خبرگزاری کار ایران

دندانپزشک گیلانی‌الاصل مقیم آمریکا به صف خیران سلامت پیوست

دندانپزشک گیلانی‌الاصل مقیم آمریکا به صف خیران سلامت پیوست
کد خبر : ۱۵۰۲۰۷۳

دندانپزشک گیلانی‌الاصل مقیم آمریکا نیز در راستای تقویت اعتماد و افزایش امید، به جرگه و صف خیران نوع دوست گیلانی که به نظام سلامت گیلان شتافتند، آمد.

به گزارش ایلنا از رشت، کامران سحابی دندانپزشک گیلانی‌الاصل مقیم کالیفرنیای آمریکا، در اقدامی خداپسندانه و خیرخواهانه، برگی دیگر از کتاب مشارکت در گیلان را رقم زد و فصلی جدیدی از خدمات نوع‌دوستانه را به هموطنان خود، با حضور در دانشگاه علوم پزشکی گیلان و دیدار با رئیس دانشگاه، گشود.

این دندانپزشک حاذق ایرانی ساکن آمریکا با شناسایی دقیق مشکلات و چالش‌های نظام سلامت گیلان، نیت خیرخواهانه خود را به سمت توسعه و تجهیز دستگاه دیالیز سوق داد و علاوه بر خرید یک دستگاه RO (تصفیه آب برای دیالیز)، هزینه تعمیر و بازسازی پنج دستگاه دیالیز دیگر در مرکز آموزشی درمانی رازی را نیز متقبل شد.

دندانپزشک نیکوکار ایرانی، هدف از این اقدام نوع‌دوستانه خود را کمک به ارتقای سطح سلامت جامعه دانسته و از عزم اراده جدی خود برای کمک به بخش‌های مورد نیاز مردم خبر داده است.

محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نشست مشترک با این خیر نوع‌دوست نیز گفته که «طی دو سال اخیر، خیران بنام ایرانی با شناسایی دقیق عقب ماندگی‌های سلامت محور در گیلان، علاوه بر سرمایه‌های معنوی، سرمایه‌های مادی و ملکی خود را نیز به هم استانی‌های ما ارزانی داشته‌اند».

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تلاش‌های زیادی برای ارتقای زیرساخت‌های سلامت‌محور به‌ویژه بهداشت و درمان استان گیلان انجام شده اما همچنان تا رسیدن به استانداردها فاصله وجود دارد و بخشی از این کمبودها تنها با حضور و کمک خیران و نوعدوستان، ترمیم، بهبود و جبران می‌شود.

امروزه با توسعه علوم، تشخیص امراض و راه‌های شناسایی برای پیشگیری و درمان بیمارها از یک سو و از سوی دیگر افزایش جمعیت و کمبود منابع موجب شده تا دولت‌ها به تنهایی نتوانند از پس همه نیازمندی‌های جامعه در پاسخ به مطالبات نظام سلامت برآیند از این رو مشارکت بخش خصوصی و خیرین مورد توجه است.

دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی دو سال اخیر نشان داده می‌توان با احصاء چالش‌ها، معرفی بسته‌های نیاز به توسعه خدمت در گیلان و همچنین عمل به تعهدات واقفین و خیرین، اعتماد و امید در خیرین را تقویت کرد و افزایش داد و این را به دیگر مجموعه‌ها به‌عنوان الگوی موفق، تعمیم و گسترش داد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز