خبرگزاری کار ایران

توضیح اداره کل راه آهن جنوب شرق به مطلب "یک قطار فوق العاده زاهدان به خرمشهر رافع مسئولیت اجتماعی راه آهن نشود"

توضیح اداره کل راه آهن جنوب شرق به مطلب "یک قطار فوق العاده زاهدان به خرمشهر رافع مسئولیت اجتماعی راه آهن نشود"
کد خبر : ۱۵۲۱۷۷۳

اداره کل راه آهن جنوب شرق درباره مطلب منتشر شده در خبرگزاری ایلنا با عنوان "یک قطار فوق العاده زاهدان به خرمشهر رافع مسئولیت اجتماعی راه آهن نشود" توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا متن این جوابیه به شرح زیر است:

مدیر محترم خبرگزاری ایلنا سیستان و بلوچستان 

با سلام و احترام 

پیرو انتشار مطلب "یک قطار فوق العاده زاهدان به خرمشهر رافع مسئولیت اجتماعی راه آهن نشود" در مصاحبه با یک کارشناس، ضمن ارج گذاری به مبحث مهم نقد و اهمیت این مهم در زمینه رشد جامعه و توسعهٔ همه جانبه و تقدیر از جنابعالی بابت ایجاد فضایی مناسب برای انتشار انتقادات، نظرات و پیشنهادات صاحب نظران و کارشناسان که به عنوان رکن چهارم دموکراسی و یکی از ارکان مهم نظام جمهوری اسلامی محسوب می‌شود، باستحضار می رساند:

۱_ قطار مسافری فوق العاده زاهدان به خرمشهر یکی از پنج قطار فوق العاده ای به شمار می رفت که برای جابه جایی زائران محترم اربعین در میان ۲۱ منطقه راه آهن با نگاه ویژه معاون محترم وزیر راه و مدیرعامل راه آهن کشور برای خدمات دهی به استان سیستان و بلوچستان اختصاص داده شد. متاسفانه در حین سیر، مدت زمان کوتاهی سیستم تهویه دو سالن مسافری قطار مذکور به دلیل نقص فنی قطع شد که در کوتاه ترین زمان ممکن توسط مامور فنی قطار تعمیر و به مدار بازگشت. 

۲_ برای صنعت حمل و نقل ریلی تا پایان برنامه ششم توسعه سهم ۲۰ درصدی جابه جایی مسافر و سهم ۳۰ درصدی بار کل کشور پیش بینی شده بود و در برنامه هفتم توسعه نیز افزایش سهم بار و مسافر برای راه آهن پیش بینی شده است، به همین دلیل همیشه بر مزایای حمل و نقل ریلی نسبت به حمل و نقل جاده ای از لحاظ ایمنی، صرفه اقتصادی، صرفه جویی مصرف سوخت و ... تاکید کرده ایم و ضمن اخذ تخفیف برای تجار از هیات مدیره محترم راه آهن، در اداره کل راه آهن جنوبشرق اهتمام ویژه ای نسبت به حمل کالاهای اساسی و دولتی و سوق دادن بار از جاده به سمت ریل داشته ایم تا بدین ترتیب شاهد کاهش ترافیک و سوانح جاده ای باشیم؛ مطرح شدن مزایای راه آهن و حمل و نقل ریلی در فضای رسانه‌ای توسط مصاحبه کننده محترم را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم با طرح آن در فضای عمومی شاهد ورود تجار و سرمایه‌گذاران به صنعت ریلی در استان و شکوفایی این صنعت مهم باشیم.

۳_ همان طور که مستحضرید طی چند دهه اخیر به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی شاهد توسعه راه آهن و اتصال مناطق و استان های مختلف به راه آهن سراسری بودیم؛ برای بهره برداری از خطوط تازه تاسیس و ارائه خدمات ریلی به مردم شریف آن مناطق، ظرفیت موجود ناوگان باری و مسافری نسبت به عرضه و تقاضا و مقدورات میان مناطق ۲۱ گانه راه آهن تقسیم شده است.

۴_ طبق اصل ۴۴ قانون اساسی، سالن های مسافری و تصدی گری امور مسافری به بخش خصوصی واگذار شده و راه آهن جمهوری اسلامی ایران به عنوان دستگاه حاکمیتی به جز نظارت و برنامه‌ریزی هیچ دخل و تصرفی در این زمینه ندارد. مجلس شورای اسلامی قوانین و مشوق های خوبی برای سرمایه‌گذاری در زمینه توسعه ناوگان باری و مسافری راه آهن مصوب کرده، به گونه ای که سرمایه‌گذاری در راه آهن به مثابه سرمایه‌گذاری در مناطق محروم پیش بینی شده و سرمایه‌گذار از حمایت های خوبی برخوردار می شود. این آمادگی در راه آهن جنوبشرق وجود دارد تا سرمایه‌گذاران محترم نسبت به تاسیس شرکت های حمل و نقل ریلی و خرید سالن های مسافری اقدام کنند تا شاهد افزایش تعداد قطارهای مسافری از مبدا زاهدان به سایر مقاصد کشور باشیم. 

۵_ هم اکنون قطار خرمشهر به زاهدان برای زائران محترم امام حسین علیه السلام پیش بینی شده، اما به دلیل کمبود متقاضی، ظرفیت قطار تکمیل نشده و تعداد زیادی از بلیت های قطار توسط زائران خریداری نشده است.

۶_ مردم شریف استان تردید نداشته باشند که خدمتگزاران آن ها در اداره کل راه آهن جنوبشرق برای ارائه خدمات شایسته به مردم در حد مقدورات از هیچ تلاشی مضایقه نخواهند کرد.

روابط عمومی اداره کل راه آهن جنوب شرق

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز