خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران:

وزیر کار باید از جنس کار و کارگر باشد

وزیر کار باید از جنس کار و کارگر باشد
کد خبر : ۱۵۰۶۲۷۶

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران گفت: امیدواریم رئیس جمهور جدید، فردی دلسوز، آشنا به قوانین کار و مشکلات روز جامعه کارگری و بازنشستگی را به‌عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی کند.

به گزارش ایلنا، سید هادی ساداتی عصر چهارشنبه در مراسم روز تامین اجتماعی در قائمشهر، گفت: بیشترین مشکلات حوزه کارگری مربوط به تامین اجتماعی بر خلاف قانون بوده که در قالب بخش نامه‌های داخلی صادر و اجرا می‌شود که در نوع خود بی نظیر است.

سید هادی ساداتی، سوء مدیریت در سازمان را یکی از مشکلات اساسی و اصلی دانست و افزود: بارها متذکر شدیم که هیات امنا نباید توسط دولت انتخاب شود.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران با انتقاد از عملکرد سیاسی گفت: سازمان تامین اجتماعی  بیشتر از  ۵۰ درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهد و در واقع سازمانی بین النسلی است و باید تلاش کرد در دولت جدید رئیس سازمان از بدنه سازمان انتخاب شود و سیاسی انتخاب نشود.

نصرالله دریابیگی در این جلسه با اشاره به اهمیت قانون کار و تامین اجتماعی در ایران گفت: روز تامین اجتماعی روزی است که افراد تحت پوشش آن طعم عدالت اجتماعی را بچشند.

وی افزود: امروز متاسفانه کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی در بدترین شرایط ممکن معیشتی بسر می‌برند.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با انتقاد از عملکرد دولت مردان و نمایندگان مجلس در دولت سیزدهم، افزود: متاسفانه دولت مردان در زمان انتخابات قول و قرارهای خوبی در خصوص احقاق حقوق کارگران می‌دهند و بعد از پایان انتخابات همه چیز را فراموش می‌کنند.

وی ضمن تبریک به انتخاب دکتر پزشکیان  به‌عنوان نهمین رئیس جمهور در تاریخ بعد از انقلاب گفت: امیدواریم رئیس جمهور جدید در بحث معرفی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از فردی دلسوز، آشنا به قوانین کار و مشکلات روز جامعه کارگری و بازنشستگی استفاده شود.

باید به دنبال مطالبات صنفی جامعه کارگری باشیم

علی بابایی کارنامی در این مراسم با انتقاد از سیاست‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت سیزدهم، گفت: عملکرد ضعیف دولت‌های گذشته موجب مشکلات زیادی در صندوق‌های بازنشستگی از جمله تامین اجتماعی شده است.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس با اشاره به اهمیت اتحاد و انسجام بین مجلس و دولت جدید گفت: باید تلاش کرد تا به دور از اختلافات سیاسی به دنبال مطالبات صنفی و حیاتی مردم عزیز ایران باشیم.

کارگران بازنشسته به دنبال حداقل‌های زندگی هستند

علی کشوری نماینده مردم قائمشهر در مجلس نیز در این مراسم ضمن اشاره به مظلومیت جامعه کارگری و بازنشستگی، گفت: امروز این جامعه شریف دغدغه‌های فراوان صنفی دارند و به دنبال هیچ منفعت شخصی نیستند.

وی با اشاره به مشکلات خانواده‌های کارگری و بازنشستگی در کشور گفت: امروز کارگران بازنشسته به‌ دلیل مشکلات زیاد معیشتی مجبورند حتی بعد از پایان خدمت کاری مجدد مشغول به کار باشند تا شرمنده نیازهای حداقلی خانواده خود نباشند.

کشوری گفت: مجلس دوازدهم وظیفه دارد تا در حد توان مشکلات این قشر شریف و مظلوم را برطرف کرده و تلاش کند تا کارگران زندگی کنند نه اینکه زنده بمانند.

عمران عباسی دیگر نماینده مردم قائمشهر در مجلس نیز در این مراسم راه حل بسیاری از مشکلات جامعه کارگری و بازنشستگی را در مجلس و دولت عنوان کرد و گفت: باید تلاش کرد تا با کمک، همت و اتحاد دولت چهاردهم و مجلس دوازدهم  مرتفع و حل و فصل شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در پایان این مراسم جامعه کارگری و بازنشستگی با قرائت بیانیه‌ای انتظارات صنفی خود را از دولت چهاردهم عنوان کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز