خبرگزاری کار ایران

کارشناس صنعت ریلی با اشاره به سوانح اتوبوس‌های پاکستانی:

ضرورت راه اندازی قطار زاهدان _ خرمشهر به صورت همه روزه، صد چندان شده است

ضرورت راه اندازی قطار زاهدان _ خرمشهر به صورت همه روزه، صد چندان شده است
کد خبر : ۱۵۲۱۱۳۱

کارشناس صنعت ریلی گفت: سوانح اتوبوس‌های زائران پاکستانی در محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان و در حادثه اخیری که در استان یزد به وقوع پیوست، ضرورت راه اندازی یک رام قطار مسافری از زاهدان _ خرمشهر به صورت همه روزه را صد چندان کرده است.

فرهاد عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: حادثه اخیر اتوبوس زائران پاکستانی در استان یزد منجر به کشته شدن ۲۸ نفر و زخمی شدن ۲۱ شده است.

وی افزود: متاسفانه کمبود اتوبوس‌های مورد نیاز برای جابه جایی زائران ابا عبدالله الحسین(ع) باعث شده که برای تردد اتوبوس‌های پاکستانی که به لحاظ ساختار ضریب ایمنی بسیار پایینی در جاده های کشور دارند، تسهیل شود.

این‌کارشناس صنعت ریلی ادامه داد: اعزام هر یک رام قطار مسافری از زاهدان به خرمشهر؛ بیش از ۱۰ اتوبوس را از محورهای مواصلاتی حذف می کند که باعث کاهش ترافیک جاده ها می شود. 

وی اذعان داشت: استانداری سیستان و بلوچستان و مجمع نمایندگان استان باید در عالی ترین سطح دولت برای راه اندازی قطارهای مسافری به سمت غرب کشور رایزنی کنند.

عابدی گفت: سیستان و بلوچستان دروازه ورود زائران پاکستانی و بخشی از زائران افغانستان است و از طرفی مردم استان محبان امام حسین(ع) هستند، به همین دلیل در بین اهالی استان متقاضیان زیادی برای سفر اربعین وجود دارد، برای کاهش مشکلات حمل و نقل زائران شبه قاره هند، شرق آسیا و استان سیستان و بلوچستان، چاره ای به جز بهره گیری از ظرفیت راه آهن نداریم.

وی تصریح کرد: همانطور که سال گذشته، سالن های قطار مسافری زاهدان به تهران به صورت یک روز در میان برای مدتی حذف و به زائران اربعین از مبدا ایستگاه تهران اختصاص داده شد، لذا این امکان وجود دارد که از ظرفیت قطارهای سایر استان ها برای ساماندهی و جابه جایی زائران امام حسین (ع) در استان استفاده شود.

فرهاد عابدی گفت: با توجه به مصائب زائران پاکستانی برای رسیدن به مرزهای غربی کشور، وجود بیماری های مسری و ضرورت معاینات زائران، وزارت راه و شهرسازی دولت چهاردهم باید احداث راه آهن نرمال زاهدان_ میرجاوه_مرز پاکستان _تفتان را در اولویت خود قرار دهد تا ضمن تسهیل جابجایی زائران پاکستانی، معاینات بهداشتی در ایستگاه راه تفتان و پیش از ورود به مرزهای کشور انجام شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز