خبرگزاری کار ایران

بنیانگذار جراحی کودکان اصفهان درگذشت

بنیانگذار جراحی کودکان اصفهان درگذشت
کد خبر : ۱۵۰۵۷۴۸

دکتر محمود اشرفی، بنیانگذار جراحی کودکان و اولین پزشک فوق تخصص جراحی کودکان در اصفهان درگذشت.

به گزارش ایلنا، رئیس بیمارستان امام حسین (علیه السلام) اصفهان گفت: دکتر محمود اشرفی از بنیانگذاران جراحی کودک در اصفهان بود که در سال ۱۳۶۴ بخش جراحی کودکان را در بیمارستان امین و در سال ۱۳۷۲ بخش جراحی کودکان بیمارستان الزهرا را راه اندازی کرد.

دکتر مهرداد معمار زاده افزود: مرحوم دکتر محمود اشرفی در طرح توسعه بیمارستان امام حسین (علیه السلام) اصفهان نیز مشتاقانه همکاری کرده و در سال ۱۳۸۹ بخش کودکان بیمارستان امام حسین (علیه السلام) را نیز راه اندازی کرد و در اقدام‌های خیرخواهانه، مشارکت داشت.

وی ادامه داد: مرحوم اشرفی از اعضای هیات امنای خیریه استانی "محکم "و از حامیان سلامت کودکان بود و سراسر زندگی‌اش را وقف کودکان می‌کرد.

معمار زاده گفت: دکتر محمود اشرفی سه سال درگیر بیماری سرطان روده بود و بعد از تحمل بیماری، امروز صبح و در سن ۸۲ سالگی درگذشت.

دکتر محمود اشرفی در سال۱۳۲۱ در روستای مهاباد شهرستان اردستان متولد شد و در سال ۱۳۴۷ در رشته پزشکی عمومی مشغول به تحصیل و در سال ۱۳۶۳ مدرک تخصص و سپس فوق تخصص خود را در رشته جراحی نوزادان از دانشگاه تهران دریافت کرد.

وی عضو جامعه پیوند اعضای ایران، عضو جامعه جراحان پیوند اعضای اطفال آمریکا و جامعه جراحان اطفال ایران و آسیا بود و کتاب‌ها و مقاله‌های علمی زیادی با موضوع کودکان و اطفال تالیف کرده است.

مرحوم اشرفی همچنین جز اولین پزشکانی بود که در جنگ تحمیلی، خدمات زیادی برای درمان رزمندگان و مجروحان جنگ، انجام دادند و پزشکان متخصص و برجسته زیادی را نیز تربیت کردند.

مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر این شخصیت برجسته پزشکی ایران، روز چهارشنبه در بهشت زهرای تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز