خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بازرسی استان البرز:

قرار بود صدور مجوز آسان شود اما واقعیت غیر از این است/فساد اداری در دیدار چهره به چهره شکل می‌گیرد

قرار بود صدور مجوز آسان شود اما واقعیت غیر از این است/فساد اداری در دیدار چهره به چهره شکل می‌گیرد
کد خبر : ۱۵۰۴۵۹۰

مدیرکل بازرسی استان البرز با عنوان اینکه مجوز کسب و کار با هدف سهولت امور افراد راه اندازی شد، گفت: یکی از راه‌های فساد اداری ارتباط مستقیم با ارباب رجوع است. با وجود زیرساخت لازم چرا برای سرمایه گذاری که بارها اعلام کرده‌ایم «فرش قرمز برایت پهن کرده ایم» سال‌ها با بلاتکلیفی در رفت و آمد است؟

به گزارش خبرنگار ایلنا از البرز، علی حاجی مشهدی با حضور در شورای اداری شهرستان طالقان با اشاره به شرح وظایف سازمان بازرسی، اظهار کرد: قانونگذار در حوزه محوز کسب و کار، اطلاع رسانی انجام داده است و سازمان بازرسی نیز در این حوزه شرح وظایفی دارد، متاسفانه برخی ادارات و کارمندان نسبت به اموری که موجب تسهیل کارهای مردم می‌شود کم‌کاری دارند. مجوز کسب و کار با هدف سهولت امور افراد راه اندازی شده اما اخباری می‌رسد که این امر محقق نشده است.

مدیرکل بازرسی استان البرز با اشاره به ظرفیت گردشگری شهرستان طالقان، افزود: قرار بود صدور مجوز تسهیل شود اما واقعیت غیر از این است.

وی با تاکید بر اینکه فساد اداری در دیدار چهره به چهره شکل می‌گیرد، ادامه داد: با وجود بستر لازم چرا نباید سرمایه گذار که بارها اعلام کرده‌ایم «فرش قرمز برایت پهن کرده ایم» برای انجام یک مجوز، سال‌ها با بلاتکلیفی در رفت و آمد باشد؟ موردی به من مراجعه داشت که برای انجام سرمایه گذاری ۱۲ سال رفت و آمد داشت.

حاجی مشهدی با تاکید بر اینکه ایجاد زیرساخت‌ها برای تسهیل امور همچون دولت الکترونیک باید به صورت قاطع و جدی دنبال شود، اضافه کرد: یکی از عوامل اصلی فساد مالی و اقتصادی رو به رو شدن با مسؤولان است، باید این مهم حذف شود، چرا نباید دولت الکترونیک مسیر درست خود را پیش ببرد؟ 

وی با بیان این سوال که چرا باید ترک فعل به این راحتی در ادارات دیده شود؟ افزود: بهره وری اداری امروز ضعیف شده است، حضور در جلسات بدون خروجی هم یکی از دلایلی است که بهره وری را کاهش داده است، این واقعیتی است که وجود دارد و امیدواریم روزی شاهد بهبود این اوضاع باشیم.

مدیرکل بازرسی استان البرز در بخش دیگری ضمن تشکر از مدیران شهرستان طالقان، تصریح کرد: همه مباحث مطرح شده در شورای اداری طالقان را اعلام و ارائه خواهیم کرد و تاکید داریم مدیران دستگاه‌های اجرایی طالقان مطالبات خود را با ما در میان بگذارند تا بتوانیم به عنوان دستگاه نظارتی چالش‌های پیش رو برطرف کنیم.

حاجی مشهدی در پایان با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی این اداره کل ظرف یک‌سال گذشته که با هدف تسهیل امور اجرایی شده، یادآور شد: آسیب شناسی امورات از جمله اقداماتی است که توسط کارشناسان سازمان بازرسی انجام می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز