خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه‌و شهرسازی:

هواپیماهای پارک شده بازیافت می‌شوند/ جلوی حملات سایبری اسراییل را می‌گیریم

هواپیماهای پارک شده بازیافت می‌شوند/ جلوی حملات سایبری اسراییل را می‌گیریم
کد خبر : ۱۴۹۹۷۸۵

رییس سازمان هواپیمایی با بیان اینکه هواپیماهای پارک شده بازیافت می‌شوند، گفت: در حوزه تعمیرات و نگهداری قطعات هواپیما در عالی‌ترین سطوح قرار داریم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، شمس‌الدین فرزادی‌پور در مراسم افتتاح مرکز کنترل عملیات پرواز (OCC) و مرکز عملیات امنیت سایبری (SOS) و مرکز طب هوایی اظهار داشت: مرکز occ سلول‌های مغزی یک ایرلاین محسوب می‌شود و در واقع مرکز کنترل و هماهنگی پروازها است که تمام برنامه‌ریزی‌های پروازی در این مرکز انجام می‌شود.

وی همچنین درباره راه‌اندازی مرکز sos گفت: این مرکز کنترل برای جلو گیری از حملات سایبری ایجاد شده چراکه یکی از آسیب‌هایی که متصور می‌شود حملات سایبری است. همچنین مرکز طب هوایی همای سبز با هدف گسترش خدمات پزشکی در بخش هوایی راه‌اندازی شد و این مرکز اولین مرکز فعال سلامت در منطقه فرودگاه مهرآباد است که یکی از اقدامات مهم این مرکز انجام بررسی وضعیت سلامت کادر عملیات است.

مدیرعامل ایران ایر تاکید کرد: در حال حاضر انتقال بیماران به صورت چارتری انجام می‌شود که هزینه چارتر هواپیما برای انتقال بیماری در مسیر زاهدان - تهران حدود ۵٠٠ میلیون تومان است و راه اندازی این مرکز این رقم را به یک دهم کاهش می‌دهد.

همچین در این مراسم محمد محمدی‌بخش، رییس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه در حالی که با حملات احتمالی سایبری اسراییل مواجه هستیم و باید امنیت اطلاعات حفظ شود، مرکز sos راه‌اندازی می‌شود که می‌تواند از این جملات سایبری جلوگیری کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از امکان بازیافت هواپیما در کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر در حوزه صنعت چرخه تکمیلی و  تعمیر و نگهداری قطعات و همچنین آموزش در عالی‌ترین سطوح قرار داریم و انتهای این مسیر بازیافت و چرخه ‌های بازیافت هواپیماها است که دستورالعمل اخیر آن بارگذاری شد.

وی ادامه داد: برای بازیافت هواپیما شهر همدان به عنوان پایلوت در نظر گرفته شده‌است و بازیافت هواپیما با شرایط و استانداردهای محیط زیست و انکس‌های ایکائو بازیافت می‌شوند و  از طریق چهره پارکینگ هواپیما تغییر می‌کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز