خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن تولیدکنندگان و وارد کنندگان آرایشی، بهداشتی و عطریات ایران در گفتگو با ایلنا

گردش مالی ۵۰ همتی فرآوردهای آرایشی و بهداشتی/ نجات داروخانه‌ها از ورشکستگی با فروش محصولات آرایشی و بهداشتی

گردش مالی  ۵۰ همتی فرآوردهای آرایشی و بهداشتی/ نجات داروخانه‌ها از ورشکستگی با فروش محصولات آرایشی و بهداشتی
کد خبر : ۱۵۲۱۳۹۱

رئیس انجمن واردکنندگان و تولیدکنندگان صنعت لوازم آرایشی، بهداشتی و عطریات ایران، گفت: هم اکنون حدود ۵۰ همت گردش مالی کالای آرایشی و بهداشتی است که بر اساس تخمین‎ها حدود ۳۰ الی ۳۵ همت در بخش داروخانه‌‌ای است.

محمدرضا بحیرایی، رئیس انجمن واردکنندگان و تولیدکنندگان آرایشی، بهداشتی و عطریات ایران در گفتگو با خبرنگار ایلنا، گفت: پس از تحریم‌های ظالمانه و فشارها از سمت اروپایی‌ها به کشور، واردات بسیاری از اجناس ممنوع شد، که این ممنوعیت‌ها، باعث رونق قاچاق شده است و از آنجا که انجمن ما وارد‌کننده بود تصمیم به تولید گرفتیم، به گونه‌ای که بیشتر واردکنند‌گان عضو انجمن به تولید مشغول هستند. 

وی افزود: امروز می‌توان ادعا کرد در تولید لوازم آرایشی و بهداشتی موفق هستیم و در حال حاضر تنوع برندهای ایرانی بسیار زیاد شده است. محصولاتی که در ایران تولید می‌شود با استاندارد‌های اروپا هم برابری می‌کند.

درخواست از دولت برای کمک به صادرات

رئیس انجمن واردکنندگان و تولیدکنندگان صنعت لوازم آرایشی، بهداشتی و عطریات ایران، تصریح کرد: امروزه اکثر مواداولیه که در اروپا، آسیا و کشور ما و همسایگان‌مان مورد استفاده قرار می‌گیرد، تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و اکثر اکتیوهای اصلی که در تولید مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز از کشورهای خارجی وارد می شود و دارای کیفیت قابل قبولی هم هست.

بحیرایی ادامه داد: درحال حاضر به دلیل اینکه تولید داخل در جایگاه مناسبی قرار دارد نگاه ما به صادرات است و خواستار مساعدت دولت در امر صادرات هستیم. 

وی افزود: هم‌چنین واردات مواداولیه موضوع مهمی است که اگر ممنوعیت آن ادامه داشته باشد باعث تعطیلی واحدهای کوچک و بیکاری خانواده‌ها خواهد شد.

بانک‌ها با تولید غریبه هستند

رئیس انجمن واردکنندگان و تولیدکنندگان لوازم آرایشی، بهداشتی و عطریات ایران با اشاره به اینکه مسئله و مشکل اصلی ما غریبه بودن بانک‌ها با امر تولید است، اضافه کرد: بانک‌ها در تمام دنیا با تسهیلات اعطایی به رشد صنعت کمک می‌کنند، اما در کشور ما تنها وام‌های بازرگانی و مضاربه‌ای پرداخت می‌شود اما در حقیقت نام تسهیلاتی که بانک‌ها به ما ارائه می‌کنند نزول است.

بحیرایی در ادامه، گفت: در صورت پرداخت هم این وام‌ها برای ادامه تولید به صرفه نیستند چرا که یکی از شرایط اعطای وام این است که شش ماه این منابع در حساب بانکی بلوکه باشد و پس از آنکه بانک میانگین حساب را بررسی کرد تسهیلات رت ارائه می‌دهند، این در حالی است که تولیدکننده‌ای که سرمایه‌ دارد نیازی به دریافت وام ندارد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شما دغدغه تولیدکنندگان در خصوص دریافت وام را به گوش مسئولان رسانده‌اید یا خیر گفت: بله این موضوع را در شورای گفتگوی اتاق بازرگانی بیان کرده‌ام اما جز سکوت چیزی نشنیدم، واقعا این تسهیلات به سختی و با شرایط بازپرداخت نامناسب به دست تولیدکنندگان می‌رسد. صنعت و اقتصاد به صورت زنجیروار باید به یکدیگر کمک کنند، از رئیس جمهور تقاضا داریم که با پرداخت یارانه و الزام‌کردن بانک‌ها به پرداخت تسهیلات به کارخانجات در خصوص کمک به صنایع اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

دو سال تجربه موفق تولید بدون کارخانه داشتیم

رئیس انجمن واردکنندگان و تولیدکنندگان لوازم آرایشی، بهداشتی و عطریات ایران، گفت: دو سال از اجرای طرح تولید بدون کارخانه می‌گذرد، در زمان توقف خط تولید کارخانه، با استفاده از این طرح تولید توانستیم مجددا تولیداتمان را ادامه دهیم و اشتغال کارگران را افزایش دادیم و ارزش افزوده هم ایجاد شد، در نتیجه برندهای با کیفیتی نیز به بازار عرضه کردیم.

بحیرایی در ادامه با اشاره به تفاهم میان تولیدکنندگان و صاحبان برندها گفت: خوشبختانه به صورت کلی اختلافی بین تولید‌کننده و صاحبان برند ایجاد نمی‌شود و صنعتگران و شرکت‌ها از قانون و عرفی که در بازار است تبعیت می‌کنند که انجمن ما نیز در حقیقت به حل اختلافات کمک می‌کند، البته تاکنون مشکل بزرگی نداشته‌ایم.

وی افزود: به دلیل این‌ که دو طرف قرارداد در صنف ما تاجر هستند معمولا با یکدیگر توافق می‌کنند بجز در موارد معدودی مانند حوادث غیرمترقبه که آن هم در قراردادها ذکر می‌شود اما کارخانجات تاکنون وظایفشان را به خوبی انجام داده‌اند.

محصولات آرایشی و بهداشتی، داروخانه‌ها را از ورشکستگی نجات دادند

رئیس‌انجمن واردکنندگان و تولیدکنندگان لوازم آرایشی، بهداشتی و عطریات ایران، گفت: صنعت آرایشی و بهداشتی از اهمیت ویژه‌ای در اقتصاد کشور برخوردار است به گونه‌ای که اگر وجود نداشته باشد داروخانه‌ها از چرخه درآمدی خارج می‌شوند. ضمن آنکه داروخانه‌ها تنها با فروش دارو که با قیمت کنترلی صورت می‌گیرد نمی‌توانند هزینه‌هایشان را تامین کنند و تنها در صورتی می‌توانند به بقاء خود ادامه دهند که لوازم آرایشی و بهداشتی به فروش برسد.

بحیرایی در خاتمه گفت: هم اکنون حدود ۵۰ همت گردش مالی کالای آرایشی و بهداشتی است که بر اساس تخمین‎ها حدود ۳۰ الی ۳۵ همت در بخش داروخانه‌‌ای است و خواستار آنیم تا نگذارند این صنعت از بین برود.

انتهای پیام/
مرجان شرف
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز