خبرگزاری کار ایران

حاشیه نگاری خبرنگار ایلنا از سخنرانی ظریف در رشت؛

تنها رقیب ما در خانه نشستن است؛ ما اکثریت هستیم

تنها رقیب ما در خانه نشستن است؛ ما اکثریت هستیم
کد خبر : ۱۴۹۸۳۹۳

محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه پیشین کشورمان امروز در گرمای سالن تختی رشت میهمان خیل عظیم طرفداران مسعود پزشکیان بود.

 به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه اسبق کشورمان امروز میهمان طرف‌داران مسعود پزشکیان کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در رشت بود.

 این برنامه که توسط ستاد انتخاباتی پزشکیان در رشت تدارک‌ دیده‌ شده بود علاوه بر متن با حواشی نیز همراه بود؛ در ادامه حاشیه‌نگاری ایلنا از سخنرانی ظریف در رشت را می‌خوانید:

 ساعت ۵ عصر: جمعیت دسته‌دسته وارد سالن تختی ورزشگاه عضدی رشت می‌شود، مکان که برای سخنرانی دکتر محمدجواد ظریف در نظر گرفته شده و تا صبح امروز گفته می‌شد به دلیل عدم موافقت مسئولان گیلان مجوز برگزاری سخنرانی در این مکان صادر نشده است. هوا به‌شدت گرم است و مردم از پوسترهای تبلیغاتی برای بادزدن خود استفاده می‌کنند. حضور جوانان و نوجوانان در کنار افرادی که پا به سن گذاشته‌اند مشهود است.

 ساعت ۵:۲۰ عصر: رفته‌رفته به تعداد مردمی که وارد سالن می‌شوند افزوده می‌شود و تیم تشریفات به دلیل عدم آمادگی برای برگزاری سخنرانی در این ورزشگاه، سراسیمه از این سو به آن‌سو می‌روند و در حال نصب بنرها هستند. گوینده از پشت بلندگو اعلام می‌کند که نیاز به برق‌کار از بین جمعیت حاضر دارند!

 ساعت از ۵ و ۳۰ دقیقه عصر گذشته است، سکوها اندک‌اندک با جمعیت مشتاق پر می‌شود پلاکاردهایی با شعارهایی در حمایت از کارگران وارد سالن شده و در معرض دید عکاسان خبری قرار گرفته است.

 هرازگاهی مجری مراسم پشت تریبون قرار می‌گیرد و با اعلام نام مسعود پزشکیان و محمدجواد ظریف سالن مملو از صدای صوت و تشویق حاضرین می‌شود.

 نزدیک ساعت ۶ عصر محمدجواد ظریف با شعار درود بر ظریف و سلام بر خاتمی در بین تشویق بی‌امان مردم وارد سالن می‌شود؛ جمعیت به احترام سرود ملی جمهوری اسلامی ایران به‌پاخاسته است.

 ساعت ۶:۵دقیقه عصر: ظرفیت سالن تقریباً تکمیل شده و مردم در مقابل در ایستاده‌اند، علیرضا سحرخیز رئیس ستاد جبهه اصلاحات استان گیلان پشت تریبون قرار می‌گیرد. هر بار که نام پزشکیان و سید محمد خاتمی تکرار می‌شود جمعیت بی‌وقفه شروع به تشویق می‌کند.

 ساعت ۶:۱۱ دقیقه عصر: درحالی‌که جمعیت همچنان وارد سالن می‌شود رئیس ستاد مسعود پزشکیان در گیلان پشت تریبون قرار می‌گیرد و با انتقاد از فساد چای دبش خواستار حل مشکل چای و برنج از محصولات استراتژیک استان گیلان می‌شود.

 ساعت ۶:۲۵ دقیقه: هادی حق‌شناس اقتصاددانان و نماینده سابق مجلس با تشکر از حضور ظریف در استان گیلان و با یادآوری دوم خرداد سال ۱۳۷۶ از این ایام به‌عنوان ایام حاکمیت عقلانیت یادکرد . وی گفت کسانی که مسبب تحریم‌ها بودند امروز می‌خواهند برجام را نقد کنند؛ اما آنها کاسبان تحریم هستند و برای ایران بدهی ایجاد کردند و آبروی ایران را در مجامع بین‌المللی بردند.

 ساعت ۶:۳۰ دقیقه عصر: به مناسبت عید غدیر مداح اهل‌بیت در مدح حضرت علی (ع) به خواندن شعر می‌پردازد. پیرمردی از قوم تالش لباس تالشی را به دکتر ظریف هدیه داده و با پوشیدن لباس توسط ظریف سالن با صدای بلند شروع به تشویق می‌کند.

 ساعت ۶:۴۰ عصر: محمدجواد ظریف در بین تشویق بی‌امان مردم و شعارهای آنان پشت تریبون قرار می‌گیرد. فردی که پوستر یکی دیگر از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری را در دست دارد شعار مرگ بر منافق را سر می‌دهد که با واکنش مردم و شعار «ظریف دوستت داریم» مواجه شده و با همراهانش سالن را ترک می‌کند. ظریف سخنرانی خود را با تمجید از مردم گیلان و اشاره به بالابودن سطح تحصیلات و سواد آنان شروع می‌کند. ظریف مردم را بزرگ‌ترین فرصت معرفی می‌کند و می‌گوید فرصت را نباید تهدید شمرد

 موضوع زنان، جوانان و فیلترینگ اولین مواردی هست که محمدجواد ظریف در بین تشویق و فریادهای طرف‌داران مسعود پزشکیان به آن اشاره می‌کند و می‌گوید: بانوان ما بالنده‌ترین افراد جامعه هستند و این بانوان شایسته تقدیر هستند نه تحقیر.

 ۶:۴۵ دقیقه عصر: ظریف روز جمعه را زمان انتخاب واقعی برای تضمین آینده مردم و فرزندانشان معرفی می‌کند. مشکلات محیط زیستی، آب و آلودگی هوا موارد دیگری است که ظریف به آن اشاره می‌کند

 ظریف پزشکیان را متمایز از سایر کاندیداها می‌داند و با اشاره به سابقه طولانی وی در مدیریت و نداشتن حتی یک ریال فساد در زندگی وی می‌گوید: «بارها زندگی او را شخم زدند؛ ولی ریالی اختلاس از آن پیدا نکردند»، او جز حقوق دانشگاهی یک ریال از کسی برای عمل جراحی نگرفته است.

 ۶:۵۰ عصر: هنگامی ظریف به فساد چای دبش اشاره می‌کند، گیلانیان حامی پزشکیان برخاسته شعار می‌دهند و دست می‌زنند.

 وی می‌گوید پزشکیان از مذاکره عزتمندانه حمایت می‌کند و رویکرد او را باید با کسانی مقایسه کنید که هر ۱۶۰ روز یک تحریم را برای مردم ایران به ارمغان آورده‌اند و چون FATF در دولت روحانی قرار بود اجرا شود، با آن مخالفت کردند.

نگذارید اقلیت جامعه سرنوشت شما را تعیین کنند

 ۶:۵۵ عصر: وی به طرح صیانت و طرح حجاب و عفاف اشاره می‌کند و می‌گوید نگذارید کسانی که منافع آنها در نشستن شما در خانه است، از حضورتان در خانه بهره برده و سرنوشت شما را تعیین کنند. وی به مشکلات اشاره می‌کند و می‌گوید همه دلخور و آزرده و خسته هستیم. باید آزردگی‌ها را باهم و پایان دهیم.

 ۶:۵۷ عصر: دختری از میان جمع فریاد می‌زند و خواستار صحبت‌کردن می‌شود؛ او می‌گوید رئیس‌جمهور ما باید جسور باشد، کسی باشد زمانی که قانونی علیه مردم تصویب می‌شود ایستادگی کند نه اینکه پنج سال بعد دست به انتقاد بزند، ظریف در پاسخ به وی اذعان می‌دارد که این موضع را حتماً به گوش پزشکیان خواهد رساند.

 ۶:۵۸ عصر: وی می‌گوید: می‌خواهیم عقلانیت و تخصص را بر دولت حاکم کنیم؛ پزشکیان این شجاعت را دارد که اعلام کند من در همه امور متخصص نیستم درحالی‌که ۲۰ سال نماینده مجلس بوده است و مدیریت‌های مختلفی را تجربه کرده است. اجازه ندهید به شما بگویند رأی شما بی‌تأثیر است و رئیس‌جمهور از پیش تعیین شده است.

 تنها رقیب ما در خانه نشستن است؛ ما اکثریت هستیم

 ۶:۵۹ عصر: ظریف از مردم می‌خواهد تا با دوستان و نزدیکان خود تماس بگیرند و از آنها بخواهند تا در انتخابات شرکت کنند. وی می‌گوید من یقین داریم پزشکیان خواهش آرامش است. هرکس را مردم پذیرفتند ما نیز می‌پذیریم و اعتقاد داریم تنها رقیب ما در خانه نشستن است؛ زیرا ما اکثریت هستیم.

 ۷:۰۰ عصر: وزیر امور خارجه پیشین کشورمان با شعر همراه شو عزیز، همراه شو عزیز/تنها نمان به درد، کاین درد مشترک/هرگز جدا جدا، درمان نمی‌شود به سخنرانی خود پایان می‌دهد.

 ۷:۰۵عصر:جمعیت هم‌زمان با پخش سرود یار دبستانی من سالن را ترک می‌کند خیل عظیم جمعیت سالن به جمعیت محوطه می‌پیوندند و خیابان‌های اطراف ورزشگاه عضدی رشت تا دقایقی بعد همچنان مملو از جمعیت است.

تنها رقیب ما در خانه نشستن است؛ ما اکثریت هستیم
جمعیت بیرون سالن محل سخنرانی محمد جواد ظریف

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز