خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی البرز مطرح کرد؛

محموله قاچاق شوتی سواران مورد هدف سارقان مسلح قرار گرفت/متهمان دستگیر شدند+فیلم

محموله قاچاق شوتی سواران مورد هدف سارقان مسلح قرار گرفت/متهمان دستگیر شدند+فیلم
کد خبر : ۱۴۹۱۷۱۵

فرمانده انتظامی البرز با اشاره به شناسایی و دستگیری سارقان مسلح که شوتی سواران را مورد هدف خود قرار داده بودند، گفت: اعضای این باند مسلح که از خودروهای پلاک مخدوش استفاده می‌کردند، اقدام به تهدید شوتی سواران و سرقت محموله قاچاق آنها می‌کردند.

به گزارش ایلنا از البرز، سردار حمید هداوند در حاشیه نمایش کشفیات نیروی انتظامی استان البرز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی و مقابله با هنجارشکنان از جمله سارقان و مالخران همواره در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان قرار داشته و این موضوع یکی از مطالبات به حق شهروندان است که پلیس با جدیت تمام توان خود را در این زمینه به کار گرفته است.

وی افزود: در این راستا در پی وقوع یک فقره سرقت مسلحانه دراردیبهشت ماه سال جاری در حوزه  شهرستان ساوجبلاغ پرونده جهت رسیدگی به اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی مرکز استان ارجاع که با بکارگیری اقدامات فنی وپلیسی و تلاشهای شبانه روزی  نهایتاٌ اعضاء یک باند مخوف سرقت در شهر جدید مهستان شناسایی و در چندین عملیات همزمان که بیش از 10 ساعت به طول انجامید، تعداد 5 نفر از اعضاء باند در مخفیگاه خود دستگیر شدند.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: در بازرسی از منازل وخودرو های متهمان تعداد 2 قبضه سلاح غیرمجاز، 96 تیر جنگی، و چندین جفت پلاک مسروقه کشف شد.

فرمانده انتظامی استان البرز با بیان اینکه از مخفیگاه مهتمان 9 دستگاه خودروی سرقتی که سارقان ارکان اصلی آنها را مخدوش کرده بودند نیز کشف وتوقیف شد، اظهار داشت: در ادامه تحقیقات متهمان ضمن اعتراف به سرقت مسلحانه، معترف به سرقت های دیگری از جمله سرقت خودرو در استان ها البرز، تهران و قزوین شدند.

وی در خصوص شیوه سرقت سارقان گفت: سارقان با استفاده از خودرو های سرقتی و نصب پلاک مخدوش بر روی آن، پس از انتخاب سوژه های خود با استفاده از سلاح ضمن تهدید اقدام به سرقت از آنها می کردند.

سردار هداوند گفت: بیشترین جرائم این سارقان، سرقت محموله قاچاق افرادی بود که تحت عنوان شوتی سوار با خودرو، قصد جابجایی اجناس قاچاق داشتند.

این فرمانده ارشد انتظامی با اشاره به شگرد سارقان گفت: این باند مطمئن بود که قاچاقچیان نسبت به از دست دادن اموال قاچاق جرات شکایت ندارند و مالباختگان نیز با اشراف به تخلف قاچاق، موضوع سرقت را به پلیس گزارش نمی‌کردند.

سردار هداوند با تاکید بر اهمیت حفظ جان مردم، تصریح کرد: نیروی انتظامی استان البرز با دریافت گزارش سرقت در راستای مجازات سارقان، پیدا کردن خودرو شوتی سواران و اموال مسروقه، موضوع را پیگری و موفق به دستگیری متهمان شد. 

ارشدترین مقام انتظامی استان البرز اظهار داشت: از همشهریان خواستاریم با گزارش هرگونه موارد مشکوک و ارتباط تلفنی با شماره 110 یاری رسان ما در برقراری نظم و امنیت باشند و همواره موضوعات پیشگیرانه در سرقت را رعایت کرده و توصیه های پلیس در این خصوص را جدی بگیرند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز