما نیاز به یک اصلاح در راهی که پیموده‌ایم داریم. در نتیجه ملت ایران جنبش اصلاحات ۱۳۷۶ را سامان داد و حماسه دوم خرداد ۷۶ را تحت عنوان جنبش اصلاحات به منصه ظهور رساند.

وی خاطر نشان کرد: باز با گرفتاری یک سلسله درگیری ها و کارشکنی داخلی، ضعف های درونی جنبش اصلاحات و کارشکنی های خارجی قرار گرفتیم و در نتیجه یک دولتی روی کار آمد و بلایی بر سر این کشور و مردم آورد که شاید جبران مشکلاتی که این دولت برای کشور ایجاد کرد بیش از یک قرن طول بکشد.

بیگدلی ادامه داد: دولتی که بیش از ۷۵۰ میلیارد دلار درآمد نفتی را با بی برنامگی، با شلختگی، با ناکارآمدی و فساد بدون اینکه ثمره آن سهم ملت ایران شود، از بین برد.

بیگدلی با اشاره به اتفاقات سال ۸۸ گفت: بعد از آن وقایع  دوباره شکاف و اختلاف میان ملت را شاهد بودیم تا اینکه گذر زمان به جایی رساند که باز ملت تصمیم گرفت به بازسازی آنچه که روی داده است بپردازد و دیدیم که در سال ۹۲ ملت به صحنه آمد و یکپارچه اراده ملی خودش را به عرصه ظهور رساند.

عضو شورای سیاستگذاری ستاد مرکزی پزشکیان با اشاره به اینکه ما گرفتار دو مشکل هستیم، گفت: مشکل اول قهر ملی با صندوق رای و مشکل دوم رد صلاحیت چهره های مورد اعتماد مردم بود که در نتیجه آن مجلس و دولتی با حداقل ترین آرای ملت تشکیل شد و به رغم اینکه حاکمیت یکدست شد نتوانستند کار چندانی کنند.

بیگدلی افزود: امروز می بینیم که ملت بشدت در زمینه های مختلف از جمله مسایل اقتصادی و معیشتی رنج می برد و حاکمیت یکدست نیز راه به جایی نبرد.

وی بیان کرد: باید از همه روزنه های موجود برای تحقق دموکراسی و تجلی اراده ملی استفاده کنیم و اجازه ندهیم کسانی با رد صلاحیت و محدود کردن اراده ملی، مردم را از شرکت در انتخابات دلزده و خسته کنند. دلزده و خسته شدن مردم از صندوق رای هم به ضرر ملت و هم به ضرر کشور است و باعث روی کارآمدن ناکارامدان می شود.

بیگدلی گفت: امروز روز مجاهدت است روزی است که همه ما باید به صحنه بیایند و دیگران را تشویق کنند تا در انتخابات شرکت کنند و این حالت دلزدگی و دلسردی که پیش امده کنار بگذارند و از این فرصتی که با تدبیر مقام معظم رهبری در اختیار ملت ایران قرار گرفته استفاده کنند و به فضل الهی بتوانیم در روز ۸ تیر به فرزند غیور و سالم، جوانمرد، پاکدست و پاکدامن آذربایجان دکتر مسعود پزشکیان را بر مسند ریاست جمهوری بنشانیم.

عضو شورای سیاست گذاری ستاد مرکزی پزشکیان با بیان اینکه، مردم غیور آذربایجان در نهضت مشروطیت با مجاهدت خود و با تلاش و رشادت های ستارخان و باقرخان توانستند در برابر استبداد محمدعلی شاهی بایستند و نهضت مشروطیت را نجات دهند، گفت: امروز مردم آذربایجان باید رسالت تاریخی را تکرار کنند و به صحنه بیایند و با سرداری به نام دکتر پزشکیان جمهوریت را نجات دهند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز