خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد انتخابات مسعود پزشکیان در قزوین:

اختلافات داخلی و خارجی با حضور پزشکیان قابل حل است

اختلافات داخلی و خارجی با حضور پزشکیان قابل حل است
کد خبر : ۱۴۹۸۳۷۴

بزرگترین وعده پزشکیان این است که هرگز به مردم دروغ نگوید

رئیس ستاد انتخابات مسعود پزشکیان در استان قزوین گفت: با حضور پزشکیان در پاستور، اختلافات داخلی و خارجی قابل حل است، او فردی اخلاق مدار است، در مناظره‌ها به او تهاجم و تهمت زده شد اما جواب مخالفین را با آیات و روایات داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مناظره نمایندگان شش نامزد انتخابات ریاست جمهوری در استان قزوین، عصر امروز از صدا و سیمای مرکز استان پخش شد.

محمد علیخانی در این برنامه درباره طرح‌های مسعود پزشکیان در حوزه کشاورزی و دشت قزوین گفت: مردم ایران برنامه‌های پزشکیان را در رسانه‌ها ملاحظه کرده‌اند که در آن به بهره‌گیری از تخصص و اهمیت قائل شدن به جایگاه علمی برای هر بخش تاکید شده است.

رئیس ستاد انتخابات مسعود پزشکیان در استان قزوین ادامه داد: کشاورزی هم یک علم است و می‌توان به جای آزمون و خطا از تجربه‌های علمی دنیا مثل کشور هلند استفاده کنیم.

نگاه علمی به حل مشکلات کشاورزی کمک می‌کند

وی در ادامه با اشاره به تجربه موفق هلند در درآمدزایی از بخش کشاورزی عنوان کرد: در حوزه درآمد بخش کشاورزی بین هلند و سه استان شمالی ما تفاوت چشمگیری وجود دارد و علت آن هم عدم استفاد از تجربه‌های علمی و بروز است.

علیخانی اضافه کرد: این وضعیت در استان قزوین هم وجود دارد و ما در مصرف بهینه آب مشکل داریم؛ البته بهتر شدن وضعیت به تخصیص منابع و حمایت از کشاورزان نیاز دارد، گاهی سیاست‌ها به شکلی است که عدالت برقرار نمی‌شود به طوری که مناطق محروم‌تر بهره کمتری از منابع می‌برند، قزوین هم بهره لازم را از منابع ندارد و کشاورزان ما تحت فشار هستند، این مشکلات با اجرا شدن روش های علمی قابل حل است.

تحریم‌ها یکی از ریشه‌های مشکلات صنعت کشور است

عضو شورای سیاست‌گذاری ستاد مرکزی پزشکیان درباره حوزه صنعت عنوان کرد: معمولا مشکلات عنوان می‌شود اما به ریشه آن‌ها کمتر اشاره می‌شود که بخشی از آن به عدم نوسازی دستگاه‌های مورد نیاز صنعت وابسته است و بخشی برآمده از تحریم‌ها است.

وی ادامه داد: شعارهایی که در داخل بود و بهانه‌هایی که به دشمنان خارجی داده شد به تحریم‌های ظالمانه منجر شده، کسانی که در بوجود آمدن تحریم‌ها نقش داشته و حتی آن را نعمت می‌دانستند باعث ایجاد مشکل شده‌اند.

علیخانی با اشاره به اینکه اگر صنعت بروز باشد، مشکلات کارگری هم نخواهیم داشت تاکید کرد: مشکل آب، برق و گاز به زیرساخت نیاز دارد که تامین بخشی از آن به دلیل تحریم‌ها برای شرکت‌ها ممکن نیست.

وی ادامه داد: در بازدیدی که چند روز گذشته از یکی از شرکت‌های بسیار خوب و با قدرت تولید بالا داشتم عنوان شد که به دلیل قطعی برق ناچار به اخراج کارگران هستند.

باید مانع دخالت دولت در صنعت شد

به گفته این نماینده ادوار مجلس، دخالت دولت‌ها در حوزه صنعت هم یکی از علت‌های ایجاد مشکل در حوزه صنعت است، به‌عنوان مثال به دلیل سیاست‌های دخالتی، سهام شرکت‌های خصولتی و نیمه دولتی در بورس فروخته شده؛ اما امروز قیمت سهام آن‌ها به اندازه یک آدامس است و این باعث شده ١۵  میلیون نفر به خاک سیاه بنشینند.

وی تاکید کرد: شاید باید منع این دخالت‌ها از طرف مجلس  مصوب می‌شد، در دولت پزشکیان حتما با نگاه تخصصی به این موضوع هم توجه خواهد شد.

توزیع منابع براساس عدالت در برنامه‌های پزشکیان قرار دارد

رئیس ستاد انتخابات مسعود پزشکیان در استان قزوین درباره وضعیت تخصیص بودجه و عدم توازن درآمد و هزینه‌های استان اظهار کرد: در برنامه‌های پزشکیان عدالت در همه مسائلی که دولت باید انجام دهد مطرح شده که یکی از آن‌ها بودجه است.

وی ادامه داد: برخی استان‌ها منابع بیشتری دارند، قزوین از استان‌های تاسیس شده موخر است و به همین دلیل از ابتدا پایه بودجه آن کم درنظر گرفته شده بود؛ اما در سال‌های مختلف با کمک و تلاش نمایندگان ادوار و مدیران عالی دولت در استان بودجه‌هایی اضافه بر میزان مصوب برای اجرای پروژه‌ها در نظر گرفته شد بنابر این مبنای پزشکیان توزیع منابع براساس عدالت است.

مشکلات بخش آب با نگاه تخصصی قابل حل است

علیخانی درباره وضعیت منابع آبی و مصادره برخی پروژه‌ های به ثمر رسیده استان که از قبل شروع شده و در این دولت به پاین رسیده گفت: در دوره عضویت در شورای شهر تهران و بعد از مدیریت آقای قالیباف پروژه‌های نیمه کاره شهرداری را پیگیری و تکمیل کردیم اما هرگز پروژه هایی را که قبلی ها هم زحمت کشیده بودند به نام خود مصادره نکردیم، لذا باید به نقش افرادی که قبل از ما هم پیگیر بوده‌اند اشاره شود تا مردم واقعیت را بدانند و حق کسی ضایع نشود.

عضو شورای سیاست‌گذاری ستاد مرکزی پزشکیان ادامه داد: مشکل آب مختص ایران نیست و سایر کشورها هم با آن درگیر هستند، اگر از راه حل‌های علمی و تخصصی استفاده شود می توان به حل مشکلات امیدوار بود.

وی افزود: در استان مطالعاتی در حوزه الموت رود و شاهرود انجام و راهکارهایی ارائه شده که البته به اعتبار نیاز دارد و باید توسط مدیران توانمند پیگیری و اجرایی شود.

مردم بهترین قاضی هستند

علیخانی در بخش پایانی این مناظره گفت: مردم بهترین قاضی هستند، عملکرد کسانی که خود را در معرض رای قرار داده اند را دیده سابقه آن‌ها را شناخته، حرف‌ها را شنیده‌اند و به خوبی در انتخابات قضاوت خواهند کرد.

رئیس ستاد انتخابات مسعود پزشکیان در استان قزوین عنوان کرد: پزشکیان فردی صادق، سالم و راستگو است، بزرگترین وعده او این است که هرگز به مردم دروغ نگوید، یکی از مشکلات ما وعده های بدون پشتوانه است.

وی ادامه داد: صداقت رئیسی را قبول داشتم اما به مشاورین و برخی مدیران او نقد دارم، وعده ساخت ۴ میلیون مسکن داده شد اما امروز شمار مسکن‌های ساخته شده  حداکثر  ٣٠٠هزار دستگاه بیشتر نیست، دلار را با قیمت 25 هزار تومان تحویل گرفتند اما امروز به بالای 60 هزار تومان رسیده و این‌ها است که بر معیشت، اقتصاد، فلاکت و بدبختی‌های امروز تاثیر گذاشته و هزینه شعارهایی که داده می‌شد از جیب مردم داده شده و می شود.

دیدن بعضی کشورها و نادیده گرفتن بقیه ضد منافع ملی است

عضو شورای سیاست‌گذاری ستاد مرکزی پزشکیان تاکید کرد: با عقلانیت در تعامل با رهبری نظام و همه دنیا می‌توان کار کرد، اینکه به کشور خاصی وابسته باشیم، چین و روسیه را درنظر داشته و دیگران را نبینیم برضد منافع ملی بوده و خیلی از گرفتاری‌های ما از این ناحیه است.

وی ادامه داد: با حضور پزشکیان در پاستور، با روش و منش دکتر پزشکیان اختلافات داخلی و خارجی قابل حل است، او فردی اخلاق مدار است، در مناظره‌ها به او تهاجم و تهمت زده شد اما جواب مخالفین را با آیات و روایات داد.

رئیس ستاد انتخابات مسعود پزشکیان در استان قزوین خاطرنشان کرد: مردم این صداقت را دیدند و هر کس صداقت داشته باشد خدا مهرش را به دل مردم می اندازد.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، روز جمعه /هشتم تیر ماه/ با رقابت شش کاندیدا برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز