خبرگزاری کار ایران

رئیس جبهه اصلاحات استان مرکزی:

حضور مردم در انتخابات مسیری است که می‌تواند مشکلات را حل کند

حضور مردم در انتخابات مسیری است که می‌تواند مشکلات را حل کند
کد خبر : ۱۴۹۷۹۳۱

رئیس جبهه اصلاحات استان مرکزی با بیان اینکه یکی از مؤلفه‌های انتخابات استاندارد، مؤثر بودن رأی بر منتخب است، گفت: حضور مردم در انتخابات مسیری است که می‌تواند مشکلات را حل کند و این رأی پشتوانه مهمی برای مردم خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید نادری در جمع خبرنگاران، افزود: اگر رأی مردم در اداره جامعه دخیل نشود و اجازه حاکم شدن رأی مردم داده نشود، از یک سو دلسردی در جامعه ایجاد می‌شود و از سوی دیگر روز به روز از خدمات شایستگان در دولت فاصله گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی نخبگان با مشاهده این فضا و روند، میل به مهاجرت پیدا می‌کنند. باید به مردم حق داد، زیرا فردی که انتخاب می‌شود به صورت مستقیم و غیرمستقیم به روش‌های مختلف در زندگی و معیشت افراد تأثیرگذار است.

رئیس جبهه اصلاحات استان مرکزی اظهار داشت: وضعیت معیشتی مردم سبب کاهش مشارکت در عرصه‌های سیاسی شده است. هنگامی که کاندیداها وعده می‌دهند و پایبند و پاسخگو نیستند، روز به روز سفره مردم کوچکتر می‌شود. در چنین شرایطی با چه انگیزه‌ای باید رأی دهند.

نادری تصریح کرد: بحثی مطرح شد که تحریم آنچنان در زندگی مردم تأثیر ندارد، با این شعار در انتخابات حضور یافته و از مردم رأی گرفتند. 

وی بیان داشت: زمانی که با چنین شرایطی انتخاب شده و پا به عرصه فعالیت‌های مدیریتی کشور شدند، واقعیت‌ها روبرو شده و دیدند تحریم اثرگذاری بسیار زیادی دارد. در چنین شرایطی تلاش کردند به برجامی که مخالف آن بودند، بازگردند.

رئیس جبهه اصلاحات استان مرکزی تأکید کرد: مردم اگر می خواهند راهی که در بازه زمانی 3 سال گذشته سپری شد دوباره تکرار نشود، باید روش و تفکر دیگری را برگزینند تا فضایی برای تنفس داشته باشند. بر این اساس باید در انتخابات به فرد شایسته‌تر رأی دهند.

نادری ابراز داشت: کماکان معتقد هستیم تا رسیدن به انتخاباتی که بتواند از تمام‌ تفکرات و سلایق کشور کاندیدا داشته باشد و حقوق انتخاب‌کنندگان و انتخاب‌شوندگان به صورت کامل رعایت شود، فاصله بسیار معناداری وجود دارد.

وی به ضرورت فعالیت احزاب در فرایندهای سیاسی اشاره داشته و اضافه کرد: باید این حقیقت را بپذیریم که نظام انتخاباتی بر اساس احزاب باشد و اصلاح‌طلبان به تحزب اعتقاد راسخ دارند.

رئیس جبهه اصلاحات استان مرکزی در این رابطه گفت: طی 3 سال گذشته جلسات مستمری در جبهه اصلاحات استان مرکزی تشکیل شد. اگر این جلسات ظهور و بروزی نداشت، به دلیل آن بود که اجازه برگزاری مراسم عمومی داده نشد.

نادری افزود: جبهه اصلاحات در انتخابات مجلس در اسفند ماه سال گذشته راهبرد خاص خود را داشت. در این خصوص اعلام کرده بود تنها در انتخابات رقابتی، آزاد، منصفانه، مؤثر و معنادار شرکت می‌کند. این انتخابات واجد شرایط نبود و به همین منظور جبهه اصلاحات ایران نامزدی را معرفی نکرد.

وی به ادامه فرایند راهبری جبهه اصلاحات در انتخابات مجلس گذشته اشاره کرده و ادامه داد: بر این اساس تصمیم‌گیری در این خصوص به جبهه اصلاحات استان‌ها واگذار شد. استان مرکزی نیز به تبع جبهه اصلاحات کشور، هیچ نامزدی را معرفی نکرد.

رئیس جبهه اصلاحات استان مرکزی اظهار داشت: پس از رخداد سقوط بالگرد رئیس‌جمهور شهید، کشور به صورت غیرمترقبه وارد انتخابات ریاست جمهوری شد. در این راستا جبهه اصلاحات باز هم راهبرد پیشین خود را مد نظر قرار داد و اعلام کرد به صورت مشروط در انتخابات شرکت می‌کند.

نادری تصریح کرد: جبهه اصلاحات شرط حضور در این انتخابات را داشتن نامزد اختصاصی اعلام کرد. با توجه به راهبرد مشروطی که جبهه اصلاحات در بیانیه خود اعلام کرد، پس از جلسات متعدد و پیش از اعلام نتایج تعیین صلاحیت شورای نگهبان، 3 گزینه جهانگیری، آخوندی و پزشکیان از سوی جبهه اصلاحات معرفی شد.

وی به تأیید و یا رد صلاحیت شدن کاندیداهای معرفی شده از سوی جبهه اصلاحات اشاره کرده و بیان داشت: در نهایت مسعود پزشکیان تأیید صلاحیت شد و متأسفانه 2 گزینه دیگر رد صلاحیت شدند. اما شایستگی‌های آنها از خیلی از کسانی‌که تایید صلاحیت شدند، بالاتر بود.

رئیس جبهه اصلاحات استان مرکزی تأکید کرد: پزشکیان فردی متخصص، پاکدست، صادق و مردمی است. وی تا امروز وعده‌ای نداده که غیرقابل دسترس باشد و نتواند آن را انجام دهد، لذا در آینده می‌توان پاسخگوی افرادی که به وی رأی دادند، بود. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز