خبرگزاری کار ایران

رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها:

شهید امیرعبداللهیان نمادِ دیپلماسی انقلابی بود

شهید امیرعبداللهیان نمادِ دیپلماسی انقلابی بود
کد خبر : ۱۴۹۸۵۱۵

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: برخی می‌گفتند مقاومت در اولویت ما نیست و سرزمین‌های مقاومت را لایق نمی‌دانستند که به آنجا سفر کنند، اما مقاومت به کسانی چون شهید امیرعبدالهیان امید داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی در آیین اربعین وزیر امور خارجه شهید و دیگر شهدای خدمت در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) اظهار کرد: من وقتی درباره ویژگی‌های شهید امیرعبدالهیان، شهید رییسی، شهید آل هاشم، شهید رحمتی، شهید موسوی و شهدای کادر پرواز توجه می‌کردم، می‌دیدم این ویژگی‌هایی که خداوند در قرآن درباره انسان‌های صالح فرموده، در مورد این افراد صدق می‌کند. اینها خدا را دوست دارند و خدا هم آنها را دوست دارد.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: ویژگی بعدی این است که اینها در مقابل مومنان متواضع، افتاده و فروتن هستند. میز و جایگاه دنیایی برای شهید امیرعبدالهیان مهم نبود، دل این شهدا برای مردم می‌تپید. تصاویر عمامه خاکی و لباس گلی آیت‌الله شهید رییسی در ذهن و جان مردم جا افتاده است.

وی با بیان اینکه برخی می‌گفتند مقاومت در اولویت ما نیست و سرزمین‌های مقاومت را لایق نمی‌دانستند که به آنجا سفر کنند، گفت: اما مقاومت به کسانی چون شهید امیرعبدالهیان امید داشت. شهید امیرعبدالهیان سردار دیپلماسی است. دیپلماسی مطلوب انقلاب و رهبر معظم انقلاب را در رفتار این شهیدان می‌بینید، شهید رییسی کسی است که در نیویورک تصویر شهید مقاومت شهید سلیمانی را در دست می‌گیرد.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها یادآور شد: در این سالها کسانی بودند که شاخه زیتون پشت تریبون سازمان ملل بردند تا بگویند اهل صلح هستند، به کجا رسیدند اما کسی که عکس شهید سلیمانی را در دست می‌گیرد و در آمریکا اعلام می‌کند که رییس جمهور شما تحت تعقیب ماست، پیگیر یک دیپلماسی عزتمندانه است. ایشان قرآن را در دوره‌ای که بنای قرآن‌سوزی دارند در سازمان ملل دست می‌گیرند. یادمان نرفته که امام فرمان قتل سلمان رشدی را دادند و ایشان می‌گفتند من نگرانم کسانی ده سال بعد بگویند این فتوا اشتباه بود و اتفاقا همینطور شد و کسانی آمدند و این را گفتند.

رستمی در پایان اظهار کرد: دیپلماسی انقلابی، دیپلماسی‌ای است که شهید امیرعبدالهیان و دولت عزیز و عزتمند شهید رییسی نماد آن بودند، ضمن اینکه دنبال حل بن‌بست‌ها بودند و روابط را باز می‌کردند. در واقع نماد استواری، عزتمندی و دین‌باوری بودند. برخی از همراهان رییس جمهور محترم نقل می‌کردند، گاهی وقتها لحن آیت‌الله رییسی طوری بود که ظاهرا از بیان دیپلماتیک خارج می‌شد از سوز دل بود و اثر داشت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز