خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل:

اجرای 61 پروژه گردشگری طی دولت سیزدهم در اردبیل/18 بنای ثبتی داخل شهر اردبیل بازنگری شد

اجرای 61 پروژه گردشگری طی دولت سیزدهم در اردبیل/18 بنای ثبتی داخل شهر اردبیل بازنگری شد
کد خبر : ۱۵۲۳۴۳۶

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت:در طول دولت سیزدهم ۱۶ پروژه گردشگری در استان اردبیل با سرمایه‌گذاری 1515 میلیارد تومان اجرایی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن محمدی ادیب شامگاه چهارشنبه در سلسله نشست‌های خبری روایت تحول در اردبیل با اشاره به اقدامات خوب انجام شده در سطح اردبیل اظهار کرد: در طول دولت سیزدهم ۱۶ پروژه گردشگری در استان اردبیل با سرمایه‌گذاری 1515 میلیارد تومان اجرایی شده است.

وی با اشاره به افتتاح اولین هتل ۵ ستاره در دولت سیردهم و انتخاب سرمایه‌گذار برای ۲ منطقه نمونه گردشگری اردبیل، موافقت اصولی با ۱۷۳ طرح‌ گردشگری و صدور ۴۳ مجوز احداث اماکن گردشگری گفت: همچنین برای اولین بار موفق به چاپ  کتاب معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری گردشگری اردبیل در ٢ زبان شدیم که تمامی این اتفاقات منجر به حضور سیل گسترده ای از سرمایه گذاران در استان شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با بیان اینکه مرمت میراث فرهنگی مستمر است، خاطرنشان کرد: طی هفته دولت مرمت 12 طرح به صورت کامت انجام شد که بالای 16 میلیارد تومان هزینه شده بود همچنین برای طرح های حوزه گردشگری  ۱۴ پروژه با اعتبار هفت هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار گرفت.

محمدی ادیب با اشاره به اینکه اعتبار برخی از پروژه ها از محل آورده سرمایه گذاران بود، افزود: حرکت بزرگی در سرمایه گذاری اردبیل شروع شده است که با افتتاح طرح ها شاهد جهش بزرگ در حوزه گردشگری در استان اردبیل خواهیم بود.

وی اضافه کرد: ۶ بنای تاریخی در استان برای نگهداری و سرمایه گذاری بخش تخصصی به سرمایه گذاران متعهد واگذار شده است و  به بازنگری ۱۸ بنای ثبتی در شهر اردبیل اقدام شد و کاروانسرای صائین شهرستان نیر هم به ثبت جهانی رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با بیان اینکه مهمترین حوزه گردشگری رویداد اردبیل۲۰۲۳بود، تصریح کرد: برند منحصر به فردی با برگزاری این رویداد توانستیم برای استان به دست بیاوریم و  بالای ۲۰۰دقیقه محتواهای فاخر از استان اردبیل در شبکه های سراسری پخش شد و بازخورد بسیار مناسبی توانستیم بگیریم.

انتهای پیام/
نسرین آذرکیش
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز