خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور:

رشد اقتصادی کشور در دولت سیزدهم به 4.5 درصد رسید

رشد اقتصادی کشور در دولت سیزدهم به 4.5 درصد رسید
کد خبر : ۱۴۹۶۱۸۶

رشد مسکن به بیش از ۶ درصد رسیده است

وزیر کشور گفت: مکتب مدیریتی شهید رئیسی به لحاظ نرم‌افزاری و سخت‌افزاری یک مکتب قوی است که کارایی خود را کمتر از 3 سال نشان داد. همین نوع نگاه و بینش در این مکتب بزرگترین دستاورد بوده است‌. مهمترین ویژگی مکتب شهید رئیسی اتمام طرح‌های نیمه‌تمام و پرهیز از ناتمام گذاشتن اقدامات و پروژه‌ها بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد وحیدی در مراسم بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح میدان امام خمینی اراک، افزود: طبق گزارش بانک جهانی، رشد اقتصادی کشور در دولت سیزدهم به 4.5 درصد رسید که از رشد اقتصادی کشورهای همسایه نیز بالاتر بوده است. این اتفاق نتیجه مکتب مدیریتی شهید رئیسی است.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های شهید رئیسی ناتمام نگذاشتن اقدامات و فعالیت‌ها و تمام کردن پروژه‌های نیمه‌تمام و ناتمام بود که در این خصوص اتفاقات ارزشمندی به وقوع پیوست. در همین راستا در بازه زمانی 2 سال اخیر پیشرفت پروژه‌ها حداقل 90 درصد و تا 110 درصد بوده است.

وزیر کشور به اقدامات انجام شده در حوزه مسکن در بازه زمانی فعالیت دولت سیزدهم اشاره کرده و اظهار داشت: پیش از دولت سیزدهم بخش مسکن رشد منفی 6 درصد داشت، اما اکنون با اقدامات انجام شده و اجرای طرح بزرگ نهضت ملی مسکن، رشد مسکن به بیش از 6 درصد رسیده است.

وحیدی به اقدامات دولت سیزدهم در راستای ساماندهی کالابرگ‌ها و ثبات قیمت کالاها اشاره داشته و تصریح کرد: یکی از این مواردی که مورد توجه دولت سیزدهم قرار داشت، بحث ساماندهی کالابرگ‌ها بود که اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در این حوزه موجب ثبات قیمت کالاها شد.

وی بیان داشت: شهید رئیسی به ظرفیت‌های داخلی کشور ایمان داشت و بر این اساس احیای واحدهای تولیدی راکد و تعطیل را در دستور کار قرار داد. در همین 720 واحد تولیدی و صنعتی راکد، تعطیل و نیمه‌تعطیل در استان مرکزی احیا شدند. از این تعداد 2 واحد بزرگ صنعتی هپکو و آذرآب به چرخه تولید بازگشتند.

وزیر کشور تأکید کرد: در فضای انتخاباتی، اظهارنظرها در خصوص عملکرد دولت سیزدهم باید منصفانه باشد و اقدامات و دستاوردهای این دولت زیر سئوال نرود. باید در نظر داشت که تمامی اقدامات و دستاوردهای دولت در قالب اعداد و ارقام مشخص است.

وحیدی ابراز داشت: مردم باید در جریان اقدامات و پیشرفت‌ها قرار بگیرند تا این اقدامات زیر سئوال نرود و فضای ناامیدی در کشور ایجاد نشود. باید به استان‌های مختلف کشور مراجعه شود تا حجم اقدامات انجام شده در بازه زمانی 3 سال گذشته از نزدیک دیده شود و بعد منتظر اظهارنظرها ماند.

وی به اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان امام خمینی اشاره داشته و اضافه کرد: پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان امام خمینی در شهر اراک 8 ماه زودتر از موعد مقرر زیر بار ترافیک رفت که دستاورد بزرگ دولت بود و بهانه‌ای برای کند شدن عملیات اجرایی در این طرح وجود نداشت.

پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان امام خمینی اراک با حضور احمد وحیدی وزیر کشور فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی و جمعی از مسئولان استان مرکزی و مدیریت شهری اراک به بهره‌برداری رسید. این تقاطع غیرهمسطح حدود 13 هکتار وسعت دارد. این پروژه دارای یک زیرگذر در امتداد جاده اراک ـ تهران به طول حدود 1800 متر و 2 لاین به عرض حدود 25 متر و 2 چپ‌گرد از همسطح به زیرگذر و میدان همسطح و 2 راست‌گرد است. عملیات اجرایی این طرح از خرداد ماه سال 1401 آغاز شد و هزینه تمام شده آن نیز 2000 میلیارد ریال است. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز