خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب استان زنجان خبرداد:

کسب سه گواهی استانی برنامه ایمنی آب در شهرهای استان

کسب سه گواهی استانی برنامه ایمنی آب در شهرهای استان
کد خبر : ۱۵۲۱۶۸۶

مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب استان زنجان، گفت: شهرهای قیدار و زرین‌آباد و روستای دیزج‌آباد در شهرستان زنجان موفق به دریافت سه گواهینامه استانی برنامه ایمنی آب شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، علی‌محمد نادرخانی، امروز با اعلام این خبر، اظهار کرد: شرکت آب‌وفاضلاب استان زنجان در راستای اجرای بند هفتم سند راهبردی ملی بهبود کیفیت آب شرب، مصوب هیأت محترم وزیران، با توجه به ابلاغیه شرکت مهندسی آبفای کشور جهت اجرای برنامه ایمنی آب در دو شهر و یک روستا، اجرای برنامه ایمنی آب آغاز و با تشکیل تیم تخصصی منسجم متشکل از سازمان‌های مسئول و تاثیرگذار در کمیت و کیفیت آب موفق به اجرای ۱۰ گام کامل برنامه ایمنی آب بر اساس مدیریت ریسک شد.

مدیرعامل شرکت آبفا استان، ادامه داد: افزود: این طرح با هدف تضمین کیفیت آب از حوضه آبزیر تا نقطه مصرف به عنوان یک سیاست راهبردی انجام می‌شود.

وی، تصریح کرد: مؤثرترین روش جهت تضمین کیفیت یک سیستم تامین آب آشامیدنی، استفاده از راهکار ارزیابی جامع ریسک و مدیریت آن است به طوری که همه مراحل تأمین آب از حوضه آبریز تا مصرف کننده را شامل شود.

وی، دیگر هدف اجرای این برنامه را تغییر رویکرد کنترل کیفیت آب از پایش در نقطه مصرف به شناسایی و مدیریت ریسک‌ها، عنوان کرده و افزود: با اجرای این برنامه و با شناسایی، اولویت‌بندی و اجرای اقدامات کنترلی از حوضه آبریز تا نقطه مصرف، از آلودگی آب جلوگیری به عمل آمده و کیفیت آب تا حد امکان تضمین می‌شود.

در همین راستا به دنبال خوداظهاری کمیته فنی برنامه ایمنی آب استان و ممیزی و راستی آزمایی کمیته ممیزی شرکت مهندسی آبفای کشور، شرکت آبفای زنجان در اجرای برنامه «ایمنی آب در سه سامانه تامین آب آشامیدنی شهرهای قیدار و زرین آباد و روستای دیزج‌آباد» با کسب امتیاز لازم مورد پذیرش قرار گرفت و موفق به دریافت گواهی استانی برنامه ایمنی آب از سوی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مرکز بهداشت استان زنجان شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز