خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد؛

خواسته کارگران بهبود وضعیت اقتصادی و امنیت شغلی است/ دولت چهاردهم در افزایش دستمزدها به ماده 41 قانون کار تمکین کند

خواسته کارگران بهبود وضعیت اقتصادی و امنیت شغلی است/ دولت چهاردهم در افزایش دستمزدها به ماده 41 قانون کار تمکین کند
کد خبر : ۱۴۹۷۳۶۳

بازرس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور و رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان مرکزی ضمن تسلیت حادثه معدن شازند به خانواده کارگران و جامعه کارگری استان، گفت: خواسته مهم کارگران از دولت چهاردهم، بهبود وضعیت اقتصادی و معیشت، امنیت شغلی و کنترل تورم است.

علی زند در گفتگو با خبرنگار ایلنا، جامعه کارگری از دولت آینده انتظار دارد در افزایش دستمزدها به ماده 41 قانون کار تمکین کند و تورم و سبد معیشت خانوار ملاک افزایش حقوق و دستمزدها باشد. اساس تصمیمات شورای عالی کار باید مبتنی بر اصل سه‌جانبه‌گرایی باشد.

وی به اصل 44 قانون اساسی اشاره کرده و ادامه داد: روند ناصواب واگذاری‌ها در اصل مترقی 44 قانون اساسی، خصوصی‌سازی و سهامداران فاقد اهلیت که نتیجه‌ای جز رهاسازی و خصوصی‌سوزی سرمایه‌های ملی و انسانی ندارد، باید در دولت آینده مورد توجه و بازنگری قرار گیرد.

بازرس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور و رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان مرکزی اظهار داشت: انتظار کارگران از دولت آینده، احیاء و ایجاد امنیت شغلی، دائمی شدن قراردادها در کارهای با ماهیت مستمر است تا از این مسیر راه استثمار نیروی کار مسدود شود.

زند به موضوع تعیین حقوق و دستمزدهای عادلانه اشاره داشته و تصریح کرد: همچنین انتظار کارگران و حقوق‌بگیران و بازنشستگان تعیین حقوق و دستمزدهای عادلانه است که تأمین‌کننده معیشت واقعی و درخور شأن و منزلت آنها باشد تا قدرت خرید این قشر بالاتر برود.

وی بیان داشت: اگر معیشت تأمین شود و حقوق، متناسب با مخارج زندگی خانواده باشد، لزومی ندارد فرد بازنشسته مجدداً در شغل‌های دوم از جمله معدن مشغول به کار شود. در این راستا شرکت‌های پیمانکاری باید منحل شوند و سوءاستفاده از انسان‌ها و استثمار کارگران تمام شود.

بازرس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور و رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان مرکزی تأکید کرد: حفظ شأن و منزلت کارگران در گرو حل این مشکلات است. در این راستا اتخاذ تدابیر منطقی و علمی برای مهار تورم باید در دولت آینده در اولویت قرار گیرد تا از کوچک شدن سفره مردم جلوگیری شود.

زند به ضرورت توجه بیشتر بر جامعه کار و تولید اشاره کرده و ابراز داشت: در 4 سال آینده، دولت باید به جامعه کار و تولید توجه بیشتری داشته باشد. در این راستا از رئیس جمهور بعدی توقع داریم که بر روی قشر کارگری و تولید که غالب جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، تمرکز بیشتری داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه واردات بی‌رویه و قاچاق کالا تهدید جدی برای رونق تولید است، اضافه کرد: هنگامی که توان تولیدکننده داخلی را به رسمیت نمی‌شناسیم و در مقابل از کشورهای خارجی واگن و سایر کالاها را وارد می‌کنیم، به این معنا است که برای کالای ایرانی، سرنوشت واحدهای تولیدی و کارگران ارزش قائل نیستیم.

بازرس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور و رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان مرکزی با اشاره به اینکه نباید به موضوع مهم انتخابات ریاست جمهوری بی‌تفاوت و بی‌توجه بود، گفت: کارگران به عنوان حامیان بزرگ ایران به درجه‌ای از درک اجتماعی رسیده‌اند که برای حمایت‌های قانونی، نیاز به مشارکت در انتخابات است.

زند افزود: مشارکت گسترده در انتخابات پیش رو و انتخاب فرد دلسوز و با صداقت برای سکان‌داری کشور، زمینه‌ساز رفع مسائل و مشکلات جامعه است. انتخاب منطقی و صحیح قطعاً منتهی به توسعه‌یافتگی می‌شود و اجتماع به سطح بالاتری ارتقاء پیدا می‌کند. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز