خبرگزاری کار ایران

یک مسوول خبرداد؛

مصدومیت شدید محیط بان دنایی در درگیری مسلحانه با شکارچیان مُتخلف

مصدومیت شدید محیط بان دنایی در درگیری مسلحانه با شکارچیان مُتخلف
کد خبر : ۱۵۲۳۰۱۲

رئیس اداره روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد از مصدومیت یک از محیط بان دنایی که از ناحیه پا مورد اصابت گلوله شکارچیان قرار گرفته و برای انتقال او نیاز فوری به بالگرد است، خبرداد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، " هادی سینایی"  با تشریح چگونگی مصدومیت شدید " رمضان رستگار" از محیط بانان جوان و باسابقه اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: متاسفانه ساعتی پیش، رمضان رستگار محیط بان پارک ملی دنا در محدوده دره خشک واقع در منطقه حفاظت شده دنا مورد اصابت گلوله مستقیم شکارچیان قرار گرفت و از ناحیه ران بشدت زخمی شده است.

وی از دستگیری یکی از شکارچیان در حادثه مصدومیت این محیط بان هم خبرداد و خاطرنشان کرد: شکارچیان برای آزادی  شکارچی دستگیر شده با محیط بانان درگیر و با اسلحه کلاشینکف به پای آقای رستگار محیط بان دنا شلیک کرده تا بتوانند شکارچی دستگیر شده را آزاد کنند.

این مسوول اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بدنبال اصابت تیر به ران محیط بان و مصدومیت شدید او، شکارچیان، اسلحه سازمانی محیطبان را هم از او گرفته و هر سه نفر متواری شده اند.

سینایی با اظهار تاسف از اینکه پای محیط بان بشدت دچار خون ریزی شده و یکی از محیط بان دیگر اقدامات لازم را برای جلوگیری از خون ریزی انجام داده اما نیازمند تامین بالگرد برای اعزام مصدوم حادثه هستیم، گفت: به رغم پیگیری های لازم، متاسفانه هیچگونه بالگردی برای اعزام محیط بان هماهنگ نشد.

وی افزود: تیمی از محیط بانان باتجربه، بصورت زمینی به محل حارثه اعزام شدند اما باتوجه به تاریکی شب، سخت گذر بودن منطقه و مسافت طولانی، برای اعزام محیط بان مصدوم شده به پایین کوه با مشکلات زیادی روبرو هستیم.

رئیس اداره روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد از نبود بالگرد در این استان برای چنین شرایط حادی انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا، رمضان رستگار محیط بان مصدوم شده، متاهل دارای سه فرزند و اهل روستای آب سپاه از توابع شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد است و حدود ۲۲ سال در اداره کل حفاظت محیط زیست این استان مشغول به خدمت است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز