خبرگزاری کار ایران

تکنولوژی‌های پیشرفته در جنگ‌های سایبری

تکنولوژی‌های پیشرفته در جنگ‌های سایبری
کد خبر : ۱۵۲۲۲۲۲

همه فکر می‌کنند، گروه انانیموس که نامی است برای هکرهای گمنام؛ از افرادی تشکیل‌شده که پنهانی زندگی می‌کنند و در جهانی زیرزمینی به سر می‌برند. این‌طور نیست. برعکس آن‌ها بین مردم هستند و اصلاً خود مردم‌اند. جنگ‌های مدرن سایبری ابعاد مختلفی دارند و پیامدهای بسیاری در پی دارند که افراد را و حتی دولت‌ها را نگران کرده. هک کردن، نوعی حمله سایبری است و ازجمله نگران‌کننده‌ترین موارد به شمار می‌آید.

 چیزی که آن را نگران‌کننده‌تر می‌کند، فارغ از پیامدی که در پی دارد؛ حضور احزاب مختلف و مشکل ردیابی کردن آن‌ها است. به لطف هکرها، فضای وب، محلی شده پر از تنش و جاسوسی و ورود بدون مجوز؛ اما؛ به نظرتان هک همیشه همین‌قدر آسیب‌زننده است؟ هک کردن یکروی دیگر هم دارد و روی دیگر آن، اصلاً آسیب زننده نیست.

اگر شما هم به هکر شدن علاقه دارید، می‌توانید به جای اینکه یک هکر کلاه‌سیاه باشید؛ هکری باشید با کلاهی سفید. هکرهای کلاه‌سفید از مهارت‌های خود، در جهات مفید استفاده می‌کنند. در ادامه می‌خواهیم درباره هکرهای کلاه‌سفید بیشتر صحبت کنیم. همچنین درباره تکنولوژی‌هایی مثل سیستم‌ها و ویدئو پروژکتورهایی بگوییم که هکرها کلاه‌سفید و هکرهای کلاه‌سیاه در جنگ‌های سایبری از آن‌ها برای مقابله کردن با هم استفاده می‌کنند.

انواع هکرها

هک دو رو دارد؛ سفید و سیاه. هکر کلاه‌سیاه که تکلیفش مشخص است و در ابتدای مقاله درباره او و نقشش در جنگ‌های سایبری صحبت کردیم. هکرهای کلاه‌سیاه، بعضاً دولت را مورد هدف قرار می‌دهند و بعضی، روی هک کردن افراد تمرکز دارند. هدف از هک کلاه‌سیاه متفاوت است. ممکن است هکر، از هک کردن خودش مقاصد مالی، امنیتی و اطلاعاتی داشته باشد. در مقابل هکر کلاه‌سیاه، هکر کلاه‌سفید نشسته. هکر کلاه‌سفید، شخصی است با توانایی‌های عالی که هدفش یافتن آسیب‌پذیری‌های امنیتی در نرم‌افزار، سخت‌افزار یا شبکه‌های سازمان است و به‌منظور نفع رساندن به سازمان آن را انجام می‌دهد.

گاهی اوقات هک کردن، نه به‌منظور حمله بلکه به‌منظور دفاع است. به‌عنوان‌مثال، برخی از هکرها در مقابل‌حملات سایبری بیگانگان و به‌منظور به رخ کشاندن توانایی‌های خود، دست به هک کردن سامانه‌ها و سایت‌های قوی دشمن می‌زنند تا از هک مجدد طرف مقابل جلوگیری کنند.

هکرها از چه تکنولوژی‌هایی استفاده می‌کنند؟

  • شبکه اینترنت: مهم‌ترین و اصلی‌ترین تکنولوژی مورداستفاده هکرها شبکه اینترنت است. هکرها معمولاً با استفاده از شبکه اینترنت به طعمه‌های خودشان دست پیدا می‌کنند. همچنین ابزارهایی که هکرها از آن‌ها استفاده می‌کنند، ممکن است فیلتر باشد که به این ترتیب، علاوه بر اینترنت پرسرعت به پروکسی خوب هم نیاز پیدا خواهید کرد.
  • سیستم‌های عامل: برای هک و تست نفوذ نمی‌توانید روی سیستم‌عامل‌های رایج، حساب باز کنید؛ مثلاً ویندوز، یک سیستم عامل محدود است و نمی‌تواند پاسخ‌گوی کار شما باشد. به سیستم عاملی نیاز است که هکر به واسطه آن بتواند، به بهترین شکل کار خود را انجام داده و این کار را در بهترین زمان و روش خودش رقم بزند. سیستم‌عامل‌هایی مثل کالی لینوکس، بک باکس لینوکس، دی ای اف یا دفت، سایبورگ، سیستم عامل پروت، سیستم عامل بلک آرچ و ... ازجمله سیستم عامل‌هایی هستند که موردتوجه هکرها قرارگرفته‌اند.
  • ابزارهای هک: ابزارهای مختلفی هستند که به هکرها کمک می‌کنند تا بهتر آسیب‌پذیری سیستم‌ها را شناسایی کنند. ابزارهایی مثل SN1PER، Nmap، METASPOLOIT، THCHYDRA، OWASPZED، Wireshark، JOHN RIPPER، Maltego، Cain and Able و Nikto ازجمله پرکاربردترین و به‌روزترین ابزارهای هک به شمار می‌آیند. از طرف دیگر این روزها هوش مصنوعی هم به ابزاری پرکاربرد باری هک، اختلال ایجاد کردن و حمله‌های سایبری شده است.
  • صفحات نمایش بزرگ و حرفه‌ای: هک کردن کار راحتی نیست. ساعت‌ها، روزها و حتی ماه‌ها زل زدن به یک عالمه کد که مثل مورچه پشت سر هم راه افتاده‌اند، واقعاً طاقت‌فرسا است. از طرف دیگر، زل زدن مدام به صفحات مانیتور، مخصوصاً اگر سایز کوچکی داشته باشند برای سلامتی چشم‌ها مضر است. از همین رو، هکرها صفحه‌نمایش‌های سیستم اصلی خود را بزرگ انتخاب می‌کنند. معمولاً سیستم اول آن‌ها در اتاق کار آن‌ها است و برخلاف تصور لپ‌تاپ قابل‌حمل نیست. برخی به خاطر داشتن صفحه‌نمایش بسیار بزرگ‌تر از حد معمول ویدئو پروژکتورها را به کار گرفته‌اند. ویدئو پروژکتور دستگاهی است که به‌واسطه لنز، تصاویر را روی پرده نمایش منعکس می‌کند و مثل صفحات ال ای دی و ال سی دی برای چشم مضر نیست. ویدئو پروژکتورها به‌راحتی به لپ‌تاپ و کامپیوتر وصل می‌شوند و تصاویر را در ابعاد بزرگ به نمایش می‌گذارند. موشکافی کدهای برنامه‌نویسی به واسطه تصاویر بزرگ ویدئو پروژکتورها حسابی راحت شده است.

بهترین ویدئو پروژکتور مناسب هکرها و برنامه‌نویسان کامپیوتر

چه برنامه‌نویس باشید و چه هکر؛ مسلماً خرید یک ویدئو پروژکتور حرفه‌ای برای شما لازم و حیاتی است. انواع مختلف ویدئو پروژکتور صنعتی و خانگی وجود دارد. با توجه به بودجه و قابلیت‌هایی که نیاز دارید می‌توانید روی هرکدام که دلخواه شما است دست بگذارید.

ویدئو پروژکتورها علاوه بر کامپیوتر و لپ‌تاپ، به گوشی موبایل و سایر نمایشگرها هم متصل می‌شوند. حتی پَروَنجاهای روی کارت‌ حافظه هم از طریق ویدئو پروژکتورها قابل پخش‌اند. این به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر کار خود را پیش ببرید.

بهترین ویدئو پروژکتور برای شما، ویدئو پروژکتوری است که از کیفیت بالایی برخوردار باشد؛ مثلاً رزولوشن تصویر بالایی ارائه دهد. انواع ویدئو پروژکتور فول اچ دی، 4K، 1080 و 720 و ... وجود دارند که نیاز شما را برطرف خواهند کرد. اگر بودجه کافی در اختیار دارید، بهتر است روی گزینه‌های فول اچ دی و 4k تمرکز کنید. چرا که این ویدئو پروژکتورها تصاویر را با جزئیات بیشتری به شما نمایش خواهند داد. همچنین ویدئو پروژکتورها از لحاظ تکنولوژی ساخت به دو دسته لامپی و لیزری تقسیم می‌شوند که نمونه‌های لیزری حرفه‌ای‌تر و جدیدتر هستند و بهترین انتخاب برای شما محسوب می‌شوند. سایت دایتک، یکی از مراجع معتبر فروش انواع ویدئو پروژکتور است و محصولات خود را به صورت مستقیم به کشور وارد می‌کند و به این ترتیب، توانسته پایین‌ترین قیمت ویدئو پروژکتور در بازار را برای کاربرانش رقم بزند.

جمع بندی

هک کردن، دو سر دارد. می‌توان از آن در جهت منفی استفاده کرد و همچنین می‌توان از آن استفاده‌های مفید برد. این که شما، هکر کلاه‌سیاه بشوید یا هک کلاه‌سفید انجام دهید به خودتان بستگی دارد. به‌هرحال نیاز به تکنولوژی‌های پیشرفته دارید و باید تجهیزات مناسبی برای انجام کارهای خود در نظر بگیرید. نگاه کردن طولانی مدت به صفحات کامپیوتر و لپ‌تاپ ممکن است به چشم‌های شما آسیب بزند. ویدئو پروژکتورها جایگزین خوبی برای این نمایشگرهای کوچک هستند. با استفاده از ویدئو پروژکتورها تصاویری با ابعاد بزرگ خواهید داشت و به این ترتیب، از خستگی چشم‌ها کاسته خواهد شد.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز