خبرگزاری کار ایران

سردار قاآنی:

امیرعبدالهیان صدای مقاومت را در عرصه بین‌المللی منعکس می‌کرد

امیرعبدالهیان صدای مقاومت را در عرصه بین‌المللی منعکس می‌کرد
کد خبر : ۱۴۹۸۵۰۸

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شهید امیرعبدالهیان در این دو دهه هر جا که بود از نظام اسلامی و مقاومت دفاع می‌کرد و ارتباطش با شهید سلیمانی را به صورت مستمر و محکم حفظ کرده بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار «اسماعیل قاآنی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آیین اربعین وزیر امور خارجه شهید و دیگر شهدای خدمت در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) اظهار کرد: امروز هفتم تیر ماه روز بزرگی در تاریخ انقلاب اسلامی است، روز شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران باوفای امام و انقلاب اسلامی که امسال علاوه بر این، چهلمین روز شهادت شهدای خدمت هم هست.

وی گفت: مجلسِ شهید تحت عنوان هر کدام از شهدای ما برگزار شود، متعلق به همه شهدا است، اگر در یاد بعضی از شهدای برجسته‌مان متمرکز می‌شویم، به عنوان شاخص و نمونه به آنها می‌پردازیم. امروز که مجلسی به نام شهید امیرعبدالهیان برگزار شده، طبیعتا به یاد او بیشتر می‌پردازیم. این انسان بزرگ و این شخصیتی که هم در حیاتش برجستگی‌اش را به نسبت هم‌طرازانش نشان داد و هم در شهادت معلوم شد که چه انسان بزرگی بوده و همینطور بدون مقدمه به اینجا نرسیده است. ما در کشورمان از ابتدای انقلاب اسلامی به رهبری امام عظیم‌الشانمان حرف جدیدی از اسلام و انقلاب داشتیم، این حرف‌های جدید به اشکال مختلف بیان می‌شد، کانون مواضع و جهت‌گیری نظام، فرمایشات امام عظیم‌الشانمان و امروز حضرت امام خامنه‌ای است.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: اگر چه این حرفهای نورانی و ارزشمند که از متن قرآن استخراج شده، در همه دنیا شنونده دارد، در چارچوب بین‌المللی کسانی باید باشند که این حرفهای اساسی و بنیادین را هم پیاده کنند و هم به دیگران منتقل کنند. شهید امیرعبدالهیان با ویژگی‌های برجسته‌اش که هم در ایمان و اخلاص و هم در ولایت‌مداری و اعتقاد به انقلاب اسلامی و هم در عرصه عمل مردی فداکار و میدان‌دار بود، از همه انرژی خودش سرمایه‌گذاری می‌کرد که بتواند این پیام زیبا را به جهانیان منتقل کند.

او ادامه داد: به خصوص در این چند سال اخیر که فضای مقاومت در منطقه، روز به روز اعتلای بیشتر پیدا می‌کرد. یکی از کسانی که پیام مقاومت را به خوبی توانست در چارچوب قواعد و روابط بین‌المللی به همه کشورهای منطقه و حتی فراتر از آن مطرح کند، این شخصیت بزرگ ارزشمند، با صداقت، با اخلاص، متخصص و خستگی‌ناپذیر بود.

سردار قاآنی با اشاره به عملیات طوفان‌الاقصی گفت: در همین دوره هشت ماهه‌ای که از عملیات طوفان‌الاقصی گذشت، رفتار این مرد بزرگ را نگاه کنید که چطور در حالی که همه سیاستمداران غرب علیه مقاومت و حرکت جمهوری اسلامی بودند، امیرعبدلهیان خستگی‌ناپذیر شب و روز نمی‌شناخت و هر روز عرصه جدیدی را برای پیشرفت مقاومت باز می‌کرد. این مرد بزرگ در حالی که همه تلاش می‌کردند صدای مقاومت منتقل نشود، صدای رسای مقاومت در عرصه بین‌المللی بود. ایشان سه بار از طرف شورای امنیت سازمان ملل دعوت شد و در بالاترین کرسی بین‌المللی با صدای رسا حرف مقاومت را به آنجا رساند. ایشان در آخرین صحبتی که در شورای امنیت سازمان ملل کرد، متنشان زیباترین متن در بیان حقانیت مقاومت بود.

وی تصریح کرد: امروز در آستانه انتخاب رییس‌جمهور هستید و می‌خواهید کسی را انتخاب کنید که در استمرار راه شهید رییسی حرکت داشته باشد، توجه داشته باشید آن کسی که شهید رییسی و شهید امیرعبدالهیان را بزرگ کرد، معیارهایی است که باید در انتخابهایمان به آنها توجه کنیم.

سردار قاآنی افزود: بیان و عمل شهید رییسی و شهید امیرعبدالهیان اثبات کرد که نه تنها اگر امریکا در مقابلت بایستد، می‌توانی خیلی کارها را در عین مخالفت آمریکا انجام دهی، بلکه می‌شود با قدرت‌هایی چون آمریکا هماوردی کرد و چنین قدرتی را منزوی کرد. امروز شما که می‌خواهید انتخاب کنید، بدانید آنهایی که حل مسائل را در ارتباط با آمریکا تعریف می‌کنند، کسانی هستند که نمی‌خواهند با دشمن بجنگند.با دشمن نمی‌شود مماشات کرد. این شهدا اثبات کردند وقتی از موضع اقتدار صحبت می‌کنند، حتی آمریکا را هم به کرنش وادار می‌کنند.

وی  با بیان اینکه شهید امیرعبدالهیان در این دو دهه هر جا که بود از نظام اسلامی و مقاومت دفاع می‌کرد و ارتباطش با شهید سلیمانی را به صورت مستمر و محکم حفظ کرده بود، گفت: امروز علی‌رغم همه جنایاتی که رژیم صهیونیستی انجام داده، نقطه مقابلش برجستگی‌های فرزندان مقاومت در فلسطین اشغالی، غزه و کرانه باختری است که صدایشان را در عرصه بین‌المللی شهید امیرعبدالهیان انعکاس می‌دادند. کسانی که در میدان مقاومت به بهترین شکل حضور داشتند باعث شدند نه تنها کشورهای منطقه ارادتمند انقلاب اسلامی باشند، بلکه ارزش‌ها و عطر زیبای مقاومت از منطقه آن‌طرف‌تر رفته و در غرب و دانشگاه‌های آمریکا جوانان نیز مشتاقانه از مقاومت حرف می‌زنند، از آن دفاع می‌کنند و هم خودشان را جزو مقاومت می‌دانند و هم به تعبیر مقام معظم رهبری در طرف درست تاریخ ایستاده‌اند. یاد این شهید گرامی و بزرگ را که هر کجا می‌رفت افتخاری برای کشور بود، گرامی می‌داریم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز