خبرگزاری کار ایران

سید هادی خامنه‌ای:

ناامیدی آفت این انتخابات است

ناامیدی آفت این انتخابات است
کد خبر : ۱۴۹۸۴۲۱

پزشکیان در عمل خود را ثابت کرده است

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام گفت: ما باید کسانی را روی کار بیاوریم که شخصیت، شرافت و صداقتشان در حدی باشد که زبده‌ترین متخصصان را از لابلای صفوف دانشگاه جدا کنند و برای همکاری و مدیریت روی کار آورند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، آیت الله سید هادی خامنه‌ای در جمع هواداران دکتر پزشکیان در روستای خیارج از توابع شهرستان بوئین‌زهرا، اظهار کرد: بزرگان انقلاب اسلامی به خصوص امام خمینی (ره) تاکید داشتند که حضور در انتخابات به معنی تعیین سرنوشت کشور است و این مسئله را همه ما می‌دانیم و در ادوار مختلف با ایمان به این موضوع در انتخابات‌های گوناگون شرکت کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: البته در دهه اخیر شاهد آن بودیم که برخی مردم در پاره‌ای از انتخابات‌ها به دلیل عوامل نامساعدی که از نظر اقتصادی و اجتماعی برایشان ایجاد شده، حاضر به رأی دادن، نشدند که امیدواریم مسئولین این موضوع را که مردم در پاره‌ای از مسائل از آنها ناراضی هستند، مورد توجه قرار دهند تا سایه یأس و ناامیدی از دل مردم بیرون رود.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام خمینی(ره) تصریح کرد: امروز شاهد حضور افرادی هستیم که منفعت آن‌ها در عدم حضور مردم در انتخابات است و حرف‌هایی می‌زنند و افعالی انجام می‌دهند که باعث یاس و ناامیدی بیشتر شود.

کسانی که در دل مردم یأس و ناامیدی ایجاد می‌کنند به مشابه شیطان هستند

وی ادامه داد: یأس و ناامیدی از عوامل شیطانی است و شیطان است که امید را از مردم می‌گیرد و برای آن‌ها یأس ایجاد می‌کند. تسلط بر نفس و ایجاد انگیزه برای فعالیت و نشاط برای حضور یک هنر بزرگ است. یک عده‌ای مرتباً بر طبل ناامیدی و یأس می‌کوبند و می‌گویند که فایده ندارد و نمی‌شود؛ این افراد غالباً کسانی هستند که چون نشاط کار ندارند و به دنبال انجام کارهای سخت و سنگین نیستند و سهولت طلب هستند این حرف‌ها را می‌زنند.

آیت الله خامنه‌ای خاطرنشان کرد: به نتیجه مطلوب رسیدن زحمت دارد و کوشش می‌خواهد. کسانی که قبل از انقلاب اسلامی، با چنگ و دندان و به قیمت زندان و شکنجه انقلاب را به پیروزی رساندند؛ امروز به خوبی می‌دانند که برای پیروزی در نیل به اهداف مقدس انقلاب حتی امروز زحمت باید کشید؛ و به آسانی نمی‌توان نتیجه مطلوب گرفت.

وی ادامه داد: در همین انقلاب و جامعه افرادی وجود دارند که یا مستقیماً عامل دشمن هستند  یا نفهمیده و جاهلانه سخن دشمن را تکرار می‌کنند و می‌گویند که فایده ندارد، نکنید و یا نمی‌شود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به افرادی که توقع دارند، با حضورشان در انتخابات تمامی مشکلات جامعه حل خواهد شد، گفت: با روی کار آمدن هر فردی به عنوان رئیس جمهور، مشکلات جامعه به طور کامل حل نمی‌شود چرا که برخی زیرساخت‌ها معیوب است. عوامل فساد در جامعه کم نیست و متاسفانه بر اثر غفلت، افراد فاسد در جامعه نفوذ کرده‌اند. پس زدن و بی‌اثر کردن توطئه این افراد مشقت دارد و ما باید حوصله کنیم و به دنبال حل مشکل باشیم و در ادامه مسیر نسبت به انتخاب افراد زبده و کارآمد اهتمام ویژه داشته باشیم.

مسئولین اوایل انقلاب دغدغه مردم را بیشتر داشتند

وی خاطرنشان کرد: در اوایل جنگ تحمیلی، فروش نفت به حداقل ممکن رسیده بود و تحریم هم وجود داشت و مرتباً در جنگ کشته و زخمی و اسیر داشتیم اما در عین حال که این مشکلات و چالش‌ها وجود داشت؛ مسئولین می‌کوشیدند تا حداقل‌ها برای مردم فراهم باشد و کوپن‌ها و سهمیه‌هایی که حق مردم بود در دسترس قرار داشت و کسی گرسنه نمیخوابید.

آیت الله خامنه‌ای تصریح کرد: مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی در اوایل انقلاب بسیار دانا و دلسوز بودند و برای همین بود که مشکلات ما در آن برهه کمتر از امروز بود. در وصف این سخن شاعر می‌فرماید، هر که در او جوهر دانایی است؛ بر همه کاریش توانایی است.

وی افزود: مردم باید در انتخاب رئیس جمهور، به دنبال افراد دانا باشند. ما در اوایل انقلاب و در دهه 60  در رأس کار مهندسی چون میرحسین موسوی را داشتیم. اینکه بعضی‌ها در مناظرات مطرح کردند که باید یک رئیس جمهور در همه چیز متخصص باشد، از آن دروغ‌های شاخدار است.

 وقت آن است که با شخصیت‌ها روی کار بیایند

وی ادامه داد: نیاز نیست که یک رئیس جمهور در همه امور متخصص باشد اما نیاز است که دانا، قاطع، دغدغه‌مدار و با شخصیت باشد تا گرد او آدم‌های با شخصیت باشند و مسئولیت بگیرند. ما باید کسانی را روی کار بیاوریم که شخصیت، شرافت و صداقتشان در حدی باشد که زبده‌ترین متخصصان را از لابلای صفوف دانشگاه جدا کنند و برای همکاری و مدیریت روی کار آورند.

مدیر موسسه پژوهشکده تاریخ اسلام بیان کرد: ما بسیار جوانان باسواد در میان دانشگاهیان داریم که ظرفیت‌های مناسبی برای پست‌های مدیریتی دارند؛ چه کسی می‌تواند افراد باسواد را جزو مدیران زیردستی خود منصوب کند؟ قطعاً کسی می‌تواند مدیران خود را از میان متخصصان انتخاب کند که خود دارای ویژگی‌های صادق باشد.

وی تصریح کرد: ما اکنون در این انتخابات پس از بررسی و گذر زمان به حمایت از دکتر مسعود پزشکیان رسیده‌ایم. سوابق این شخص به لحاظ مالی، علمی و اجرایی بسیار خوب و درخشنده است. پزشکیان در زمان انتصابش به عنوان وزیر بهداشت و مدیریتش در دانشگاه نشان از سطح علمی و سواد او دارد.

پزشکیان در عمل خود را ثابت کرده است

آیت الله خامنه‌ای، با بیان اینکه دکتر پزشکیان در عمل نشان داده که زرق و برق دنیا، برایش پوچ است، گفت: درست است که این فضیلت‌ها ممکن است برای بسیاری در زبان گفته شود اما واقعاً پزشکیان به معنای واقعی کلمه، دارای فضایل اخلاقی مثبت است  کسانی که بر خلاف او شعار می‌دهند باید ثابت کنند که در عمل آیا این هنر پزشکیان را داشته‌اند یا خیر.

وی تصریح کرد: امیدواریم پزشکیان بتواند، اخذ رای لازم و اکثریت آرا را کسب کند و به عنوان رئیس جمهور و رئیس دولت مشکلات جامعه را شناسایی کند و با متخصصان خوب و امینی که بر سر کار می‌آورد، بتواند در راستای کاهش مشکلات مردم قدم بردارد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب، عنوان کرد: مشکلات کشور یکی دوتا نیست و نه تنها پزشکیان بلکه زبده‌تر از پزشکیان نیز نمی‌تواند به طور کامل مشکلات مملکت را حل و فصل کند.

وی خاطرنشان کرد: مشکلات ما باید در طول زمان حل شود. به کسانی که می‌خواهند به خاطر سهولت گرایی از زیر بار کار مشکل شانه خالی کنند باید بگوییم که دوره‌های تاریخ بشر نشان داده است که بشریت همیشه با مشکل مواجه بوده است و این تنها مختص به ایران نیست.

دشمنی، خیانت و جنایت و کج‌راهی همیشه وجود دارد

آیت الله سید هادی خامنه‌ای تصریح کرد: خداوند چندین هزار پیغمبر برای هدایت بشریت فرستاد، ولی عده‌ای از مردم هدایت علی‌رغم تلاش‌ها هدایت نشدند و این گواه آن است که دشمنی، خیانت و جنایت و کجراهی همچنان ادامه پیدا کرده و ادامه دارد. بنابراین باید همیشه کوشش کرد.

وی ادامه داد: ما و شما از طرف خداوند امروز مامور هستیم که انتخاب اصلحی داشته باشیم.  همه دنیا امروز مشکل دارند و یک عده افراد ستمگر و زورگو در همه جا هستند و این‌ها نمی‌گذارند که یک جرعه آب خوش از گلوی ملت پایین برود.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام خمینی (ره) گفت: شما اسرائیل را ببینید این قوم ظالم برای این به وجود آمده که بر عده‌ای ستم کند. در جاهای دیگر نیز جنگ افروزی‌ها و اذیت و آزار مردم و تحریم‌ها همیشه بوده و هست.

فاصله زیادی بین شعار‌های زیبای اصولگرایان و اعمالشان است

وی با بیان اینکه، مشکلات بشر هیچگاه حل نخواهد شد، تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم اشارات زیادی در این باب کرده است خداوند می‌فرمایند وَتِلکَ الأَیّامُ نُداوِلُها بَینَ النّاسِ، در مناظرات دیده‌اید که حرف‌ها خیلی به هم شبیه است اما در  عمل چندان اعتقادی به حرف‌هایی که زده شده وجود ندارد.

آیت الله خامنه‌ای تصریح کرد: این روزها شاهد آنیم که حرف‌های زیبا و شعارهای زیبا  از دهان بسیاری زده می‌شود که سوابق نشان داده، این افراد نسبت به شعارها و حرف‌هایی که می‌زنند اعتقاد ندارند.

 برخی آفت‌ها انتخابات را تهدید می‌کنند

وی با توصیه بر اینکه، باید تلاش کرد که صداقت و پاکدستی را در جامعه ترویج دهیم، گفت: به یاری خدا در روز جمعه ۸ تیر ماه ۱۴۰۳ همه ما در انتخابات شرکت خواهیم کرد  کوشش می‌کنیم که فرد شایسته‌ای که به دنبال اصلاح امور است روی کار بیاید.

مدیر موسسه پژوهشکده تاریخ اسلام تصریح کرد: آفت‌هایی انتخابات را تهدید می‌کند که یکی از آنها ناامیدی است از همین رو از جوانان خواستارم که سایرین را برای دعوت به مشارکت در انتخابات ترغیب کنند و همانطور که گفتم از اول صبح بیایند که فرصت را از دست ندهند.

وی در پایان گفت: آفت‌های دیگری صندوق‌های رأی را تهدید می‌کنند که این موضوع نیاز به درایت مردم، دقت مردم و صیانت مردم از آرایشان است تا با سلامت و عافیت از این انتخابات نیز عبور کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز