خبرگزاری کار ایران

معاون امور بیمه تأمین‌ اجتماعی خبر داد:

امکان خوداظهاری شاغلان فاقد بیمه

امکان خوداظهاری شاغلان فاقد بیمه
کد خبر : ۱۴۹۸۳۱۴

محمدی گفت: گزینه خوداظهاری و ثبت درخواست برای افراد فاقد گزارش بازرسی، در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان به نشانی es.tamin.ir و اپلیکیشن تلفن همراه «تامین من» فعال شد.

معاون بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: به منظور گسترش پوشش بیمه‌ای و نیز جلوگیری از فرار بیمه‌ای و تضییع احتمالی حقوق بیمه‌ای کارگران؛ بستر لازم برای خوداظهاری در سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان و همچنین برنامه کاربردی (اپلیکیشن) «تامین من» فراهم شده است و بیمه‌شدگان و کارفرمایان سراسر کشور می‌توانند از مزایای این خدمت، منتفع شوند. 

محمد محمدی (معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی) دسترسی آسان به خدمات این سازمان و ارائه درخواست خدمات بدون نیاز به مراجعه به شعب را از رویکردهای اصلی مورد توجه در این سازمان برشمرد و افزود: با هدف تسهیل در ارائه خدمات و توسعه پوشش بیمه‌ای و نیز صیانت از حقوق بیمه‌ای کارگران، گزینه خوداظهاری و ثبت درخواست برای افراد فاقد گزارش بازرسی، در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان به نشانی es.tamin.ir و برنامه کاربردی «تامین من» فعال شده است.

وی افزود: با این اقدام، اگر فردی در کارگاهی اشتغال دارد و تاکنون در زمره بیمه‌شدگان کارگاه قرار نگرفته است، می‌تواند با مراجعه به سامانه مذکور درخواست خود را برای بیمه شدن و بهره‌مندی از خدمات بیمه ثبت کند. پس از ثبت درخواست، بازرسان سازمان تأمین‌اجتماعی در اسرع وقت برای انجام بازرسی به محل کارگاه مراجعه کرده و نتیجه بررسی درخواست نیز از طریق پیامک به شخص متقاضی اطلاع‌رسانی می‌شود. 

این مقام سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: همچنین بیمه‌شدگان شاغل در کارگاه‌های مختلف هم می‌توانند با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی، تمامی بازرسی‌های بیمه‌ای انجام شده که نام ایشان در آن بازرسی‌ها درج شده باشد را مشاهده و در صورت مغایرت دستمزد، نوع شغل و مدت کارکرد، اعتراض خود را در سامانه خدمات غیرحضوری تأمین‌اجتماعی برای بررسی ثبت کنند. 

معاون بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به اینکه امکان مشاهده نتیجه گزارش بازرسی کارگاهی برای کارفرمایان گرامی نیز در سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان فراهم شده است، گفت: کارفرمایان می‌توانند طبق مفاد ماده ۴۷ قانون تأمین‌اجتماعی، نتیجه گزارش بازرسی انجام شده از کارگاه یا کارگاه‌های خود را با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان مشاهده کرده و در صورت اعتراض، درخواست خود را به‌صورت غیرحضوری در سامانه مزبور اعلام کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز