خبرگزاری کار ایران

مسعود پزشکیان در اتاق بازرگانی:

با سیاست‌های کنونی تهران از زندگی ساقط می‌شود/ همه ما در شرایط کنونی مقصریم

 با سیاست‌های کنونی تهران از زندگی ساقط می‌شود/ همه ما در شرایط کنونی مقصریم
کد خبر : ۱۴۹۷۱۲۴

پزشکیان گفت: اگر روابط خارجی را بهتر نکنیم و اگر اف ای تی اف را حل نکنیم مشکلات حل نمی‌شود، برای کاسبان تحریم مهم است که ما در تحریم بمانیم و آنها از تحریم بخورند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود پزشکیان، نامزد دوره چهاردهم انتخابات ریاست جمهوری امروز در نشست هم اندیشی با هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: اگر بخواهیم چیزی را درست کنیم باید با هم درست کنیم و ظرفیت اجتماعی که باید به وجود بیاید و دولت بر مبنای آن رفتار کند، این ظرفیت اکنون وجود ندارد.

وی افزود: شما باید نقشه روشنی بدهید، بدون مشارکت هم راه به جایی نخواهیم برد بنابراین باید ببینیم کجا می خواهیم برویم. 

پزشکیان اضافه کرد: اصلا صنایع تهران مبنا و توجیه علمی دارد؟ ما با هم می‌توانیم این راه را برویم و مقام معظم رهبری هم به مشارکت مردم در تولید تاکید داشتند. 

وی خاطرنشان کرد: هم باید در داخل تلاش کنیم و از خارج هم کمک بگیریم، اگر دوبی امروزه دوبی شده از خارج کمک گرفته است و به اعتقاد من بدون کمک از خارج هر کاری در داخل بکنیم موثر نیست. در بازار داخلی قدرت عملیات در حد همین بازار است و برای شکوفایی نیاز به بازار وسیع داریم و در شرایط کنونی ورود به بازار وسیع ممکن نیست، ما گران می‌خریم و ارزان می فروشیم.  

پزشکیان تصریح کرد: از من نسخه صریح نخواهید، اگر بگویم دروغ گفتم. شما بگوید من چه کسی را وزیر کنم اما اگر وزیر شد شما هم باید همکاری کنید.

این نامزد انتخاباتی ادامه داد: تغییر در فرایند دفعتا غیرممکن است. یکی از حاضران از حضور وزیر خانم پرسیدند، باید بستر این کار فراهم شود و به یکباره نمی‌توان شخصی را منصوب کرد چون خانم است و باید مراحل برای آمادگی این شرایط ایجاد شود و در این زمینه همچنین باید با اندیشه‌های مخالف در جامعه مواجه باشیم و باید با آنها گفت‌وگو کنیم تا دست از مانع اندازی بردارند. 

وی گفت: اگر می خواهیم اصلاحات انجام دهیم باید از مسیر علمی برویم و روش های گوناگون برای ادامه کار در اختیار داشته باشیم و همیشه راه حل جایگزین داشته باشیم، با یک راه شکست می خوریم و راه های مختلف به نتیجه می رسد. 

پزشکیان در ادامه بر ضرورت استمداد از روش های علمی تاکید کرد و گفت: روش علمی اقتضایات خود را دارد، تجربه بین المللی می‌گوید مسئوایت با کیست او چگونه عمل کند و چگونه باید پاسخگو‌ باشد؟ بنابراین من کار ندارم چه کسی می‌خواهد مدیر شود، من می‌گویم برونداد این مدیر چیست و اگر خروجی نداشت باید جریمه شود، پول براساس عمل باید داده شود نه اینکه من اگر کار کنم یا نکنم پول بگیرم.  

وی اظهار کرد: دولت هر قدر کوچک تر شود بهتر است اما همه دولت را در ایران بزرگتر کرده اند. 

پزشکیان اضافه کرد: همه ما در شرایط کنونی مقصریم بیایید بشینیم یک بار دیگر برای ایران و آینده فرزندان فکر کنیم شما کمک کنید ما خواهیم ایستاد اما بر مبنای چهارچوب علمی. کمک از کارشناسان خارجی کمک گرفتن به معنای مشاوره گرفتن است ما می‌توانیم و باید از کارشناسان خبره جهانی مشاوره بگیریم و عاقلانه حرکت کنیم آن وقت آینده را با اطمینان خواهیم ساخت. 

وی اظهار کرد: با سیاست‌های کنونی تهران را از زندگی ساقط خواهیم کرد، از اختلافات دست برداریم و توجه داشته باشیم از نظر علمی تغییر رفتار برای دهه است با یک سال کاری درست نمی‌شود. من هیچ وقت به خاطر رای حرف نزدم و وعده ندادم.

پزشکیان افزود: اگر روابط خارجی را بهتر نکنیم و اگر اف ای تی آف را حل نکنیم مشکلات حل نمی‌شود  برای کاسبان تحریم مهم است که ما در تحریم بمانیم و آنها از تحریم بخورند. من حزبی کار نمی‌کنم، براساس نظر کارشناسی کار می‌کنم. من حرف کارشناسی را می‌پذیرم و حرفی که پشتوانه علمی نداشته باشد را نمی‌پذیرم حتی اگر شما بگویید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز