خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

500 هزار مترمربع به زیربنای آموزشی دانشگاه‌های فرهنگیان اضافه شد

500 هزار مترمربع به زیربنای آموزشی دانشگاه‌های فرهنگیان اضافه شد
کد خبر : ۱۴۹۷۲۴۳

در استان مرکزی ۱۴ پروژه با ارزشی بالغ بر یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید

وزیر آموزش و پرورش گفت: در بازه زمانی 3 سال گذشته 500 هزار مترمربع به زیربنای فیزیکی، آموزشی و تربیتی دانشگاه‌های فرهنگیان نقاط مختلف کشور اضافه شد. در برنامه هفتم توسعه نیز این موضوع به خوبی دیده شده که می‌تواند کم و کاستی‌های گذشته به جا مانده از گذشته را جبران کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضامراد صحرایی در مراسم بهره‌برداری متمرکز پروژه‌های عمرانی، فضاهای آموزشی و پرورشی، ورزشی اداره‌کل آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی، افزود: همچنین در این بازه زمانی 7000 مدرسه ساخته شد که نیمی از سرمایه این کار ارزشمند با کمک خیران محقق شد.

وی ادامه داد: امروز نیز در استان مرکزی به صورت متمرکز 14 پروژه با زیربنای 6500 متر مربع در قالب 30 کلاس درس، خوابگاه دانشجویی، زمین چمن مصنوعی و مدارس حاشیه شهرها و روستاها با ارزشی بالغ بر یکهزار و 500 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه دانشگاه فرهنگیان نرم‌افزار تربیتی است، اظهار داشت: هنگامی که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به تصویب رسید، نخستین اقدام تأسیس، احداث و توسعه دانشگاه فرهنگیان از تمامی جهات بود.

صحرایی تصریح کرد: تمامی دستگاه‌های ذیربط در کشور باید تلاش و همت کنند تا بهترین خوابگاه‌ها، مکان‌های آموزشی، کارگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها، وسایل آموزشی و ورزشگاه‌ها برای معلمان و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان فراهم شود و همچنین از بهترین اساتید برخوردار باشند. چرا که آنها می‌خواهند آینده کشور را بسازند.

وی بیان داشت: هر چقدر دانشگاه فرهنگیان موفق‌تر و پیشرفته‌تر باشد، آینده موفق‌تری خواهیم داشت و در نتیجه می‌تواند اتفاقات مهمی را رقم بزند. افرادی که دانسته و ندانسته در گذشته در مسیر دانشگاه فرهنگیان سستی و کم‌کاری کرده‌اند، مسبب کوتاهی در حق آیندگان ایران شده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه سخنان خود به جایگاه و مرتبه علمی دانشگاه فرهنگیان و دانشجویان این دانشگاه اشاره داشته و تأکید کرد: دانشگاه فرهنگیان از جایگاه علمی و تخصصی بسیار بالایی برخوردار است و دانشجویان این دانشگاه نیز از حیث رتبه علمی از بهترین داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها هستند.

صحرایی ابراز داشت: دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی نیز به جهت اینکه مرکزیت برای چند استان دارد، دارای تأثیرگذاری بسزایی است و اثرات آن در هیچ زمینه‌ای محدود نیست. بسیاری از معلمان و فرهنگیان کشور در دانشگاه فرهنگیان این استان تربیت شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی پیشتاز شده است، اضافه کرد: این پیشتازی به این جهت نیست که بودجه بیشتری گرفته است. بلکه از جهت انتخاب درست مسئله، جذب مشارکت خیرین و بهره‌ور کردن منابع توانسته پیشتاز شود.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه معلم می‌تواند جبران کننده تمامی کاستی‌های دانش‌آموزان و افراد جامعه باشد، گفت: آموزش و پرورش به طور عام و تربیت معلم به طور خاص، اولویت نخست برنامه‌های 3 سال گذشته بود و اتفاقاتی که در این بازه زمانی رقم خورد بی‌سابقه بوده است.

صحرایی به جایگاه و مقام معملمان و فرهنگیان در کشور اشاره کرده و افزود: شأن و منزلت جامعه به شخصیت معلمان فرهنگیان گره خورده و در این راستا توجه به جایگاه معلم امری ضروری است. آن چیزی که کشور را سرافراز می‌کند و هویت آینده ایران را می‌سازد معلمان هستند.

وی ادامه داد: اگر تربیت معلم انجام نشود یا کم فروغ باشد، جواب آیندگان را نمی‌توانیم بدهیم. اگر معلم خوب داشته باشیم اما هیچ چیز دیگری نداشته باشیم، کشور پیشرفت خواهد کرد. وجود معلم خوب از مدرسه هم مهمتر است زیرا معلم می‌تواند جبران کنده کاستی‌ها باشد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه به جایگاه خیران اشاره کرده و اظهار داشت: مشارکت خیرین در امر مدرسه‌سازی در بازه زمانی 3 سال گذشته بی‌سابقه است و در این راستا از مجمع خیرین که وارد اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی شده‌اند، باید قدردانی کرد.

صحرایی با اشاره به اینکه مدرسه محل ساختن آینده هر کشوری است، تصریح کرد: مدارس، دانشگاه‌ها و خوابگاه‌هایی که خیرین می‌سازند به اماکنی برکت‌آفرین تبدیل خواهند شد. در بازه زمانی 3 سال گذشته شاهد مشارکت بی‌سابقه خیرین در امر مهم مدرسه‌سازی هستیم.

وی با تأکید بر اینکه فرهنگ تکریم خیران از گفتمان‌های مهم کشور است، بیان داشت: از ویژگی‌های مهم فعالیت‌های خیرخواهانه این است که باعث اقدامات و فرایندهای خیرخواهانه دیگر می‌شود. ویژگی کار خیر این است که از ثروت و اندوخته افراد کم نمی‌شود بلکه به آن اضافه می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش به قوانین کشور در حوزه حمایت از فعالیت‌های خیرین اشاره داشته و تأکید کرد: باید در قانون برنامه هفتم توسعه به مجموعه خیران توجه ویژه صورت گیرد. در این قانون آمده است که تمام پروژه‌های نیمه‌تمام می‌تواند از طریق مالیات خیرین ساخته شود.

صحرایی به ویژگی‌های استان مرکزی در حوزه جایگاه و مرتبه علمی و دینی اشار کرده و ابراز داشت: استان مرکزی استانی پرافتخار، نخبه‌پرور، علمی و دینی است. این استان در انتخاب و جذب مشارکت خیران و جذب منابع، جزء پیشتازان در کشور است. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز