خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خبر داد؛

قطع برق مشترکان پرمصرف خانگی و تجاری استان مرکزی پس از اخطار

قطع برق مشترکان پرمصرف خانگی و تجاری استان مرکزی پس از اخطار
کد خبر : ۱۵۲۳۶۵۰

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با بیان اینکه برق مشترکان پرمصرف خانگی و تجاری استان مرکزی پس از اخطار قطع می‌شود، گفت: برق مشترکین تجاری با مصرف بیش از 2000 کیلووات و مشترکین خانگی با مصرف 4 برابر الگوی مصرف پس از اخطار، قطع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود محمودی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های استان مرکزی، افزود: 7 درصد از مشترکین بدمصرف خانگی این استان 21 درصد مصرف برق این بخش را به خود اختصاص داده‌اند و در مرحله نخست در اولویت قطع قرار دارند.

وی ادامه داد: به مشترکان پرمصرف اخطار داده شده و در صورتی که این روند ادامه یابد، برق آن‌ها در اولویت قطع قرار خواهد گرفت. امید است که تمامی مشترکان پرمصرف، مدیریت جدی در مصرف برق داشته باشند تا همه از نعمت برق برخوردار باشند. اما در صورت عدم رعایت، به طور حتم با این مشترکان برخورد خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با اشاره به اینکه بیش از 813 هزار مشترک برق در این استان وجود دارد، اظهار داشت: 93 درصد مشترکین خانگی استان مرکزی الگوی مصرف برق را رعایت می‌کنند که این تعداد حدود 79 درصد مصرف برق دارند.

محمودی تصریح کرد: اعزام اکیپ‌های صنعت برق به ادارات، بانک‌ها و سایر مراکزی که مردم به عنوان پرمصرف معرفی می‌کنند، در دستور کار شرکت‌ توزیع نیروی برق استان مرکزی قرار دارد. در این راستا تاکنون برق تعدادی از ادارات این استان پس از اخطار قطع شده است.

وی بیان داشت: مطابق با مصوبه هیئت دولت، ادارات، بانک‌ها و نهادهای عمومی غیردولتی موظف هستند یک ساعت پیش از خاتمه ساعت کار، سامانه‌های سرمایشی را خاموش کرده و در صورت نیاز باید برق مصرفی این سامانه‌ها را از طریق مولدهای برق تأمین کنند. در غیر این صورت مشمول محدودیت مصرف و قطع برق می‌شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با توجه به گرمای تابستان سال جاری و لزوم مدیریت مصرف برق، تأکید کرد: به دلیل گرمای پیش رو، از هموطنان خواسته می‌شود در راستای استمرار صرفه‌جویی در مصرف برق مشارکت حداکثری داشته باشند.

محمودی ابراز داشت: لزوم توجه به راهکارهای مهمی مانند استفاده از دور کند کولرهای آبی، تنظیم کولرهای گازی بر روی 24 درجه، کاهش روشنایی غیرضروری و عدم استفاده از وسایل پرمصرف برقی در بازه زمانی 10 صبح تا 22 شب مورد تأکید قرار دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز