خبرگزاری کار ایران

مدیر کل ورزش و جوانان استان:

برکناری رئیس هیات کشتی استان کرمانشاه به دلیل مسائل غیر فنی بود

برکناری رئیس هیات کشتی استان کرمانشاه به دلیل مسائل غیر فنی بود
کد خبر : ۱۵۲۱۱۶۷

هفت ماه در مقابل نا عدالتی فدراسیون کشتی مقاومت کردم

مدیر کل ورزش و جوانان استان با اشاره به حواشی پیش آمده پیرامون هیات کشتی استان از سوی رئیس فدراسیون، برخی مسائل غیر فنی و فشارهای پشت پرده را علت اصلی برکناری ریاست هیات کشتی استان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، منوچهر حاتمی مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه در نشست خبری که ظهر امروز   در سالن شهید هادیان اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگار  ایلنا  در خصوص علت برکناری رئیس هیات کشتی استان کرمانشاه از سوی فدراسیون کشتی گفت: « از ۷ ماه پیش بنا به برخی مسائل غیر فنی، رئیس فدراسیون کشتی در پی عزل ریاست هیات کشتی استان کرمانشاه بود».

وی افزود: با وجود تمام فشارها، برای عزل رئیس هیات کشتی استان  مجموعه مدیریت ورزش استان با این امر مخالف بود، زیرا علاوه برا اینکه برداران محبی اسطوره های این استان هستند و مورد احترام بسیاری از مردم قرار دارند، عملکرد این هیات نیز در مسائل فنی به گواه خود فدراسیون موفقیت آمیز و مانند سنوات گذشته بود. 

حاتمی با اشاره به اجرای تمام بخشنامه ها و برنامه های فدراسیون از سوی هیات کشتی استان گفت: مجموعه هیات کشتی استان تمام بخشنامه ها و دستورات فدراسیون کشتی مانند، اعزام به مسابقات، برگزاری کلاس ها و ... انجام گرفته بود و حتی در المپیاد ورزشی کشور که مهمترین میدان رقابت در زمینه استعدادیابی ورزشی است استان کرمانشاه بسیار موفق بود و  ۴ مدال نیز کسب نموده بود بنابراین  نمی توان گفت که مسائل فنی باعث برکناری رییس هیات کشتی استان بود.

مدیر کل ورزش و جوانان استان تصریح کرد: بنابراین در پی مخالفت ما با این فشارها  فدراسیون کشتی مسئله را به شورای حکمیت ورزش برده شد  و در آنجا نیز من با تمام توان از عملکرد هیات کشتی دفاع کردم، اما در نهایت تک رای من در مقابل  ۶ رای مخالف شورای حکمیت کار بجایی نبرد و برکناری ریس هیات کشتی استان تایید شد تا اینگونه اسطوره های اخلاق و پهلوانی استان از جانب فدراسیون کشتی مورد بی احترامی قرار بگیرند.

حاتمی در ادامه تاکید کرد: قبل از ابلاغ نتیجه شورای حکمیت به هیات کشتی، محمد حسین محبی از سمت خود کناره گیری کرد و در حال حاضر نیز با وجود اینکه ما اسامی افراد واجد شرایط برای سرپرستی هیات کشتی را به فدراسیون ارسال کرده ایم اما با گذشت ۲۰ روز هنوز  از سوی فدراسیون سرپرست هیات استان تعیین نشده است که این امر می تواند به ضرر کشتی کرمانشاه باشد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان  در پایان ضمن گلایه از عملکرد فدراسیون کشتی در این زمینه گفت: متاسفانه این کار قابل قبول نبود هرچند این امر هیچ چیزی از ارزش های پهلوانان محبی که سالها برای این استان و کشورمان افتخار آفرینی کرده اند و به نوعی اسطوره مردم کرمانشاه هستند کم نمی کند و امیدواریم همچنان از تجربیات ارزنده این عزیزان در کشتی استان استفاده کنیم.

در ادامه این نشست محمد حسین زاده معاون ورزش و جوانان کرمانشاه ، به رویداد های بین المللی که در سال ۱۴۰۳ پیش روی داریم اشاره نمود وگفت: بسکتبال، کونگ فو، ووشو و شطرنج چهار رشته‌ای هستند که میزبانی مسابقات بین المللی آنها را برعهده خواهیم داشت. 

وی  درباره ناتمام ماندن برخی پروژه‌های ورزشی در سطح استان نیز اشاره کرد و گفت: در مجموع در سطح کشور حدود ۱۲۴۴ پروژه ناتمام ورزشی وجود دارد که تعدادی از آنها از جمله استخر قهرمانی و سالن شش هزاری نفری در دهکده المپیک کرمانشاه هستند که البته اعتبارات کنونی ملی و استانی قدرت تکمیل آنها را ندارند. 

این مقام مسئول سرانه فضای ورزشی در سطح استان را حدود یک متر و ۴۶ سانتی متر اعلام کرد وافزود : از این میزان ۹۴ سانتی متر مربوط به اماکن تحت پوشش اداره کل ورزش و جوانان، ۱۹ سانتی متر سایر دستگاه‌های دولتی و ۳۳ سانتی متر هم مربوط به بخش خصوصی است. 

وی بیشترین سرانه فضاهای ورزشی در بین شهرستان‌های استان با ۴.۵ متر مربوط به شهرستان قصرشیرین و کمترین میزان آن با یک متر مربع مربوط به شهرستان کرمانشاه است. 

در ادامه میلاد حبیبی کارشناس دفتر فنی اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه نیز با اشاره به آخرین روند اجرای پروژه‌های ورزشی در استان، گفت: سال گذشته مجموعا ۸۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار استانی برای پروژه‌های عمرانی حوزه ورزش استان اختصاص یافت که نزدیک به ۶۰ میلیارد تومان آن تخصیص پیدا کرد. 

وی تصریح کرد: این اعتبارات صرف ۵۳ پروژه ورزشی می‌شود که حدود ۳۳ پروژه آن نیمه کاره و ۲۰ پروژه هم تعمیراتی است. 

کارشناس دفتر فنی اداره کل ورزش و جوانان استان اضافه کرد: در بحث پروژه‌های ملی حدود  ۳۷ پروژه در این حوزه در استان وجود دارد که برای امسال نزدیک به ۷۰ میلیارد تومان اعتبار داشتند که با پیگیری‌های انجام شده حدود ۶۲ میلیارد تومان آن تخصیص پیدا کرد. 

وی پیست سوارکاری دهکده المپیک، دیواره صخره نوردی مجموعه ورزشی آزادی و تکمیل سالن ورزشی روستای فارسی‌نویسی سنقر را از جمله این پروژه‌ها عنوان کرد. 

حبیبی گفت: علاوه براین اعتبارات، حدود پنج میلیارد تومان نیز از محل مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت به استان اختصاص داده شد که آن را صرف احداث پنج زمین چمن کردیم. 

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته جمعا ۲۰ زمین چمن مصنوعی در مناطق محروم و کم برخودار کرمانشاه احداث و افتتاح شد. 

وی گفت ، در حال حاضر اکثر اماکن ورزشی کرمانشاه فرسوده هستند که تعمیر و تجهیز آنها حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد. 

وی با بیان اینکه اعتبارات دولتی کفاف اتمام پروژه‌های نیمه کاره و بازسازی اماکن ورزشی فرسوده کرمانشاه را نمی‌دهد، گفت: در این راستا براساس ماده ۲۷ از ظرفیت بخش خصوصی برای این پروژه ها استفاده کرده‌ایم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز