خبرگزاری کار ایران

استاندار همدان:

زمین برای احداث بیمارستان یک هزار تختخوابی تامین و تحویل علوم پزشکی شد

زمین برای احداث بیمارستان یک هزار تختخوابی تامین و تحویل علوم پزشکی شد
کد خبر : ۱۵۲۱۰۹۵

استاندار همدان گفت: زمین برای احداث بیمارستان یک هزار تختخوابی تامین و تحویل علوم پزشکی شد همچنین عملیات اجرایی بیمارستان ۴۴۰ تختخوابی ملایر آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد روز پنجشنبه در ویژه برنامه روز پزشک و همدان که در آرامگاه بوعلی سینا برگزار شد اظهار کرد: یکی از رویکردهای مسئولان را توجه به گردشگری سلامت عنوان و بیان کرد: همدان ظرفیت بالایی در حوزه پزشکی دارد و سرآمد بودن پزشکان این استان در سطح ملی و بین المللی مایه مسرت و مباهات است.

استاندار همدان با یادآوری اینکه گام نخست دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان مهار کرونا بود خاطرنشان کرد: اتفاقات مبارکی پس از سفر ششم مرداد ۱۴۰۱ شهید جمهور به همدان و تصویب ۱۴ هزار میلیارد ریال در این سفر، برای این استان رقم خورد.

قاسمی فرزاد اضافه کرد: به دنبال این سفر پر خیر و برکت بسیاری از طرح های نیمه تمام این استان به ویژه در حوزه بهداشت و درمان تکمیل و بهره برداری شد که برای نمونه می توان بیمارستان تخصصی کودکان اکباتان را مثال زد.

وی بیان کرد: با توجه به بحران آب، تسریع در تکمیل خط انتقال آب از سد تالوار به شهر همدان در دستور کار قرار گرفت و نهایی شد به گونه ای که مردم شهر همدان تابستان امسال با کمبود آب مواجه نشدند.

استاندار همدان بوعلی سینا را فخر جهان و ایران دانست و گفت: تسلط این اندیشمند به علوم مختلف موجب شده بود که به او «همه چیز دان» بگویند بنابراین یکم شهریور روز تولد بوعلی سینا روز پزشک نامگذاری و با موافقت شورای فرهنگ عمومی یکم شهریور به نام روز همدان در تقویم ثبت شد.

قاسمی فرزاد اظهار کرد: ثبت جهانی هگمتانه ۳۵۰۰ ساله از رویدادها مبارک است که با تلاش مسئولان دولت سیزدهم در سطح ملی و استانی به سرانجام رسید و آن یادگاری برای مردم همدان در دولت شهید جمهور است.

وی افزود: استان همدان دارای یک هزار و ۹۰۰ اثر تاریخی، طبیعی، گردشگری و توریستی است که برای ثبت هر یک از آنها باید تلاش و پیگیری کرد.

به گزارش ایلنا، در آیین روز بزرگداشت شیخ الرئیس ابوعلی سینا روز پزشک و روز همدان از پنج پزشک و متخصص برتر تجلیل همچنین مراسم تحلیف و قرائت سوگندنامه پزشکان دانش آموخته علوم پزشکی همدان برگزار شد.

روز پزشک همه‌ساله به بهانهٔ زادروز ابوعلی سینا در یک شهریور گرامی داشته می‌شود. زادروز ابوعلی سینا ملقب به شیخ‌الرئیس به پاس زحمات او در زمینهٔ پزشکی روز پزشک نامیده شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز