خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

فوت ۱۸۹ نفر در پی حوادث ترافیکی و غیرترافیکی هفته گذشته

فوت ۱۸۹ نفر در پی حوادث ترافیکی و غیرترافیکی هفته گذشته
کد خبر : ۱۴۹۹۲۰۵

رییس اورژانس کشور از فوت ۱۸۹ نفر در پی وقوع حوادث ترافیکی و غیرترافیکی طی هفته گذشته خبر داد.

«جعفر معیادفر» رییس سازمان اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره حوادث ویژه از ۲ تا ۸ تیر ۱۴۰۳ گفت: بر پایه داده‌های ثبت شده در سامانه ثبت حوادث ویژه طی هفته گذشته توسط مراکز هدایت عملیات و بحران دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور (EOC) ۷۲۶ مورد حادثه ویژه در سامانه ثبت حوادث ویژه به ثبت رسیده است که نسبت به هفته قبل خود (۲۶ خرداد تا ۰۱تیر) از جهت تعداد حادثه ثبت شده، شاهد افزایش ۲ درصدی حوادث هستیم.

وی ادامه داد: طی این مدت ۲۶۷ مورد حادثه ویژه ترافیکی (افزایش۷ درصدی نسبت به هفته قبل) و ۴۵۹ مورد حادثه ویژه غیرترافیکی (کاهش ۱ درصدی نسبت به هفته قبل) به ثبت رسیده است که طی این مدت ۲۱۹۴ مصدوم توسط تیم‌های درمانی و بهداشتی خدمات لازم حوزه سلامت را دریافت کرده‌اند و ۱۸۹ نفر به دلیل شدت جراحات جان خود را از دست داده‌اند.

رییس سازمان اورژانس کشور با اشاره به حوادث ویژه ترافیکی طی هفته گذشته تصریح کرد: طی هفته گذشته ۲۶۷ مورد حادثه ویژه ترافیکی به ثبت رسید که منجر به مصدومیت ۱۴۳۳ نفر شده است که از این تعداد ۱۲۳۷ نفر به مرکز درمانی اعزام و ۱۹۶ نفر نیز در محل درمان شده‌اند. همچنین ۴۸ نفر در این حوادث جان خود را از دست داده‌اند. بیشترین حادثه ویژه ترافیکی ثبت شده در استان تهران با ۳۳ حادثه (۱۲۱ مصدوم و ۶ فوتی)، استان خراسان رضوی با ۳۰ حادثه (۱۵۸ مصدوم و ۴ فوتی) و استان مرکزی با ۱۹ حادثه (۱۱۱ مصدوم و ۱ فوتی) است.

وی تصریح کرد: همچنین بیشترین مصدوم سوانح ترافیکی در استان‌های خراسان رضوی با ۱۵۸ نفر، تهران با ۱۲۱ نفر و استان مرکزی با ۱۱۱ نفر گزارش شده است. بیشترین فوتی ناشی از حوادث ترافیکی ویژه در استان تهران با ۶ نفر، استان کرمان و سمنان ۵ نفر و خراسان رضوی با ۴ نفر است.

معیادفر تصریح کرد: طی هفته گذشته ۳ مورد حادثه ترافیکی مرتبط با حمل و نقل عمومی به ثبت رسیده است که منجر به مصدومیت ۱۶ نفر شده است که معادل ۱ درصد از سوانح ترافیکی ویژه ثبت شده است. همچنین طی هفته گذشته ۲۴ مورد حادثه ترافیکی مرتبط با تریلی/کامیون به ثبت رسیده است که منجر به مصدومیت ۱۱۶ نفر و فوت ۹ نفر شده است که معادل ۹ درصد از سوانح ترافیکی ویژه ثبت شده است.

وی با اشاره به سایر حوادث ترافیکی در هفته گذشته خاطرنشان کرد: طی هفته گذشته ۲۴ مورد حادثه ترافیکی مرتبط با وانت بار به ثبت رسیده است که منجر به مصدومیت ۱۱۶ نفر و فوت ۹ نفر شده است که معادل ۹ درصد از سوانح ترافیکی ویژه ثبت شده است. همچنین طی هفته گذشته ۴۰ حادثه ترافیکی مرتبط با موتورسیکلت به ثبت رسیده است که منجر به مصدومیت ۱۳۸ نفر و ۱۳ نفر شده است که معادل ۱۵ درصد از سوانح ترافیکی ویژه ثبت شده است.

رییس اورژانس کشور با اشاره به حوادث ویژه غیرترافیکی طی هفته گذشته گفت: طی هفته گذشته ۴۵۹ مورد حادثه ویژه غیرترافیکی به ثبت رسید که منجر به مصدومیت ۷۶۱ نفر شده است و از این تعداد ۶۲۵ نفر به مرکز درمانی منتقل و ۱۳۶ نفر در محل درمان شده‌اند. همچنین ۱۴۱ نفر در این حوادث جان خود را از دست داده‌اند.

وی با اشاره به حوادثی چون آتش سوزی/ انفجار ناشی از نشت گاز گفت: طی هفته گذشته ۳۰ مورد حادثه غیرترافیکی مرتبط با آتش‌سوزی/ انفجار ناشی از نشت گاز به ثبت رسیده است که منجر به مصدومیت ۷۲ نفر و فوت ۱ نفر شده است که معادل ۸ درصد از سوانح غیرترافیکی ویژه ثبت شده است.

او همچنین با اشاره به حوادث ناشی از غرق‌شدگی گفت: طی هفته گذشته ۳۵ مورد حادثه غیرترافیکی مرتبط باغرق شدگی به ثبت رسیده که منجر به مصدومیت ۲۱ نفر و فوت ۲۱ نفر شده است که معادل ۸ درصد از سوانح غیرترافیکی ویژه ثبت شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز