خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دامپزشکی استان خبر داد؛

آغاز فاز نخست طرح واکسیناسیون تب برفکی در استان مرکزی

آغاز فاز نخست طرح واکسیناسیون تب برفکی در استان مرکزی
کد خبر : ۱۴۹۹۳۰۹

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: فاز نخست طرح ملی واکسیناسیون تب برفکی در جمعیت دام‌های سبک و سنگین این استان آغاز شد. این طرح به مدت 60 روز کاری از امروز 9 تیر ماه سال جاری آغاز شده و تا اواسط شهریور ماه در تمامی 12 شهرستان استان اجرا خواهد شد.

به گزارش ایلنا، محمد فتاحی در جمع خبرنگاران استان مرکزی، به واکسیناسیون دام‌های سبک و سنگین در این طرح اشاره کرده و افزود: انتظار می‌رود در این فاز 95 درصد از جمعیت دام‌های سنگین و 90 درصد از جمعیت دام‌های سبک سطح شهرستان‌های استان علیه این بیماری واکسینه و از مقاومت لازم برخوردار شوند.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح مذکور به صورت رایگان توسط اکیپ‌های بخش دولتی و خصوصی انجام می‌گیرد، ادامه داد: پوشش واکسیناسیون در دام‌ها با اولویت کانون‌های سال‌های گذشته، مناطق عشایری، دام‌های واقع در حاشیه مناطق حفاظت شده، حیات‌‌وحش و مناطق پرخطر انجام می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی اظهار داشت: طرح واکسیناسیون دامی علیه بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام هر ساله به صورت رایگان و به صورت برنامه‌ریزی شده و در قالب فازهای جداگانه و به طور همزمان در تمامی استان‌های کشور و این استان انجام می‌شود.

فتاحی به ویژگی‌های بیماری تب برفکی به عنوان یکی از بیماری‌های دامی اشاره داشته و تصریح کرد: تب برفکی یک بیماری ویروسی حاد و واگیردار است که سبب ایجاد خسارت‌های اقتصادی و کاهش تولید شیر و گوشت دام‌های سبک و سنگین می‌شود.

وی بیان داشت: لازم است بهره‌برداران و دامداران جهت پیشگیری از شیوع بیماری تب برفکی در دام‌های خود و منطقه علاوه بر واکسیناسیون دام‌ها، نسبت به رعایت نکات بهداشتی و امنیت زیستی شامل جلوگیری از تردد افراد متفرقه به دامداری، ضدعفونی دامداری و اخذ مجوز دامپزشکی برای خرید دام و انجام قرنطینه، اقدام کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز