خبرگزاری کار ایران

۵۵ پروژه کشاورزی در چهارمحال وبختیاری افتتاح می‌شود

 ۵۵ پروژه کشاورزی در چهارمحال وبختیاری افتتاح می‌شود
کد خبر : ۱۵۲۱۷۴۷

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: ۵۵ پروژه وطرح کشاورزی در استان افتتاح می شود.

به گزارش ایلنا، حسین برزگر اظهار داشت: ۵۵ پروژه و طرح کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۹۷۳۰ میلیون ریال به مناسبت هفته دولت  به بهره برداری می رسد.

وی افزود: ۱۹ طرح در بخش آب وخاک وامور فنی مهندسی ،۱۳ طرح در بخش بهبود تولیدات گیاهی ،۱۰ طرح در بخش بهبود تولیدات دامی ،۴ طرح شیلاتی ، ۵ طرح شرکت شهرک های کشاورزی، ۳ طرح منابع طبیعی و آبخیزداری و اطرح صنایع کشاورزی طرح ها وپروژه های بخش کشاورزی است که به مناسبت هفته دولت به بهره برداری وکلنگ زنی می شود.

برزگر با بیان اینکه با اجرای این پروژه ها ۹۱۷ خانوار و تعداد ۵۲روستا بهرمند می شوند گفت: بهره برداری از این طرح ها زمینه اشتغال ۱۰۵۱ نفر را بصورت مستقیم وغیر مستقیم فراهم می کند.

وی ادامه داد: در دو سال اخیر بیش از ۷۰ هکتار به سطح گلخانه های استان اضافه شد که با افتتاح گلخانه های مورد بهره‌برداری در هفته دولت سطح گلخانه های استان به ۱۱۰ هکتار می رسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال ۱۴۰۲ صادرات محصولات کشاورزی استان به ۳۵ میلیون دلار رسید که عمدتا به روسیه، کشورهای عراق، افغانستان، ترکیه و هند و ارمنستان بوده است.

برزگر خاطر نشان کرد: در سه سال اخیر ۱۷۷ هزار و ۴۵۳ بیمه نامه محصولات کشاورزی در زیر بخشهای مختلف کشاورزی صادر شده که از محل این تعداد بیمه های صادر شده ۴۰۰ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان پرداخت شده است.

وی با اشاره به طرحهای افتتاح شده در سه سال اخیر افزود: ۶۹۵ طرح کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۲۷۰۰ میلیارد تومان بمناسبت های هفته جهاد کشاورزی، دولت و دهه فجر به بهره برداری رسیده است که از محل اعتبارات دولتی ، تسهیلات بانکی و سرمایه گذاری بخش خصوصی بوده است.

 برزگر به اهمیت صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان در  راستای شکوفایی و رونق تولید در بخش کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: در این صندوق بیش از ۹۳ تشکل فراگیر عضو هستند که نقش مهمی در تامین نهاده ها، و سرمایه در گردش تشکلها دارد و در طول یکسال گذشته سرمایه صندوق مذکور از ۳۰ میلیارد تومان به بیش از ۱۰۰ میلیارد رسیده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز