خبرگزاری کار ایران

در هشتمین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه در زنجان تاکید شد؛

«دانش» یکی از آیتم های توسعه ای کشور محسوب می‌شود

«دانش» یکی از آیتم های توسعه ای کشور محسوب می‌شود
کد خبر : ۱۴۵۶۸۶۱

ضروری است مهاجرت جوانان و نخبگان از ایران را جدی بگیریم

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع معادن و کشاورزی زنجان، تاکید کرد: «دانش» یکی از آیتم های توسعه در کشورهای توسعه یافته محسوب می‌شود.

به گزاش خبرنگار ایلنا از زنجان، صمد یوسفی اصل شامگاه امروز چهارشنبه( 16اسفند 1402) در آئین افتتاح هشتمین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه درسالن همایش های بین المللی مهرانه زنجان، با رویکرد توسعه متوان و پایدار به همت اتاق بازرگانی زنجان، با حضور مسئولین کشوری و استانی، هیئت رئیسه اتاق باززگانی ایران و روسای اتاق های بازرگانی از سراسر کشور، روسای دانشگاه ها و همچنین با حضور چهره ماندگار فیزیک ایران پرفسور یوسف ثبوتی، اظهار داشت: دانش بعنوان یکی از دارای های فعالان حوزه اقتصادی محسوب می شود.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع معادن و کشاورزی زنجان، با بیان اینکه یکی از آیتم های توسعه اقتصای جامعه زنجان داشتن مسئولان دانشگاهی است که با مدارج بالای علمی در تلاش هستند، ادامه داد: «دانش» یکی از آیتم های توسعه در کشورهای توسعه یافته محسوب می‌شود.

یوسفی اصل، تصریح کرد: اگر زنجان در فصول مختلف، رتبه سوم در حوزه«کسب و‌کار» را کسب کرده مرهون حضور شخصیت ‌های علمی در راس مسئولیتهای استان و تلاش آنها برای ارتباط مستحکم بین صنعت و دانشگاه بوده است.

وی، گفت: با تولید علم و دانش و تعامل صنعت و دانشگاه بیش از پیش به تجهیزات دسترسی خواهیم داشت  و دانشگاه ها کمک حال صنعت هستند.

به گفته یوسفی اصل، مدیریت مدیران برای تامین تجهیزات  امکانات مهم و اساسی است.

حسین میرمحمد صادقی، نیز بعنوان دومین سخنران این همایش ملی، با اشاره به اهمیت برگزاری این همایش در راستای تعامل صنعت و دانشگاه، اظهارداشت: امروز کشور نیازمند رشد و توسعه متوازن و پایدار است.

دبیرعلمی هشتمین همایش ملی صنعت و دانشگاه در زنجان، با بیان اینکه ورود اتاق بازرگانی به این تعامل تسهیل گر بوده است، ادامه داد: همکاری بین دانشگاه و صنعت با حضور فعالان بخش اقتصادی برای فرصت های مطالعاتی در حوزه صنعت و دانشگاه تفاهم نامه های منعقد شده است.

وی، با اشاره به تاثیر همایش های علمی در خصوص تعامل بین دانشگاه وصنعت، تصریح کرد: بین صنعت مدرن و دانشگاه تا به امروز تعامل مطلوب نبوده است.

این مسئول کشوری، رسیدن به سطح علمی مطلوب در توسعه و تعامل صنعت و دانشگاه را توام با تعامل در تمامی مسائل علمی و اجتماعی مهم برشمرد و گفت: برای رسیدن به توسعه متوازن و پایدار غلمی و صنعتی نیازمند تعامل بیش از پیش در این خصوص هستیم.

وی، توجه به عوامل فرهنگی، اجتماعی، تجارب اقتصادی در کشور های مختلف را دارای محورهای مهم در این زمینه عنوان کرد و گفت : نیازمند آینده پژوهی در این زمینه هستیم.

سخنران بعدی این  همایش نیز محمد رضا بهرامن، با اشاره به اینکه معنای تعامل قبول کردن همدیگر است، اظهار داشت: توسعه زمانی رخ در جامعه می دهد که مدیران توسعه ای مجهز به علم و آگاهی داشته باشیم.

 نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران، با بیان اینکه آموزش در برنامه هفتم حائز اهمیت است، ادامه داد: امروز علم و آگاهی در منابع انسانی مهمترین دغدغه جامعه است.

وی، با اشاره نگرانی ها ودغدغه های منابع انسانی، تصریح کرد: اتاق بازرگانی دارای نقش اساسی برای تعامل بین صنعت و دانشگاه است.

به گفته عضو کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران، ما نیازمند آموزش منتخبین مردم در مجلس نیز هستیم، یادآورشد: اجازه بدهید اعضای اتاق بازرگانی در کنار شما برای آموزش حضور داشته باشند تا شاهد آثار مطلوب در این زمینه با صرف کمترین هزینه ها باشیم.

 این مسئول کشوری، نقش آفرینی فعالان اقتصادی و تولیدی کشوری را مهم ارزیابی کرد و گفت: اتاق زنجان آمادگی کامل برای ایجاد فضای آموزشی برای نمایندگان و متقاضیان حوزه های مختلف را دارد.

وی، با اشاره به اهمیت حرکت های توسعه ی توام با تعامل دانشگاه و صنعت در کنار هم، ادامه داد: ما بدون آینده نگری نمی توانیم برنامه ریزی اساسی در جامعه برای رشد و توسعه متوازن و پایدار داشته باشیم.

بهرامن، با اشاره به وجود فضای مطلوب برای استفاده از ظرفیت های تولید ی در راستای توسعه ی اقتصادی کشور و استان، افزود: با تعامل و  دست به دست هم دادن سه قوه می توان اقدامات اساسی در توسعه اقتصادی  را انجام داد.

محمد نهاوندیان، نیز در ادامه این همایش ملی، با اشاره به وجود فرهیختگان علم و تقوای در گذشته وحال استان زنجان، اظهار داشت: رویکرد همایش ملی در سالجاری توسعه متوازن و پایدار بوده است و این یعنی در راستای توسعه تاب آوری داشته باشیم و بتوانیم با تغییر و تحولات آینده هم گام باشیم و بتواینم  با توسعه  متوازن و پایدار با توجه به سلایق متفاوت در عرصه های مختلف به سمت پیشرفت و موفق حرکت کینم.

به گفته معاون سابق رئیس جمهور، تعامل صنعت و دانشگاه در راستای توجه به مطالعات آینده پژوهی در دنیا و ایران با توجه به تغییر تحولات جامعه شناختی و همچنین محیط زیستی حائز اهمیت است.

وی، با اشاره به اهمیت روند های کلان نگری آیند در مطالعات پژوهشی با رویکرد کربن زدایی، تصریح کرد: آثار گرمایش زمینی دارای تحولات زیست محیطی  عمیق و فراوانی است.

نهاوندیان، تغییر ساختار و زیست شناسی مصنوعی را در حوزه توسعه در حوزه های مختلف مهم ارزیابی کرد و گفت: جنگ سرد فنون اقتصادی از جمله محور های مهم در آینده است که ضروری است جوامع در راستای رشد و توسعه به سمت پیشرفت حرکت کند تا از دیگر جوامع پیشرفته عقب نماند.

وی، ارتباطات انسانی در فضای مجازی و ایجاد بحرانهای زیستی و، واقعی سازی مجازی غیر واقعی را از جمله بحران های ارتباطات اجتماعی برشمرد و گفت: جامعه باید در راستای هوش دیجیتالی و آواتارهای شاهد پیشرفت های باشد.

این اقتصاد دادن کشور، با بیان اینکه پیش بینی می شود افراد با استفاده از فناوی های نوین در فضای مجازی حوصله یکدیگر را ندارند و این موجب عدم اعتماد عمومی در جامعه  خواهد شد، افزود: فضای مجازی جامعه را دچار بحرانی روحی و اجتماعی متعددی می کند.

 به گفته نهاوندیان ، ایران دربازه 50 ساله اخیر شاهد رشد کمتری نسبت به کشورهای دنیا و همسایگان خود در آسیا و اروپا را داشته است، اضافه کرد: در 20 سال اخیر کشور های دیگر دارای  سرعت رشد و پیشرفت خیلی بیشتر از کشور ما را داشتند.

وی، با اشاره به اینکه در آینده کشور های دوام خواهند داشت که دارای رشد های کمی بوده باشند، تاکیدکرد: ضروری است برای داشتن نگاه توسعه ی متوازن و پایدار درخصوص تغییر و تحولات اقدامات سازنده داشته باشیم.

به گفته وی، ما باید موتور های توسعه اقتصادی متفاوت تر از گذشته را برای تعریف رشد و توسعه داشته باشیم و همچنین بحث مهاجرت جوانان و نخبگان از ایران را جدی بگیریم.

«دانش» یکی از آیتم های توسعه ای کشور محسوب می‌شود

 

«دانش» یکی از آیتم های توسعه ای کشور محسوب می‌شود

«دانش» یکی از آیتم های توسعه ای کشور محسوب می‌شود

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز