خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورای گفت‌وگوی استان مرکزی عنوان شد:

مسئله قاچاق سوخت غیرقابل انکار است / کشور بیش از هر زمان دیگری به وفاق و همدلی نیاز دارد

مسئله قاچاق سوخت غیرقابل انکار است / کشور بیش از هر زمان دیگری به وفاق و همدلی نیاز دارد
کد خبر : ۱۵۲۱۰۴۵

دولت باید برای ترمیم اقتصاد کشور با جهان رابطه اقتصادی داشته باشد

استاندار مرکزی با بیان اینکه مسئله قاچاق سوخت غیرقابل انکار است و در این راستا باید تدابیر لازم اندیشیده شود، گفت: باید پذیرفت که بسیاری از تولیدکنندگان امروز به ناچار سوخت خود را از بازار آزاد و برخی از طریق شبکه قاچاق تهیه می‌کنند که این روند خیلی نامطلوب و نامناسب است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرزاد مخلص‌الائمه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی، افزود: دولت چهاردهم حمایت از تولیدکنندگان را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد. باید تلاش شود تا روز به روز فشار از روی تولیدکنندگان بیشتر برداشته شود و این فشار کاهش یابد.

وی ادامه داد: در حوزه مهاجرین دغدغه‌های زیادی وجود دارد. در این راستا سازمان ملی مهاجرت تأسیس و راه‌اندازی شده که به زودی موضوع اتباع و مهاجرین خارجی را ساماندهی می‌کند. با این شرایط اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد و به طور قطع مهاجرین غیرقانونی باید اخراج شوند.

استاندار مرکزی به موضوع خرید گندم در این استان و افزایش بی‌سابقه حجم خرید این محصول اشاره کرده و اظهار داشت: خرید گندم در استان مرکزی رکورد تاریخی زده و به بالاترین میزان خود یعنی افزایش 75 درصدی نسبت به سال گذشته و 17 درصدی نسبت به کشور رسیده است.

مخلص‌الائمه تصریح کرد: استان مرکزی در پایش فضای کسب‌وکار برای چندمین فصل متوالی، رتبه نخست کشور را اخذ کرده است. این استان از سالم‌ترین فضای کسب‌وکار برخوردار است. در این راستا باید تلاش شود تا این رتبه حفظ شود و نمره کسب شده نیز ارتقا یابد.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی نیز در این جلسه با تأکید بر اینکه کشور بیش از هر زمان دیگری به وفاق و همدلی نیاز دارد، گفت: در این راستا وفاق، انسجام، اتحاد و همگرایی بین مجلس و دولت شکل گرفته و امید است این موضوع روز به روز افزایش بیشتری یابد.

ولی‌اله بیاتی افزود: رئیس‌جمهور پیگیر این موضوع بود که از گروه‌های مختلف سیاسی کشور در کابینه حضور داشته باشند و در کنار یکدیگر فعالیت‌ها و اقدامات کشور را پیش ببرند. در این راستا تمامی وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم توانستند رأی اعتماد بگیرند و کابینه وفاق ملی از جناح‌ها ‌و گروه‌های مختلف تشکیل شد.

وی ادامه داد: در این راستا مجلس نیز کمک کرد تا با دادن رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی، خواسته رئیس‌جمهور محقق شود. با تحقق این شرایط دولت و مجلس راه وفاق و همراهی در پیش گرفته‌اند و برای حل مشکلات جامعه تلاش مضاعفی به کار بسته‌اند.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی اظهار داشت: رئیس جمهور در انتصابات استانداران، فرمانداران و مدیران کل نیز تصمیم بر انتخاب افراد توانمند با روحیه جهادی از تمامی گروه‌ها و جناح‌های سیاسی دارد و در این راستا شاخص‌هایی نیز در نظر گرفته شده است.

بیاتی با اشاره به اینکه وظایف محوله در خصوص بخش خصوصی با جدیت پیگیری می‌شود، تصریح کرد: از رئیس جمهور دعوت شده تا نخستین سفر استانی خود را به استان مرکزی داشته باشد و از رئیس مجلس نیز برای سفر به این استان دعوت شده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک نیز در این جلسه گفت: دولت باید برای ترمیم اقتصاد کشور، با جهان بیش از پیش رابطه اقتصادی داشته باشد. انتظار می‌رود این دولت به تولیدات صادرات‌محور توجه بیشتری داشته و در اندیشه توسعه آن باشد.

ناصر بیکی با تأکید بر اینکه امید است دولت جدید سیاست درب‌های باز اقتصادی را با جدیت اجرا کند، افزود: همدلی و وفاق میان مسئولین و مردم وجود دارد اما این موضوع باید روز به روز بیشتر شود. در این راستا دولت باید حامی مردم باشد، نه اینکه رقیب آنها باشد. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز