خبرگزاری کار ایران

تجمع جمعی از کارگران شرکت ملی سرب و روی مقابل استانداری/ گفتگوی کارگران با مسئولان استانی

تجمع جمعی از کارگران شرکت ملی سرب و روی مقابل استانداری/ گفتگوی کارگران با مسئولان استانی
کد خبر : ۱۵۲۱۶۷۹

جمعی از کارگران اخراجی شرکت ملی سرب و روی ایران امروز مقابل ساختمان استانداری زنجان تجمع کردند که در ادامه موفق به گفتگو با برخی مسئولان استانی شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، امروز شنبه (۳شهریور۱۴۰۳) جمعی از کارگران تعدیل شده شرکت ملی سرب و روی ایران مقابل استانداری زنجان تجمع کردند که در نهایت با وورد استانداری به موضوع، مشکلات خود را با مدیرکل سیاسی استانداری زنجان درمیان گذاشتند.

در این دیدار؛ کارگران خواستار بهبود شرایط کاری خود و بازگشتِ کارگران تعدیلی در یکی از شرکت‌ها بودند.

آن‌ها همچنین خواستار اجرای ماده ۵۲ قانون کار و بازنگری طرح طبقه‌بندی مشاغل شدند.

یکی از کارگران گفت: پس از اعتراض کارگران به‌ عدم اجرای ماده ۵۲ قانون کار، مجموعه‌های دخیل کارفرما را ملزم به اجرای آن کرد، اما درنهایت کارفرما شمار کارگران را از ۴۰۰ نفر به ۲۰۰ نفر رساند.

به گفته وی؛ لازم به ذکر است که قرارداد کارگران در این شرکت یک ماهه بوده است.

این کارگر، به جزئیات ماده ۵۲ قانون کار در خصوص کارهای سخت و زیان‌آور و زیرزمینی نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس این قانون مقرر شده که «ساعات کار نباید از شش ساعت در روز و ۳۶ ساعت در هفته تجاوز کند؛ بنابراین قانون کار ایران ۸ساعت کار در روز و ۴۴ ساعت کار در هفته را مقرر کرده که این مقدار برای مشاغل سخت و زیان‌آور با کاهش دوساعتی کار در روز همراه است.

وی تاکید کرد: البته قانون طرح طبقه‌بندی مشاغل که از چند سال گذشته در این واحد تولیدی اجرا شده، باعث ایجاد شکاف درآمدی میان برخی کارگران شده است به گونه‌ای که همه کارگران قادر نیستند به صورت مساوی از مزایای این طرح برخودار شوند.

اصغر نجاری نیز با اشاره به بی‌اعتنایی کارفرما به مسایل کارگران به ایلنا گفت: نه تنها درآمد و حقوق کارگران کفاف زندگی آن‌ها را نمی‌دهد بلکه خیلی از کارگران در حال اخراج از واحدهای تولیدی و صنعتی استان هستند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان تصریح کرد: از مسئولان انتظار رسیدگی به مطالبات صنفی و پرداخت حق و حقوق کارگران و داشتن گوش شنوا برای شنیدن مشکلات این بخش از جامعه را داریم.

وی تاکید کرد: مسئولان استان متوجه زحمات جامعه کارگری نیستند که هر روز حکم تعدیل تعدادی از آن‌ها صادر می‌شود. ضروری است مسئولین استان در این خصوص تمهیداتی داشته باشند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز