خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر آموزش و پرورش:

برای توسعه عدالت محیط آموزشی باید به مشارکت مردم توجه ویژه شود / عدالت آموزشی صرفاً فضای فیزیکی نیست و باید تکنولوژی و هوشمندسازی مدارس مورد توجه قرار بگیرد

برای توسعه عدالت محیط آموزشی باید به مشارکت مردم توجه ویژه شود / عدالت آموزشی صرفاً فضای فیزیکی نیست و باید تکنولوژی و هوشمندسازی مدارس مورد توجه قرار بگیرد
کد خبر : ۱۶۲۰۸۵۲

استاندار مرکزی: برنامه راه استان مرکزی پیش از شروع سال جدید ابلاغ شده است

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: برای انجام پروژه‌های مربوط به توسعه عدالت محیط آموزشی باید به انجام پروژه به صورت مردمی و با مشارکت مردم توجه ویژه شود. خانواده‌ای که در ساخت و اصلاح مدرسه کمک کند در نگه‌داری نیز مشارکت خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا خان‌محمدی در جلسه شورای نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی استان مرکزی، افزود: توسعه عدالت در فضای آموزشی صرفاً شامل فضای فیزیکی نیست و باید دیگر موارد از جمله استفاده از تکنولوژی و هوشمندسازی مدارس در تمامی مناطق مورد توجه قرار بگیرد.

وی بر اهمیت و سفارش رئیس‌جمهور در مشارکت مردمی برای اجرای پروژه‌ها تأکید کرده و ادامه داد: رئیس‌جمهور به کم شدن فاصله دولت و مردم نگاه ویژه دارد و در این راستا باید نهادهای اجتماعی در کنار دیگر برنامه‌ریزی‌ها شکل بگیرد تا بتوان به مشارکت‌های مردم بیش از پیش امیدوار بود.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اظهار داشت: استان مرکزی در زمینه نوسازی مدارس نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی با انسجام اقدام کرده است و ابلاغ برنامه و توجه به الگوی عمل نشان از عملکرد مطلوب این استان است.

خان‌محمدی به وضعیت استان مرکزی در خصوص نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی اشاره داشته و تصریح کرد: در این راستا برنامه‌ریزی بسیار دقیق و خوبی در این استان شکل گرفته و اقدامات جامعی انجام شده است. در کنار این موارد ایجاد و تقویت نهادهای مردمی نیز باید مورد توجه قرار داده شود.

برنامه راه استان مرکزی پیش از شروع سال جدید ابلاغ شده است

استاندار مرکزی نیز در این جلسه به اهمیت عدالت در فضای آموزشی برای رئیس‌جمهور و هیئت دولت اشاره کرده و در این خصوص گفت: در این راستا برنامه راه شهرستان‌های استان در زمینه عدالت آموزشی پیش از شروع سال جدید تدوین و به تمامی شهرستان‌ها ابلاغ شده است.

مهدی زندیه‌وکیلی افزود: تراکم بالای 35 نفر دانش‌آموز در برخی مناطق شهرهای اراک، ساوه و دلیجان دایر است. ساخت مدرسه برای حذف تراکم بالای 35 نفر دانش‌آموز در دستور کار قرار گرفته است که با توجه به اهمیت ساخت مستحکم اسکلت ساختمان‌ها، زمان‌بندی 3 ساله در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس در سال‌های پیش به عنوان اقدام جهادی برنامه‌ریزی شد که تمامی مدارس استان مرکزی در این طرح استانداردسازی شدند. مبحث سرویس‌های بهداشتی نیز برنامه‌ریزی شده و تعدادی از مدارس روستایی فاقد سرویس بهداشتی شناسایی و این موارد نیز اصلاح شد.

طبق گزارش ارائه شده در این جلسه، تعیین تکلیف مدارس با تراکم بالای 35 دانش‌آموز، آغاز اجرای 4 پروژه که عملیات اجرایی یک پروژه آغاز شده است، تعیین تکلیف سرویس بهداشتی تمامی مدارس استان و تعمیر در صورت نیاز، راه‌اندازی پنل‌های خورشیدی در 12 مدرسه استان با مشارکت خیران از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده در سال جاری برای استان مرکزی است. جمع‌آوری مدارس کانکسی نیز از جمله اقداماتی است که سال گذشته در استان انجام شده است. همچنین در این جلسه استفاده از ظرفیت خیرین و بخش دولتی برای راه‌اندازی ظرفیت پنل خوردشیدی در مدارس استان مرکزی مصوب شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز