خبرگزاری کار ایران

امیر عاملی:

پزشکیان می‌تواند مبدأ آشتی ملی باشد

پزشکیان می‌تواند مبدأ آشتی ملی باشد
کد خبر : ۱۴۹۸۲۲۱

هنرمند برجسته قزوینی با تاکید بر اینکه پزشکیان می‌تواند مبدأ آشتی ملی باشد، گفت: افرادی هستند که در شرایط مختلف رنجیده خاطر شده‌اند، پزشکیان آمده تا دل همه را به دست بیاورد و بگوید کشور برای همه است.

«امیر عاملی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به ضرورت حضور مردم در انتخابات گفت: انتخابات حق مسلم همه ما است و حتی افرادی که به حضور پای صندوق‌های رای باور ندارند، ناخواسته فردی که همفکرشان نیست را انتخاب می‌کنند؛ در حقیقت افراد با عدم حضور پای صندوق‌های رای، میدان را برای فردی باز می‌کنند که با او مخالف هستند، از این رو شرکت در انتخابات اهمیت دارد.

وی با اشاره به ویژگی مسعود پزشکیان اظهار کرد: یکی از حسن‌های بزرگ پزشکیان این است که هم سنت و هم مدرنیته را می‌شناسد.

این شاعر قزوینی ادامه داد: پزشکیان در عین آشنایی با سنت و امور دینی، فوق تخصص قلب است؛ البته این‌ها لازمه کشورداری نیست و باید توانایی مدیریت را درنظر گرفت که پزشکیان توانایی خود در این حوزه را با چند دوره حضور در مجلس و مدیریت بیمارستان نشان داده و مردم آن را پسندیده‌اند.

پزشکیان به جذب افراد با نگاه‌های مختلف باور دارد

وی با بیان اینکه کشور به وحدت و هم‌افزایی نیاز دارد، تصریح کرد: پزشکیان نگرشی مبتنی بر «جذب» دارد و حتی از افرادی که گلایه و نقد دارند به حضور و همکاری دعوت می‌کند.

عاملی گفت: در نهایت این مردم هستند که انتخاب می‌کنند. باید عرصه برای مردم باز باشد، تایید شدن پزشکیان نفس تازه‌ای برای شور و شعور انتخاباتی بود و شرایط را از یک طرفه بودن دور کرد.

باور به نخبگان و عمل به قانون، منطق خوبی برای اداره کشور است

این خوشنویس قزوینی با اشاره به رویکرد پزشکیان در ایجاد تغییر مثبت بیان کرد: این کاندیدا به مشورت گرفتن و متخصصین اعتقاد دارد، نمی‌گوید همه چیزدان هستم و نمی‌خواهد به تنهایی قهرمان باشد، از طرف دیگر به اجرای قوانین باور دارد، به‌عنوان مثال برنامه هفتم برای رفع فقر است و باید اجرایی شود.

عاملی ادامه داد: اگر قوانین یا مواردی اشکال دارد باید رفع شود، اما نباید از نو شروع کرد، این دیدگاه در کنار باور به استفاده از ظرفیت نخبه‌ها، منطق خوبی برای اداره کشور است، نخبه‌های ما به کار گرفته نشده‌اند و یکی از دلایل مهاجرت آن‌ها هم همین است.

وی درباره تصاویر منتشر شده او در حمایت از سایر کاندیداهای ریاست جمهوری تصریح کرد: من حامی پزشکیان هستم و این  را اعلام می‌کنم، اما متاسفانه در برخی موارد بدون اطلاع عکس من را گذاشته و اعلام کرده‌اند، من حامی فلان کاندیدا هستم، در دوره‌های قبل هم چنین بداخلاقی‌هایی را شاهد بودیم.

این هنرمند قزوینی ادامه داد: کشور به خون تازه نیاز دارد و پزشکیان می‌تواند این خون تازه را در کشور بدمد.

وی با تاکید بر اهمیت روشنگری گفت: باید روشنگری کنیم تا در نهایت مردم انتخاب کنند؛ همه این شش نفر ازطرف شورای نگهبان تایید شده‌اند اما نوع سیاست‌های متفاوتی دارند.

عاملی خاطرنشان کرد: مردم باید خوب فکر کنند و به هر نتیجه‌ای می‌رسند با تدبیر و اندیشه خودشان باشد و تحت تاثیر سایر موارد قرار نگیرند، به نظرم در این انتخابات باتوجه به کاندیداهایی که داریم با پنج به علاوه یک مواجه هستیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز