خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس راه آهن:

قطار فوق العاده زاهدان _خرمشهر رافع مسئولیت اجتماعی راه آهن نشود

قطار فوق العاده زاهدان _خرمشهر رافع مسئولیت اجتماعی راه آهن نشود
کد خبر : ۱۵۲۰۲۲۵

یک کارشناس راه آهن گفت: راه اندازی یک رام قطار مسافری فوق العاده با ظرفیت ۵۶۰ نفر از زاهدان به خرمشهر نسبت به تعداد زائران سیستان و بلوچستان و پاکستانی، محلی از اعراب ندارد و رافع مسئولیت اجتماعی اداره کل راه آهن جنوب شرق نیست.

فرهاد عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: با توجه به حجم ورودی زائران پاکستانی و تعداد زیاد محبان سید الشهدا(ع) در استان، راه آهن باید روزانه یک رام قطار به مقصد خرمشهر راه اندازی کند.

وی افزود: در کمال تعجب مدیرکل راه آهن جنوب شرق راه اندازی یک رام قطار مسافری فوق العاده زاهدان به خرمشهر را حاصل پیگیری های انجام شده و نگاه ویژه مدیرعامل راه آهن کشور به سیستان و بلوچستان عنوان می کند، گویی که مجموعه راه آهن از حجم ورودی زائران پاکستانی بی اطلاع است که میزان ناوگان حمل و نقل ریلی را افزایش دهد.

وی بیان کرد: همان طور که مردم از نقاط مختلف کشور برای سفر ریلی به تهران می آیند و این مهم باعث می‌شود که ظرفیت قطارهای زاهدان به تهران افزایش یابد، در عین حال زائران شبه قاره هند و شرق آسیا از مرزهای سیستان و بلوچستان وارد کشور می شوند و به شدت با کمبود ناوگان مواجه هستیم، بنابراین باید راه آهن تدبیری برای افزایش ناوگان مسافری انجام می‌داد.

این کارشناس حمل و نقل تصریح کرد: معضل تامین ناوگان حمل و نقل زائران پاکستانی تا رسیدن به مرزهای غربی کشور همه ساله مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد.

وی با اشاره به اینکه برای کاهش مشکلات تامین ناوگان حمل و نقل زائران پاکستانی، اجازه تردد اتوبوس های پاکستانی در کشور داده می شود، گفت: به دلیل اینکه فرمان اتوبوس‌های پاکستانی سمت راست خودرو واقع شده و برعکس خودروهای ایرانی است، بنابراین تردد این اتوبوس‌ها، به ویژه در حین سبقت، ضریب ایمنی سفرهای جاده‌ای را به حداقل می‌رساند و موجب سوانح متعدد جاده‌ای می‌شود.

عابدی اضافه کرد: مصرف سوخت ناوگان ریلی نسبت به ناوگان جاده‌ای یک هفتم است، براین اساس اختصاص ناوگان حمل و نقل ریلی مورد نیاز زوار امام حسین(ع) در ایستگاه راه آهن زاهدان علاوه بر کاهش سوانح جاده ای، در شرایط ناترازی تولید و عرضه سوخت، باعث صرفه جویی مصرف سوخت و کمک به اقتصاد کشور می شد.

وی افزود: در صورتی که قطار مسافری میرجاوه به مرز شلمچه در ایام اربعین به صورت همه روزه راه اندازی می‌شد، دیگر نیاز نبود که زائران شبه قاره امام حسین (ع) و مهمانان ایران در مرز میرجاوه معطل شده و در شهر زاهدان نیز با وجود مشکلات بهداشتی و غیره، آواره و اذیت شوند.

این کارشناس راه آهن در قالب سوالی گفت: چرا اداره کل راه آهن جنوب شرق و راه آهن جمهوری اسلامی ایران، نسبت به راه اندازی قطارهای مسافری زاهدان به مرز شلمچه اقدام نمی‌کنند تا ترافیک و سوانح جاده‌ای کاهش پیدا کند؟

وی تاکید کرد: به زعم بنده در صورت انتصاب مدیر بومی و جوان در راس اداره کل راه آهن جنوبشرق، شاهد افزایش خدمات ریلی در استان خواهیم بود؛ این مهم باید مد نظر مدیریت استان قرار گیرد و از خود سئوال کنند که پس از انتصاب مدیرکل غیر بومی جدید راه آهن جنوبشرق علی رغم ظرفیت های زیاد، چند قطار مسافری به قطارهای استان اضافه شده است؟

این کارشناس راه آهن بیان کرد: سیستم سرمایش قطار فوق العاده زاهدان به خرمشهر حوالی شهرستان فهرج دچار نقص فنی شده و گرمای شدید هوا مسافران را کلافه کرد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز