خبرگزاری کار ایران

واکنش‌ها به مرگ یک کارگر پتروشیمی در خوزستان؛

از سکوت سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تا واکنش نماینده شادگان و مدیرکل کار خوزستان به مرگ "علیرضا عبدالله‌زاده"

از سکوت سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تا واکنش نماینده شادگان و مدیرکل کار خوزستان به مرگ "علیرضا عبدالله‌زاده"
کد خبر : ۱۵۲۰۷۸۲

پس از انتشار خبر جان باختن یکی از کارگران پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر امام خمینی بر اثر شدت گرما، تعدادی از مسئولین به این اتفاق واکنش نشان دادند.

به گزارش ایلنا از خوزستان،  "علیرضا عبدالله‌زاده" از کارکنان شاغل در یکی از پتروشیمی‌های واقع در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر امام خمینی در حین انجام کار در گرما و رطوبت حدود ۹۳ درصدی ماهشهر، جان خود را از دست می‌دهد.

این خبر بلافاصله توسط همکاران وی به ایلنا اطلاع داده شد و روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به عنوان مرجع حاکمیتی و نظارتی در پاسخ به خبرنگار ایلنا، ابتدا اظهار بی اطلاعی و ۱۰ دقیقه بعد، خبر را تایید کرد.

پس از انتشار خبر ، مسئولان ارشد سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی خواهان حذف تاییدیه خود شدند که این درخواست غیر مسئولانه توسط خبرنگار ایلنا، رد شد.

سپس روابط عمومی این سازمان در اطلاعیه ای اعلام کرد که «صرفا اخبار منتشر شده در کانال این سازمان مورد تایید بوده و هرگونه نقل‌قولی خارج از این کانال، تکذیب می‌گردد.»

با این وجود این روابط عمومی تا لحظه‌ی تنظیم این خبر هیچ واکنش، تایید یا تکذیب و حتی پیام تسلیت در کانال خود منتشر نکرده است.

صبح امروز، پس از اینکه قربان درویشی دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان در پیام تسلیت خود، سازمان منطقه ویژه پتروشیمی را مسئول بررسی علت این حادثه دانست، نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی و همچنین مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان نیز در گفت‌وگو با رسانه‌ها، به این حادثه واکنش نشان دادند.

هاشم خنفری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت بررسی علت فوت کارگر یکی از واحدهای تولیدی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی از سوی دستگاه‌های مربوطه، به ایرنا، گفته است: پدیده گرما و افزایش رطوبت طی چند روز گذشته در استان خوزستان فراگیر شده که شرایط آب و هوایی موجود می‌تواند یکی از عوامل تاثیرگذار در فوت این کارگر باشد.

وی ضمن اعلام این موضوع که واحد بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان،  بررسی‌های مربوطه از نظر مسائل ایمنی و حفاظت فنی محل کار این کارگر را آغاز کرده است، خواهان اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری از وقوع چنین حوادثی شد.

در همین خصوص، مجتبی ظفری پور مدیرکل، تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان نیز، گفت: گزارش پزشکی قانونی علت فوت این مرحوم را نامعلوم اعلام کرده است و جهت بررسی بیشتر به اهواز اعزام و پس از آزمایش‌های پزشکی قانونی مشخص خواهد شد که فوت به علت بیماری بوده است یا به دلیل گرمای شدید.

وی در شرح این حادثه گفته است: این مرحوم در ساعت ۱۰ صبح روز سه‌شنبه به عنوان کارگر متصدی تولید مشغول به کار بوده است که پس از بررسی تجهیزات در حال رفتن برای استراحت دچار بی حالی می‌شود و علیرغم تلاش همکاران آموزش دیده برای عمل احیا و سپس انتقال به درمانگاه مستقر در منطقه ویژه اقتصادی و تلاش کادر درمانی جان خود را از دست داد.

خبرنگار ایلنا همچنان در تلاش جهت روشن شدن زوایای پنهان این حادثه بوده و نتیجه متقابلاً اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز