خبرگزاری کار ایران

خبرهای خوش از کیلومتر ۱۵ جاده مخصوص به گوش می‌رسد

خبرهای خوش از کیلومتر ۱۵ جاده مخصوص به گوش می‌رسد
کد خبر : ۱۵۲۳۱۰۱

گروه سایپا طی اردیبهشت ماه سال جاری میزان تولیدات خود را به ۴۷ هزار و ۱۷۲ دستگاه رسانده، این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته میزان تولید گروه سایپا ۴۵ هزار و ۳۹۳ دستگاه بوده است؛ در این راستا باید تاکید کرد که گروه سایپا در اردیبهشت ماه سال جاری موفق شده هزار و ۷۷۹ دستگاه خودرو بیش از اردیبهشت ماه سال گذشته تولید و روانه بازار کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ در حالی که برخی‌ مدعی شدند که تولید خودرو از سوی خودروسازان روند نزولی به خود گرفته است،‌ گروه خودروسازی سایپا با ارایه آمار و ارقام تولید اردیبهشت ماه خود نشان داد که تولید خودرو در این مجموعه طی ماهی که گذشت ۴ درصد افزایش یافته است. این موضوع نشان می‌دهد که سایپایی‌ها سال ۱۴۰۳ را خوب شروع کردند و می‌توانند بخش قابل توجهی از وعده‌های خود در تولید سالانه و روزانه را محقق کنند.

 بر این اساس می‌توان به این نتیجه رسید که سایپایی‌ها اخبار خوبی را به بازار خودرو مخابره کردند و این امر در آینده‌ای نه چندان دور، باعث کاهش فاصله قیمت کارخانه و بازار محصولات سایپا خواهد شد. نکته دیگر آن است که با افزایش تولید، متقاضیان با سرعت بیشتر و بدون وقفه می‌توانند، خودروی ثبت نامی خود را تحویل بگیرند و دیگر سراغ بازار خودرو و به خصوص دلالان نروند.

مزیت دیگر افزایش تولید که سایپایی‌ها اردیبهشت ماه آن را ثبت کردند،‌ فعال شدن ۶۰ صنعتی است که با صنعت خودرو همراه هستند؛ بر این اساس چرخ تولید سایر تولیدکنندگان هم با سرعت بیشتری می‌چرخد و این امر قطعا به نرخ رشد اشتغال و کاهش نرخ تورم صنعت کمک خواهد کرد.

طی سال‌های گذشته به جهت تحریم های ظالمانه، خودروسازان کاهش تولید را تجربه کردند و این امر به شدت بر بازار خودرو تاثیر منفی گذاشت و خیلی از مردم و به خصوص متقاضیان واقعی، امکان خرید خودرو را از دست دادند و حتی نتوانستند از بازار، خودروهای کارکرده را خریداری کنند. اما اکنون به جهت پیش فروش و فروش فوق العاده‌ای که سایپایی‌ها می‌گذارند،‌ مردم فرصت خرید خودروی به روز و با شرایط و قیمت مناسب را پیدا کردند.

طبق اطلاعات کسب شده، گروه سایپا طی اردیبهشت ماه سال جاری میزان تولیدات خود را به ۴۷ هزار و ۱۷۲ دستگاه رسانده، این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته میزان تولید گروه سایپا ۴۵ هزار و ۳۹۳ دستگاه بوده است؛ در این راستا باید تاکید کرد که گروه سایپا در اردیبهشت ماه سال جاری موفق شده هزار و ۷۷۹ دستگاه خودرو بیش از اردیبهشت ماه سال گذشته تولید و روانه بازار کند.

سایپایی ها در تولید روزانه هم رکوردهای خوبی را ثبت کردند و حتی یادآور شدند که در نیمه دوم سال جاری، ‌تولید روزانه محصولات سایپا به ۲ هزار و ۷۰۰ دستگاه خواهد رسید. بر اساس اطلاعات به دست آمده،‌ میانگین تولید روزانه سایپا تا ۳۱ اردیبهشت ماه سال جاری ۲ هزار و ۱۲ دستگاه بوده و این در شرایطی است که در مدت مشابه سال گذشته میزان تولید روزانه هزار و ۹۶۷ دستگاه بوده؛‌ بدین جهت رشد ۲ درصدی در این حوزه به دست آمده است.

افزایش تولید محصولات سایپا در شرایطی است که این مجموعه عرضه کننده خودروهای به روزی چون اطلس،‌ سهند، شاهین و حتی کوییک و ساینا است و آنطور که پیش بینی شده برای سال جاری هم نارنجی پوشان کیلومتر ۱۵ جاده مخصوص، ‌قرار است محصولات جدیدتری را معرفی و به بازار عرضه کنند؛ قطعا این امر در کنار واردات و مونتاژ خودروهای خارجی در شرکت سایپا و سایر زیرمجموعه‌های گروه سایپا است.

بدین جهت می‌توان به این نتیجه رسید که جواد توسلی مهر،‌ مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا که ۱۹ اسفندماه سال گذشته وارد ساختمان سفید سایپا شد،‌ در تحقق وعده‌های خود ناکام نخواهد ماند و خط مشی که از ابتدای فعالیت خود ترسیم کرده است را عملیاتی می‌کند.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا فروردین ماه سال جاری در نشست با مدیران عامل،‌ اعضای هیات مدیره شرکت‌های گروه،‌ معاونان و مدیران سایپا گفته بود: برای افزایش تولید خودرو و کسب رضایت ذی‌نفعان ضرورت دارد که فضا برای سرمایه‌گذاری باز شود و به سمت خودکفایی و داخلی‌سازی برویم و در این مسیر نیاز به نقدینگی داریم.

بر این اساس باید راه‌های نوین تحقق این امر را بررسی و دنبال کرد. از شیوه‌های تامین نقدینگی،‌ استفاده صحیح از سرمایه‌های موجود گروه سایپا و بنگاه‌داری مناسب است. همچنین شرکت‌های گروه باید در مسیری قرار گیرند که با افزایش بهره‌وری، قیمت تمام شده محصولات خود را مدیریت کنند.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز