خبرگزاری کار ایران

مروری بر مهم ترین عوامل تبدیل شدن آلمان به اقتصاد برتر اروپا با موسسه هما

مروری بر مهم ترین عوامل تبدیل شدن آلمان به اقتصاد برتر اروپا با موسسه هما
کد خبر : ۱۵۲۱۵۷۳

آلمان یکی از برترین اقتصاد ها در اروپا را به خود اختصاص داده است. این کشور با وجود مجموعه کاملی از عوامل تاریخی، سیاسی، ساختاری توانسته در سال های اخیر به رشد اقتصادی خوبی دست پیدا کند.

از آنجایی که عوامل متعددی بر اقتصاد یک کشور تاثیر گذار است، آلمان توانسته از تمامی این عوامل به خوبی استفاده نماید. در ادامه این مقاله کوتاه با ما همراه باشید تا در خصوص مهم ترین عوامل رشد اقتصادی آلمان صحبت نماییم. 

مزایای زندگی در آلمان

اگر شما هم یکی از افرادی هستید که قصد مهاجرت به آلمان را دارد، باید علاوه بر عوامل رشد اقتصادی، از مزایای زندگی در این کشور نیز اطلاع داشته باشید. 

مزایای زندگی در آلمان عبارت است:

۱- وجود فرصت های شغلی متنوع 

۲- هزینه های زندگی پایین 

۳- هزنیه پایین اجاره خانه

۴- وجود فرصت های سرمایه گذاری متنوع

مروری بر مهم ترین عوامل تبدیل شدن آلمان به اقتصاد برتر اروپا با موسسه هما

عوامل اصلی تبدیل شدن آلمان به اقتصاد برتر در اروپا

قطعا برای شما هم این سوال به وجود آمده که چطور آلمان توانسته به اقتصادی پویا دست پیدا کند و رفاه اجتماعی را برای شهروندان خود به وجود آورد. از عوامل اصلی این پیشرفت اقتصادی می توان به عوامل زیر اشاره کرد:

نظام آموزشی و فنی

کشور آلمان از گذشته به سرمایه گذاری در آموزش و پرورش به ویژه در حوزه های فنی و حرفه ای شهرت داشته است. این نظام آموزشی دوگانه بوده و شامل دوره های تئوری در مدارس و آموزش های عملی در صنعت می باشد. جالب است بدانید که این کشور همواره در حال پرورش نیروی کار ماهر و متخصص بوده تا بتواند در صنایع خود از آنها استفاده نماید.

همچنین این سیستم موجب شده تا کشور آلمان به بهره وری و نوآوری در بخش های مختلف صنعت دست پیدا کند و در بازار های جهانی به رقابت با رقبا قدرتمند خود بپردازد. از این رو کشور آبمان برای تامین نیروی کار بلوکارت آلمان را ارائه کرد.

زمینه های تاریخی و صنعتی  شدن آلمان

کشور آلمان از قرن ۱۹ به بعد توانست یکی از پیشگامان صنعتی در اروپا تبدیل شود. صنعتی شدن این کشور و پیشرفت و توسعه سریع آن در بخش های مختلفی مانند فولاد، زغال سنگ، مهندسی مکانیک، مهندسی  و.... موجب شد تا بخش زیادی از نیروی مار مورد نیاز خود را از سایر کشور ها تامین نماید. 

پایگذاری اقتصاد مدرن و قوی این کشور از اواخر این قرن شروع شد.   به وجود آمدن زیر ساخت های قوی مثل راه آهن ها و شبکه های حمل و نقل موجب شد تا کارگران به توزیع کالا ها کمک شایانی کنند. همین امر موجب شد تا کشور آلمان به یکی از اصلی ترین کشور های تولید صنعتی در اروپا شهرت پیدا کند. 

فرهنگ کارآفرینی و صنعتی در آلمان

جالب است بدانید که فرهنگ صنعتی در آلمان به علت حساسیت هایی که بر کیفیت دارد، توانست نقش مهمی را در پیشرفت اقتصادی آلمان ایفا کند. تولیدات کشور آلمان به خصوص در تولید صنایع خودروسازی و مهندسی در جهان زبان زد خاص و عام شد. کیفیت بالای خودرو های تولید شده توسط آلمان این کشور را در نزد تمامی مردم سراسر جهان شناخته تر کرد.

 همچنین وجود فرهنگ کارآفرینی و حمایت از کارآفرینان موجب شد که شرکت های کوچک و بزرگی در کشور آلمان تاسیس شود. همین امر باعث شد تا آلمان بار دیگر به شکوفایی اقتصادی در جهان و بخصوص اروپا دست پیدا کند.

سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه در آلمان

آلمان بار دیگر توانست با جذب سرمایه گذارانی در بخش تحقیق و توسعه به رشد اقتصادی کشورش کمک شایانی کند. این سرمایه گذاران با سرمایه گذاری خود موجب تولید فناوری های پیشرفته و نوآور در صنعت آلمان شده اند. بسیاری از شرکت های آلمانی مانند بوش به این علت که بر تحقیق و توسعه تاکید بسزایی داشتند، توانستند به یکی از بهترین برند ها در سطح جهان تبدیل شوند. 

این روند به توسعه اقتصادی آلمان کمک کرد تا بتواند بار دیگر به یکی از برترین اقتصاد ها در اروپا تبدیل شود. این توسعه در بخش صنعت موجب شد تا بسیاری از مهاجرت به فکر مهاجرت کاری به آلمان بیوفتند.   

سیاست های اقتصادی و مالی کشور آلمان

سیاست های اقتصادی و مالی آلمان یکی دیگر از عوامل رشد اقتصادی این کشور به حساب می آید. این کشور به علت حفظ سیاست های مالی محتاطانه به ویژه در کنترل بدهی ها و تورم توانست ثبات اقتصادی خود راحفظ کند و به اقتصاد برتر اروپا تبدیل شود. همچنین این کشور با ارائه لیست آوسبیلدونگ های آلمان جهت جذب کارآموزان برای آموزش های تخصصی به آنها بار دیگر قدرت اقتصادی خود را به سایر کشور ها نشان داد.

نوآوری و کارآفرنی در آلمان

از دیگر عواملی که موجب شکوفایی اقتصادی آلمان شد، تاکید این کشور بر نوآوری و کارآفرینی بود. این موارد به یکی از ارکان اصلی رشد اقتصادی آلمان تبدیل شده است. بسیاری از کشور های نوآور و استارت آپ ها در حوزه های فناوری و تکنولوژی و بیوتکنولوژی در کشور آلمان شروع به سرمایه گذاری در آلمان کردند.

پایداری و انرژی در کشور آلمان

آلمان یکی از پشگامان جهانی در حوزه انرژی های تجدید پذیر و پایداری محیط زیستی در جهان است. این کشور توانست با اجرای سیاست های انرژی زا و محیط زیستی پایدار وابستگی خود را از سایر کشور ها جدا ساخت. 

این سیاست ها موجب شده است که هزینه های انرژی در کشور آلمان به شدت کاهش یابد.

سخن پایانی

آلمان به عنوان یکی از کشور های برتر در زمینه اقتصاد در اروپا، حاصل مجموعه ای از عواملی بوده که در این‌مقاله به صورت خلاصه برای شما عزیزان بیان کردیم. این کشور با رویکرد های جدید و مدرن و یرمایه گذاری در استارت آپ ها توانسته ثبات اقتصادی را حفظ نماید. کشور آلمان با صنعتی شدن سریع، سرمایه گذاری در آموزش و پرورش، رویکرد های جدید سیاست های مالی، نقش فعالانه برای نوآوری توانست در سال های اخیر به رشد اقتصادی چشمگیری دست یابد. اگر شما هم قصد کار و تحصیل در کشور آلمان را دارید، می توانید با اخذ ویزا به این کشور مهاجرت نمایید.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز