خبرگزاری کار ایران

لیست لوازم تحریر کلاس سوم دبستان

لیست لوازم تحریر کلاس سوم دبستان
کد خبر : ۱۵۰۶۰۳۹

یکی از چالشی‌ترین و درعین حال هیجان‌انگیزترین کارها، خرید لوازم تحریر برای دانش‌آموزان کلاس سومی است. دفترها، نوشت‌افزارهایی مانند خودکارها و مدادهای رنگی، ماژیک‌های هایلایت، کوله پشتی، وسایل رسم و وسایل جانبی ازجمله لوازم تحریر ضروری کودکان پایه سوم دبستان محسوب می‌شوند. باتوجه‌به اینکه کودکان هر روز از این لوازم استفاده می‌کنند، وسایل تحریر آن‌ها باید از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد. اگر به دنبال اطلاع از لیست لوازم تحریر کلاس سوم دبستان هستید، خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

دفتر؛ ضروری‌ترین لوازم تحریر کلاس سوم

باید براساس تعداد درس‌ها برای کودکان کلاس سوم دفتر مشق‌های ۶۰، ۸۰ و ۱۰۰ برگ تهیه کنید. علاوه بر دفتر مشق، دفتر نقاشی و دفترچه یادداشت فانتزی ازجمله دفترهای ضروری برای کودکان کلاس سوم دبستان هستند. ازآن‌جایی که کودکان هر روزه از دفترهای مشق خود استفاده می‌کنند یک دفتر مناسب باید جلدی مقاوم و ضد‌آب داشته باشد.

بهترین کاغذها برای دفتر کودکان کلاس سومی، کاغذهای سفید رنگ با گرماژ بالا هستند؛ زیرا این کاغذها دوام بسیار بالایی نسبت به کاغذهای کاهی دارند و با فشار مداد و خودکار به‌راحتی پاره نمی‌شوند. این درصورتی است که کاغذهای کاهی با گرماژ پایین سبک و نازک هستند و به‌راحتی خراب می‌شوند؛ درنتیجه ایده‌آل‌ترین دفتر برای کودکان محصل دفتری با کاغذ سفید رنگ و بادوام بالا خواهند بود.

لیست لوازم تحریر کلاس سوم دبستان

لوازم رسم؛ ابزاری کاربردی برای درس ریاضی دانش آموزان سوم ابتدایی

پرگار، گونیا و خط‌کش ازجمله لوازم رسمی هستند که کودکان کلاس سومی برای درس ریاضی از آن‌ها استفاده می‌کنند. همچنین کودکان از خط‌کش برای کادربندی کردن کاغذها، دفتر سیمی یا دفترهای مشق استفاده می‌کنند. وسایل رسم دانش آموزان در جنس‌های متفاوتی مانند فلزی، پلاستیکی و ژله‌ای به‌صورت ست قابل‌تهیه هستند.

وسایل رسم فلزی، به‌خاطر تیز بودن امکان آسیب رساندن به دست دانش‌آموز یا پاره کردن کوله و وسایل آن را دارند. از طرفی امکان خراب شدن وسایل رسم پلاستیکی و شکستن آن‌ها وجود دارد؛ درنتیجه انتخاب وسایل رسم ژله‌ای بادوام، بهترین برای دانش‌آموزان کلاس سومی است.

نوشت افزار؛ پرکاربردترین لوازم تحریر برای کلاس سوم دبستان

روان‌نویس مشکی و خودکار رنگی ازجمله لوازمی هستند که کودکان کلاس سومی برای اولین بار اجازه استفاده از آن را پیدا می‌کنند. به‌طورکلی نوشت‌افزارهای مورد‌نیاز کودکان کلاس سومی شامل خودکارهای آبی، قرمز، مشکی، مداد مشکی و قرمز، مدارنگی‌ها، ماژیک هایلایت و ماژیک وایت برد قرمز و آبی می‎‌شود. در ادامه ویژگی‌هایی که نوشت‌افزارهای باکیفیت دارند را به شما معرفی می‌کنیم:

  • جوهر روان‌نویس و ماژیک‌ها باید روان باشد.
  • بدنه خودکار و مدادها باید خوش دست و ارگونومیک ساخته شوند تا دست کودک هنگام کار با آن‌ها خسته نشود.
  • نوک مداد باید مقاوم بوده و از کیفیت گرافیکی بالایی برخوردار باشد.

ماژیک‌های هایلایتر ازجمله وسایلی هستند که کودکان کلاس سوم از آن‌ها استفاده می‌کنند. کمک گرفتن از ماژیک‌های هایلایتر به کودکان کمک می‌کند تا مطالب مهم را به‌راحتی به ذهن بسپارند.

کوله پشتی استاندارد؛ حافظ سلامت دانش‌آموزان پایه سوم

بهترین کیف‌ها و کوله پشتی‌ها برای دانش‌آموزان سوم دبستان کوله‌های دوبندی و کیف‌های چرخ‌دار هستند. کیف‌های چرخ‌دار برای روزهایی که کودکان وسایل بسیاری را باید با خود به مدرسه ببرند انتخابی مناسب هستند. کیف‌های رودوشی به‌هیچ عنوان برای دانش‌آموزان مناسب نیستند؛ زیرا در طی زمان باعث آسیب به دست و ستون فقرات آن‌ها می‌شود. در ادامه ویژگی‌هایی که یک کوله پشتی استاندارد باید داشته باشد را بررسی کرده‌ایم:

  • کیفیت دوخت کیف از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
  • بند کوله پشتی باید پهنایی برابر با ۵ سانتی‌متر داشته باشد.
  • هنگام خرید کوله پشتی به جنس آن و قابل شست‌وشو بودن کوله توجه کنید.
  • داشتن جیب‌های بسیار در کوله پشتی دانش‌آموز، مزیت محسوب می‌شود.
  • وزن کوله پشتی باید حداکثر ۱۰ درصد وزن دانش‌آموز باشد.

هنگام تهیه کوله پشتی به تناسب سایز کوله با جثه کودک توجه کنید. کوله پشتی ارگونومیک نباید از تنه دانش‌آموز بلندتر باشد. یک کوله پشتی استاندارد با جثه کودک، باید هنگام خم شدن کودک، در بالای استخوان لگن قرار بگیرد.

لیست لوازم تحریر کلاس سوم دبستان

وسایل جانبی؛ لوازمی پرکاربرد برای دانش‌آموزان مقطع سوم دبستان

تراش رومیزی، پاک‌کن، غلط‌گیر، قیچی، چسب‌های ماتیکی و نواری ازجمله لوازم ضروری برای دانش‌آموزان کلاس سومی هستند. قیچی که برای کودکان کلاس سوم دبستان استفاده می‌شود لبه‌های نرم دارد و برای بریدن کاغذ و مقوا استفاده می‌شود. در ادامه مهم‌ترین ویژگی‌هایی که این لوازم جانبی باکیفیت باید داشته باشند را بررسی کرده‌ایم:

  • پاک‌کن باکیفیت باید بافت منسجم و در عین حال منعطفی داشته باشد و به‌راحتی تکه‌تکه نشود.
  • پاک کن باید قدرت تمیزکنندگی خوبی داشته باشد.
  • قیچی باید خوش دست و ارگونومیک باشد تا دست کودک هنگام کار با آن خسته نشود.
  • قیچی باید سبک بوده و قدرت برش خوبی داشته باشد.
  • تیغه تراش ضد‌زنگ، جنس خوبی برای تراش دانش‌آموزی است.
  • چسب ماتیکی باید قدرت چسبندگی بالایی داشته باشد.

غلط‌گیرها در انواع مختلفی مانند قلمی و نواری وجود دارند؛ غلط‌گیرهای نواری استفاده و کاربری بسیار راحتی برای دانش‌‌آموزان دارند و سریع خشک می‌شوند.

لوازم تحریر دانش آموزان را از فروشگاه‌هایی با تنوع محصول بالا خریداری کنید

دفترهای مشق ۶۰، ۸۰ و ۱۰۰ برگ، دفتر نقاشی و یادداشت، نوشت‌افزارهایی مانند خودکار و مدادهای رنگی، لوازم رسمی مثل خط‌کش و پرگار ازجمله لوازم ضروری برای دانش‌آموزان کلاس سوم هستند. علاوه‌بر این‌ها، کوله پشتی استاندارد و وسایل جانبی مانند غلط‌گیر، تراش، چسب و قیچی نیز از لوازم دیگری هستند که دانش‌آموزان به آن احتیاج دارند.

بهترین راه برای خرید یکجا لوازم تحریر دانش‌آموزی، خرید آنلاین محصولات از فروشگاه‌های با تنوع محصول بالا مانند ایران تحریر است. فروشگاه ایران تحریر در قم واقع شده است که برای رفاه حال مشتریان اقدام به فروش آنلاین محصولات، با مناسب‌ترین قیمت و تنوع بسیار بالا می‌کند. محصولات باکیفیت فروشگاه ایران تحریر در سریع‌ترین زمان ممکن به دست مشتریان خواهد رسید.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز