خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خبر داد؛

برگزاری مانور سراسری جمع‌آوری دستگاه‌های استخراج رمز ارز غیرمجاز در استان مرکزی

برگزاری مانور سراسری جمع‌آوری دستگاه‌های استخراج رمز ارز غیرمجاز در استان مرکزی
کد خبر : ۱۵۰۳۹۴۷

کشف بیش از ۱۶ هزار ماینر در استان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با بیان اینکه مانور سراسری جمع‌آوری دستگاه‌های استخراج رمز ارز غیرمجاز در استان مرکزی برگزار شد، گفت: این مانور جهادی با هدف شناسایی و جمع‌آوری دستگاه‌های ماینر و انشعاب‌های غیرمجاز برق با دستور قضایی و همکاری پلیس امنیت اقتصادی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود محمودی در حاشیه برگزاری این مانور در جمع خبرنگاران استان مرکزی، افزود: در راستای پیشگیری از تولید رمز ارزها با استفاده از برق شهری، بر اساس دستور مراجع قضائی در قالب همکاری با پلیس امنیت اقتصادی، تاکنون بیش 16 هزار دستگاه ماینر در این استان کشف، ضبط و جمع‌آوری شده است.

وی ادامه داد: تاکنون در استان مرکزی 16 هزار دستگاه ماینر از 3610 مزرعه شناسایی و جمع‌آوری شده است. بار مصرفی این تعداد دستگاه معادل 50 مگاوات به میزان 5 درصد پیک بار مصرفی و معادل برق مصرفی 3 شهرستان تفرش، آشتیان و فراهان بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی به ضرورت شناسایی و همچنین کشف و ضبط دستگاه‌های غیرمجاز رمز ارز اشاره کرده و اظهار داشت: با توجه به مصرف زیاد برق توسط دستگاه‌های ماینر، کشف مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز و برخورد قانونی با افراد متخلف در دستور کار قرار دارد.

محمودی به تداوم روند برگزاری چنین مانورهایی در استان اشاره داشته و تصریح کرد: مانور جمع‌آوری دستگاه‌های تولید رمز ارز در استان مرکزی محدود به یک روز نیست و در تمام مدت تابستان با هدف کاهش مصرف برق غیرمجاز و همچنین جمع‌آوری انشعاب‌های غیرمجاز برق برگزار و پیگیری می‌شود.

وی بیان داشت: شناسایی مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز در استان مرکزی با جدیت ادامه دارد. در این راستا انتظار می‌رود شهروندان در صورت اطلاع از این‌گونه مراکز، مراتب را از طریق تماس با سامانه 121 اتفاقات شرکت توزیع نیروی برق و یا شماره همراه 09018071800 اطلاع دهند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی به موضوع پرداخت پاداش به افرادی که دستگاه‌های ماینر غیرمجاز را شناسایی و معرفی می‌کنند اشاره داشته و تأکید کرد: به ازای شناسایی هر دستگاه ماینر غیرمجاز از مبلغ 10 میلیون ریال تا سقف 250 میلیون ریال پاداش پرداخت می‌شود.

محمودی به پرداخت پاداش‌های شناسایی دستگاه‌های ماینر غیرمجاز در مارحل بعدی اشاره کرده و ابراز داشت: در مرحله دوم پرداخت پاداش، از مجموع 3 درصد بهای مصرف انرژی غیرمجاز شناسایی شده، به عوامل شناسایی 35 درصد، عوامل شرکت 35 درصد و به عوامل انتظامی نیز 30 درصد اختصاص می‌یابد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مرکزی نیز به خبرنگاران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 154 دستگاه ماینر در استان شناسایی شده است. همچنین جلوگیری از قاچاق کالاهای بی‌کیفیت و غیراستاندارد مانند کولرهای گازی نیز در دستور کار مأموران پلیس امنیت اقتصادی قرار دارد.

سرهنگ محمدعقیل سلگی افزود: این مانور به منظور پیشگیری از استفاده غیرقانونی از انرژی گران‌بهای برق، با تعامل فراگیر با اداره برق استان مرکزی، مبارزه با فعالیت غیرقانونی در استفاده از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال، برگزار می‌شود و برخوردهای قانونی در این راستا با جدیت ادامه دارد.

وی به اقدامات پلیس در راستای جلوگیری از فعالیت‌های غیرقانونی اقتصادی اشاره کرده و ادامه داد: بر اساس قانون، پلیس با هرگونه اخلال در روند اقتصادی کشور، برخورد قاطع دارد و در راستای برقراری امنیت جامعه از تمامی ظرفیت‌های موجود استفاده خواهد شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مرکزی اظهار داشت: از آحاد مردم درخواست می‌شود در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت‌های غیرقانونی استخراج رمز ارز دیجیتال در منازل، مزارع و شرکت‌ها و همچنین قاچاق کالا، موارد را در اسرع وقت از طریق تماس با تلفن 096300 به پلیس جرایم اقتصادی اطلاع دهند.

در حاشیه برگزاری مانور سراسری جمع‌آوری دستگاه‌های استخراج رمز ارز غیرمجاز در استان مرکزی، شرکت توزیع نیروی برق و پلیس امنیت اقتصادی فراجا استان، در راستای شناسایی ماینرهای غیرمجاز در سطح این استان تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز