خبرگزاری کار ایران

رئیس خانه کارگر استان قزوین در گفت‌وگو با ایلنا:

دکتر پزشکیان با درد جامعه کارگری آشنا است/ قهر با صندوق رای مشکل ما را حل نمی‌کند

دکتر پزشکیان با درد جامعه کارگری آشنا است/ قهر با صندوق رای مشکل ما را حل نمی‌کند
کد خبر : ۱۴۹۷۶۱۸

رئیس خانه کارگر قزوین گفت: دکتر پزشکیان درد جامعه کارگری را درک می‌کند و در مجلس نیز همواره مدافع جامعه کارگری بوده است.

عیدعلی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به اهمیت مشارکت همه اقشار در انتخابات اظهار کرد: ما بر اساس حکم شرعی و اجتماعی و نیز پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب و در نهایت به عنوان شهروندان یک کشور وظیفه داریم نسبت به تصمیم گیری برای سرنوشت خود فعالیت کنیم.

‌رئیس خانه کارگر استان قزوین ادامه داد: مدتی بود به علت مشکلات متعدد صنفی و معیشتی بخشی از مردم به ویژه بخش قابل توجهی از جامعه کارگری از صندوق‌های رای فاصله گرفته بودند شخصاً به عنوان مسئول کمیته کارگری استان قزوین معتقدم نباید با صندوق قهر کرد.

وی ادامه داد: ما علاوه بر اینکه از طریق صندوق رای باید نسبت به سرنوشت خود حساس باشیم، باید خواسته‌های صنفی خود را از این طریق پی بگیریم.

کریمی مطرح کرد: جامه کارگری از جهات مختلفی در تنگنا هستند و می‌خواهیم که رئیس‌جمهور آینده ما نسبت به مسائل کارگری همان‌طور که در پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب و در دیدار ایشان در هفته کارگر با کارگران مطرح شد، آویزه گوش باشد چرا که کارگر به دلگرمی نیاز دارد.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب به تولید تاکید دارند و تولید از دست کارگر بر می‌آید اما با وجود اینکه سه ماه از سال گذشته هیچ تغییری در وضعیت کارگران به وجود نیامده و ما تغییری در افزایش دستمزدها و یا بهبودی در مسئله مسکن یا درمان و یا مسائل رفاهی کارگران ندیده‌ایم.

رئیس خانه کارگر استان قزوین بیان کرد: امنیت شغلی یکی از خواسته‌های کارگران است که به این امر پرداخته نشده و کارگران با مشکلات فراوان و با کار روزانه بیش از ۱۴ ساعت زندگی می‌کنند. این کشور برای همه و نه تنها عده محدودی است لذا امروز اگر جامعه بازنشستگان و جامعه کارگری درخواست‌های صنفی خود را مطرح نماید و نیز در هشتم تیر ماه با اراده راسخ پای صندوق رای آمده و آگاهانه به کسی که کارنامه خوبی داشته و در گذشته هم ردیف جامعه کارگری بوده و از شعار بدون عمل پرهیز کرده رای بدهند قطعاً می‌توانند نسبت به سرنوشت خود اثرگذار باشند.

‌کریمی بیان کرد: تشکلات کارگری استان قزوین به این نتیجه رسیده‌اند که از دکتر پزشکیان حمایت کنند لذا از هم صنفی‌های خود می‌خواهیم که تردیدها و یا قهر با صندوق را کنار بگذارند و با توجه به آنچه در تبلیغات می‌بینند فرد اصلح را انتخاب کنند.

وی ادامه داد: دلسرد کردن مردم توسط کاندیدها و یا بیان مسائلی که کشورهای دیگر را علیه ما بشوراند باید مدیریت شود و هر کسی دست مردم را گرفته و آنها را پای صندوق رای بیاورد اهمیت دارد لذا حاشیه پردازی‌ها و پرداختن به این مسئله که هر شخصی با سابقه مختلف در ستادها چه می‌کند را باید کنار گذاشت. مردم هم باید به بهترین رای دهند و هر کسی هم که به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود رئیس جمهور همه کشور است.

رئیس خانه کارگر استان قزوین گفت: جامعه کارگری خواسته‌هایی نظیر امنیت شغلی، تامین مسکن، درمان مناسب، ترمیم حقوق، همسان سازی و بهره بهتر از اقتصاد را می‌خواهد که با کمک مردم و مشارکت مسئولین دلسوز باید اولویت بندی شده و جامه عمل بپوشد.

وی ادامه داد: مردم در انتخابات هشتم تیرماه شرکت کرده و مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان خارجی  بزنند که دلسوزی برای این مردم ندارند و نسخه‌های خود را می‌پیچند، رییس جمهور می‌تواند با بهره از کارشناسان و مشاوران توانمند در زمینه‌های مختلف تغییر و پیشرفت را رقم بزنیم و ما به انتخاب اصلح برای برون رفت از مشکلات ایمان داریم.

کریمی بیان کرد: ما انتظار داریم هر شش نفری که توسط شورای نگهبان تایید شده‌اند تا پایان رقابت‌های انتخاباتی به کار خود ادامه دهند از طرفی شنیده می‌شود برخی کارخانه‌ها که قطعی برق داشته‌اند کارگران خود را برای انجام فعالیت انتخاباتی به شهرهای دیگر برده‌اند که انتظار می‌رود این افراد شناسایی شوند.

وی‌ ادامه داد: اگر آقایان علاقمند به فعالیت‌های انتخاباتی هستند در شهر خودمان این امکان در ستادهای مختلف وجود دارد، ما انتظار داریم که رقابت‌های انتخاباتی به شکل سالمی ادامه پیدا کند.

کریمی گفت: به دست اندرکاران و فعالان حوزه انتخاباتی نیز می‌گوییم که مجموعه این فعالیت‌ها امانتی در دست شما است و باید اصل امانت داری را رعایت کنید. انتظار داشتیم که از جامعه کارگری هم برای موضوعات نظارتی استفاده شود که متاسفانه در حالی که بیش از ۷۰ درصد جامعه استان قزوین جامعه کارگری است، این اتفاق نیفتاد.

وی در خصوص علل انتخاب دکتر پزشکیان به عنوان کاندیدای اصلح بیان کرد: در گذشته ایشان حتی یک نقطه سیاه دیده نمی‌شود و از طرفی ۵ دوره منتخب مردم در مجلس بوده است، ایشان در فراکسیون کارگری عضو بوده و همراه و همسو با کارگر بوده است.

کریمی خاطرنشان کرد: آقای پزشکیان در برهه‌های زیادی در مجلس تنها بوده اما همواره حرف و نظر خود را به طور متقن بیان کرده است، او فردی درد آشناست و می‌تواند از کارشناسان و مشاوران دردآشنا مانند خودش برای بهبود وضعیت کشور استفاده کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز