خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد؛

پزشکیان دغدغه جامعه کارگری را داشته و بیش از دو دهه است که پیگیر مطالبات و حقوق کارگران است/ باید پرقدرت در انتخابات شرکت کنیم و به کاندیدای اصلح رأی بدهیم

پزشکیان دغدغه جامعه کارگری را داشته و بیش از دو دهه است که پیگیر مطالبات و حقوق کارگران است/ باید پرقدرت در انتخابات شرکت کنیم و به کاندیدای اصلح رأی بدهیم
کد خبر : ۱۴۹۸۳۳۳

دبیر اجرایی خانه کارگر استان اصفهان و مناطق مرکزی کشور گفت: با برسی سوابق، کارنامه، توانمندی و پاکی تمامی کاندیداها، مشخص است که آقای پزشکیان می‌تواند بهترین گزینه برای ریاست‌جمهوری باشد، دکتر پزشکیان همواره دغدغه جامعه کارگری را داشته و بیش از دو دهه است که پیگیر مطالبات و حقوق کارگران است و از حقوق آنها دفاع می‌کند. ما نیز از ایشان حمایت می‌کنیم.

 اصغر برشان در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در استان اصفهان با اشاره به اهمیت انتخابات روز جمعه ۸ تیر ماه عنوان کرد: رئیس‌جمهور وظایف سنگینی بر عهده دارد، البته نمی‌توان انتظار معجزه داشت؛ ولی یکسری از امور باید به درستی اجرا شوند. این جایگاه باید در اختیار فردی با تجربه و آگاه باشد که توانایی ایجاد هماهنگی و اجرای قوانین را داشته باشد.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان اصفهان و مناطق مرکزی کشور ادامه داد: از میان کاندیداهای ریاست‌جمهوری باید دید کدام یک توانمندتر هستند، افراد برای جلب اعتماد مردم وعده‌هایی می‌دهند که باید دید این وعده‌ها تا چه میزان امکان اجرا دارند، اگر شخصی خارج از قانون اساسی قولی می‌دهد مشخص است که برای این مسئولیت شایسته نیست؛ بنابراین نباید شعارها و وعده‌های دروغ داد.

وی گفت: در شرایط فعلی همه ما دو وظیفه بر عهده داریم، نخست اینکه با قدرت در انتخابات مشارکت داشته باشیم و در تعیین سرنوشت خود دخیل باشیم و نکته دوم اینکه فردی شایسته و توانمند را انتخاب کنیم؛ زیرا عدم مشارکت یعنی سکان را دست افرادی می‌دهیم که توانمندی لازم را برای اجرای قوانین و وعده‌های خود ندارند.

وی اضافه کرد: توقعات استانی ما در دو بخش عام و خاص است. اصفهان، با مشکلاتی در بخش‌های آب، هوا و محیط‌زیست و فرونشست روبرو است که اگر رئیس قوه مجریه در این استان به این موارد توجه نکند، اصفهان در آینده نه‌چندان دور خالی از جمعیت می‌شود، همین‌الان هم افراد در این شهر سرمایه‌گذاری نمی‌کنند و مهاجرت در حال افزایش است، سرمایه‌گذاران به شهرهای دیگر رفته اند و این‌گونه نمی‌توان آینده درخشانی برای اصفهان متصور شد.

 وی بیان کرد: از رئیس‌جمهور آینده توقع معجزه نداریم اما می‌گوییم باید عدالت برقرار باشد، دو سنبل خشکی در کشور جود دارد، دریاچه ارومیه و زاینده‌رود؛ در خصوص دریاچه ارومیه خوب عمل شد و شاهد احیای این دریاچه بودیم؛ اما در خصوص زاینده‌رود چندان خوب عمل نشده و شاهد بودیم که دولت‌ها نیز چندان پیگیر این موضوع نشدند، بنابراین بحث عدالت و انصاف باید مورد توجه قرار گیرد که این مورد یکی از موضوعات مهم است.

 وی تصریح کرد: عدالت در مورد استان رعایت نشده؛ زیرا اصفهان بیشترین درآمد را به خزانه واریز می‌کند؛ اما در استفاده از خدمات و منابع مالی بسیار عقب است، هم اکنون مترو یکی از مواردی است که باید در اصفهان به آن توجه شود، موضوع آب هم همین‌طور اما به این موضوع بی‌توجهی شده است، اصفهان باید به حق‌وحقوق خود برسد؛ چون زمانی که اصفهان پیشرفت کند آثار آن را در کشور هم مشاهده خواهد شد.

 وی اضافه کرد: مطالبات از رئیس‌جمهور در بعد صنفی هم عام و خاص است، عام از این نظر که بیش از ۵۰ درصد جمعیت ما درگیر موضوع قانون کار و تأمین اجتماعی و بیش از ۷۰ درصد جامعه ما مزدبگیر هستند. جبران تورم و کمک به معیشت در اقتصاد کشور تأثیرگذار است، کسی باید سکان را در دست بگیرد که مشکلات را بشناسد و توانایی رفع نواقص را داشته باشد، البته بسیاری از موارد در برنامه هفتم دیده شده و باید در راستای اجرایی ساختن آنها اقدام کرد.

 وی با بیان اینکه اصفهان مهد صنایع‌دستی است، تأکید کرد: ابزار رونق صنایع‌دستی، توسعه گردشگری است و لازمه این موضوع نیز توسعه تعامل و دوستی با کشورهای مختلف دنیا است و نقش قوه مجریه در ایجاد ارتباط با دنیا بسیار مهم است، با قهر و دعوا نمی‌توان با دنیا ارتباط برقرار کرد. حضرت علی (ع) نیز جاذبه و دافعه را با هم داشتند و رمز پیروزی‌ها نیز همین است.

 وی افزود: با بررسی سوابق، کارنامه، توانمندی و پاکی تمامی کاندیداها، مشخص است که آقای پزشکیان می‌تواند بهترین گزینه برای ریاست‌جمهوری باشد، دکتر پزشکیان همواره دغدغه جامعه کارگری را داشته و بیش از دو دهه است که پیگیر مطالبات و حقوق کارگران است و از حقوق آنها دفاع می‌کند. ما نیز از ایشان حمایت می‌کنیم.

 وی با تأکید بر اینکه دکتر پزشکیان به تعامل سازنده و دوطرفه با دنیا اعتقاد دارد و بارها در مصاحبه‌ها و مناظره‌ها نیز به ایجاد ارتباطات دوستانه با کشورهای مختلف تأکید کرده است، گفت: راه‌حل رفع مشکلات قهر با صندوق‌های رأی نیست، بلکه باید پرقدرت در انتخابات شرکت کنیم و به کاندیدای اصلح رأی بدهیم، اگر مردم بیایند و بر اساس کارنامه و توانمندی افراد رأی دهند به‌طورقطع شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود، در طول تاریخ نیز شاهد بوده‌ایم هر گاه مردم به میدان آمدند شرایط روبه‌بهبود رفت و امیدواریم این بار نیز مردم به بهترین گزینه رأی دهند تا کشور در مسیر درست خود حرکت کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز